Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ajutăm, susţinem, ne implicăm împreună!

Direcţia de Asistenţă Socială Oradea

Ajutăm, susţinem, ne implicăm împreună!

Direcţia de Asistenţă Socială Oradea şi-a prezentat raportul de activitate pentru anul 2019. Viceprimarul municipiului Oradea, dl Florin Birta, în calitate de coordonator al Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea, împreună cu directorul executiv al instituției, dna Arina Moș, au susținut ieri, 29 ianuarie 2020, o conferință de presă, privind bilanţul pe anul trecut.

În deschiderea conferinţei, directorul D.A.S. Oradea a mulţumit tuturor colegilor și colaboratorilor pentru sprijinul oferit în anul care a trecut, în vederea realizării obiectivelor propuse și a salutat prezența viceprimarului Florin Birta.
,,Aşa cum am afirmat în mai multe rânduri şi colegii mei ştiu cel mai bine acest lucru, în munca noastră omul și nevoile lui sunt o prioritate. În 2019, la fel ca în anii trecuți, am încercat să ajutăm acolo unde există o reală nevoie, unde este o situație de vulnerabilitate, să fim oamenilor suport și sprijin atunci când au nevoie", a precizat directorul D.A.S.O., Arina Moș în deschiderea conferinței.
Din situația comparată pentru anii 2018 și 2019, se evidenţiază scăderea semnificativă a numărului dosarelor de ajutor social, deoarece s-a pus mai mare accent pe munca în folosul comunităţii, iar neparticiparea la muncă a dus la încetarea acordării ajutorului social, conform Legii nr. 416/2001.
Comparativ cu sezonul rece 2018-2019, în anul 2019  s-au depus doar 612 de solicitări privind acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei, oamenii fiind descurajaţi de măsurile de recuperare a debitelor şi de anchetele sociale efectuate în teren, cu scopul verificării veridicităţii datelor înscrise în cerere.
La Serviciul Protecţia Copilului, numărul dosarelor privind alocaţia de susţinere a familiei a scăzut, deşi nu au intervenit modificări legislative, dosarele fiind mai bine instrumentate prin verificările bazelor de date ale instituţiilor statului şi verificări în teren.
În cadrul campaniei ,,Singuri acasă - ai grijă de copiii tăi oriunde te afli!", s-a organizat o tabără de vară pentru 20 de copii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate, activitatea desfăşurându-se la Centrul de Îngrijire de Zi, situat pe Str. Traian Lalescu nr. 3C. Aici copiii s-au bucurat de activităţi distractive şi educative pe parcursul a șapte zile.
În luna iunie 2019, în sesiunea de depunere a dosarelor de înscriere a copiilor la creşă pentru anul şcolar 2019-2020, s-au înregistrat 645 de solicitări de înscriere pentru 258 de locuri disponibile, instituţia aflându-se în imposibilitatea de a da curs tuturor cererilor, astfel 71 de copii au rămas pe lista de aşteptare. Pentru a onora o mare parte a solicitărilor pentru creşă, cu sprijinul Primăriei municipiului Oradea, în luna martie 2019 s-a deschis o nouă creşă,  Creşa Nr.14, „Micul Prinţ", situată pe Str. Iuliu Maniu nr. 46, cu o capacitate de 40 de locuri.
Centrul de Îngrijire de Zi Oradea a acordat servicii la 50 de copii din familii aflate în situație de risc social, dezorganizate, asistate social care au beneficiat de serviciile centrului, două mese pe zi, activități de îngrijire, educație, recreere-socializare, consiliere și orientare școlară. Au avut loc 35 de acţiuni cu scop informativ - educativ pentru copiii şi părinţii acestora, fiind abordate diferite teme de interes atât pentru părinţi, cât şi pentru copii.
De serviciile oferite în cadrul Adăpostului de noapte, situat pe Str. J.Gutenberg nr. 8, au beneficiat 205  persoane pe tot parcursul anului 2019. Persoanele au primit consiliere psiho-socială şi de grup, sprijin şi suport în vederea deprinderii unui mod de viaţă independent şi pentru depăşirea situaţiei de vulnerabilitate. 26 de persoane au fost sprijinite să se întoarcă la domiciliu.
