Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Tradiţii şi obiceiuri în spaţiul românesc”

Vitejii orădeni, cu tradițiile în Capitală

,,Tradiţii şi obiceiuri în spaţiul românesc”

Începând cu anul şcolar 2019-2020, în cadrul Proiectului ERASMUS ,,Support to European Quality Assurance in Vocational Education and Training National reference points" (EQAVET-NRP-RO 2019) au fost reorganizate 10 reţele parteneriale, cu câte 5-7 şcoli fiecare.

Pe parcursul anului şcolar, în fiecare şcoală, se desfăşoară o activitate la care participă şi reprezentanţii şcolilor partenere din reţea. Prin aceste activităţi se urmăreşte dezvoltarea culturii calităţii şi încurajarea schimbului de bune practici în cadrul reţelei parteneriale.
În data de 2.12.2019, în parteneriat cu Centrul Naţional pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional şi Tehnic, a avut loc la Colegiul Economic Viilor Bucureşti, prima activitate a Reţelei parteneriale 9 - Turism, cu tema: ,,Tradiţii şi obiceiuri în spaţiul românesc".
Au participat reprezentanţii celor șase colegii membre ale Reţelei parteneriale 9 - Turism, şi anume: Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea, Colegiul  Economic ,,Francesco Saverio Nitti" Timişoara, Colegiul Economic ,,Hermes" Petroşani, Colegiul Economic Viilor Bucureşti, Colegiul Economic ,,Costin C. Kiriţescu" Bucureşti şi Colegiul UCECOM ,,Spiru Haret" Bucureşti.
Echipa de proiect a Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea, formată din director adjunct Ardelean Simona, coordonator și cinci membri: Runcanu Monica, Tiutin Rodica, Negruț Teodora, Marian Monica și Dicu Florentina, a fost reprezentată la aceasta activitate de  prof. Tiutin Rodica.
Agenda zilei a cuprins trei activităţi: ,,Tradiţii şi obiceiuri la români", masa rotundă: ,,Cultură, credinţă şi ospitalitate în turismul românesc", respectiv ,,Tradiţii gastronomice de Ziua Naţională a României". Invitaţii mesei rotunde au fost: Maria Stoian - fondator ANTREC, Mihai Ogrinji - Asociaţia Jurnaliştilor şi Scriitorilor de Turism din România şi Alice Voicu - Fundaţia Amfiteatru.
Tradiţii şi obiceiuri la români...
Într-un cadru autentic, al satului românesc, elevii, îmbrăcaţi în straie populare, au fost actorii, care au pus în scenă câteva tradiţii: de Sfântul Andrei ( fetele care doresc să se mărite ascund sub pernă câteva boabe de grâu pentru a-şi visa iubitul), Sfântul Nicolae (curăţarea ghetuţelor pentru ca Moş Nicolae să le umple cu cadouri), de Ignat (pomana porcului), de Naşterea Domnului - colindele şi de Anul Nou - capra (dans tradițional românesc executat de un flăcău mascat în chip de capră și îmbrăcat cu un cojoc pe dos. Capra și însoțitorii ei umblă din casă în casă, dansând la ușa fiecăruia în prag de Revelion). Această primă parte s-a încheiat cu o horă, dans tradițional românesc ce a  reunit într-un cerc mare toţi elevii participanţi la scenete.
Prezentarea unor obiective naturale şi antropice
A urmat partea mai ,,academică", în prezentarea de către alţi elevi, cu ajutorul PPT-urilor, a unor obiective naturale şi antropice din diferite zone ale ţării: Maramureş, Bucovina, Dobrogea.
La final, invitaţii mesei rotunde au abordat importanţa promovării turismului rural, a  valorificării în mod durabil și responsabil a potențialului local și național şi nu în ultimul rând au apreciat munca, talentul şi dăruirea elevilor, viitori profesionişti în turism.
Aflându-ne la o zi distanţă de marea sărbătoare a poporului român, Ziua Naţională, activităţile s-au încheiat cu prezentarea şi degustarea unor delicii culinare tradiționale. Elevii s-au întrecut pe ei înşişi în realizarea de preparate tradiţionale de Ziua României. A fost ceea ce se numește metaforic ,,cireaşa de pe tort".
Mulţumim gazdelor pentru primire, ospitalitate şi, nu în ultimul rând, felicitări profesorilor, invitaţilor  şi elevilor participanţi pentru activităţile desfăşurate.
Tiutin Rodica
Găsiți mai multe poze în Galeria foto:

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 19:07:38 Ora de vară a Europei de Est