La Centrul Comunitar Gutenberg au fost ajutate 32 de persoane. 14 persoane au fost îndrumate şi s-a intermediat pentru ei în vederea obţinerii actelor de identitate, internării în instituţii de asistenţă socială sau de sănătate sau sprijin în întocmirea dosarelor pentru obţinerea unor beneficii sociale.
Echipa mobilă de intervenţie a fost sesizată la două cazuri de violenţă domestică, agresorul fiind extras şi cazat la Adăpostul de noapte pe perioada ordinului de protecţie provizorie. Procedura de urgenţă în cazurile de violenţă domestică se aplică potrivit Legii nr. 217/2003 şi a Ordinului nr. 2525/2018.
În cadrul proiectului „Nu munceşti, nu primeşti", începând cu anul 2018, angajaţii D.A.S. Oradea monitorizează zilnic efectuarea activităţilor de menţinere a curăţeniei în zona blocurilor din Str. Voltaire şi străzile adiacente, de către beneficiarii de ajutor social şi cantină, care au obligativitatea efectuării unui anumit număr de ore în folosul comunităţii.
În anul 2019 am continuat activităţile în cele cinci centre sociale multifuncţionale din cartiere, un număr de 30 de voluntari alăturându-ni-se în desfăşurarea proiectelor de aici.
La Centrele sociale cu destinaţie multifuncţională, Dignitas şi Candeo, 50 de persoane au beneficiat de servicii de cazare şi de consiliere psiho-socială individuală, iar 10 au părăsit centrele, fiind integrate socio-profesional.
În Centrele de cazare temporară nr. 2 şi 3, situate pe Str. Atelierelor, au fost cazate 132 de persoane care au beneficiat de sprijin în vederea obţinerii unui loc de muncă şi consiliere în vederea deprinderilor cu un mod de viaţă organizat.
Programul „O şansă în plus", derulat de instituţia noastră începând cu luna septembrie a anului trecut, vine în sprijinul copiilor din familii cu posibilităţi financiare limitate şi se realizează cu sprijinul voluntarilor, în special profesori. Este un program de meditaţii la limba şi literatura română şi la matematică, în perioada septembrie - decembrie 2019, 34 de copii din clasele V-VII participând la ore şi beneficiind de o masă caldă cu sprijinul gratuit al S.C.Select Catering.
D.A.S. Oradea a derulat anul trecut, alături de cele menționate mai sus, şi alte programe şi servicii, precum: organizarea Zilei Persoanelor Vârstnice, Gala Voluntariatului, programul „ACCES-OR".
,,În continuare facem lucruri pentru persoanele în nevoie, asistenţa socială se face în mod eficient, cu empatie, cu drag de muncă  și cu mult bun-simț. În acest context, le aduc mulțumiri colegilor mei care sunt extrem de delicați în abordarea problemelor sociale. Satisfacția muncii noastre este foarte importantă, atunci când știi că ai făcut tot ce e uman pentru un caz, mergi liniștit acasă și e trist atunci când nu mai poți ajuta. Mulțumim mult Primăriei mun. Oradea, dl viceprimar Florin Birta pentru deschidere și sprijinul acordat și dvs. reprezentanților mass-media prin intermediul cărora informația ajunge la beneficiar. Suntem aici să ajutăm, să susţinem şi să ne implicăm împreună", a declarat Arina Moș în cadrul conferinței.
Viceprimarul Florin Birta, la finalul conferinței a declarat: ,,Doresc să fac doar câteva precizări la expunerea făcută de directorul D.A.S. Oradea, şi anume, dacă observăm că sunt tot mai puţine persoane fără adăpost şi persoane care practică cerşetoria, se datorează în mare parte D.A.S. Oradea și Poliției Locale Oradea. De asemenea, mă bucură să văd că de la an la an, părinţii au tot mai mare încredere în serviciile acordate în creșe, unde copiii sunt fericiți, iar părinții mulțumiți. O felicit pe dna Arina Moș şi pe colegii dânsei, le mulţumesc pentru implicare și îi asigur că vom continua să sprijinim toată activitatea D.A.S.O. Un oraș nu se poate dezvolta cum trebuie fără servicii de asistență socială, care fac bunul mers al lucrurilor în Oradea. Vă doresc mult succes în continuare!"

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 03:37:50 Ora de vară a Europei de Est