Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Finanțări pentru dotarea smart a școlilor oferite de Junior Achievement și Telekom România

Printre beneficiari, Școala Gimnazială Nr. 11 din Oradea și ,,Miron Pompiliu” Ștei

Finanțări pentru dotarea smart a școlilor oferite de Junior Achievement și Telekom România

Peste 4.000 de elevi de gimnaziu din 43 de școli din 12 județe[i] au participat la o competiție organizată de Junior Achievement, cu susținerea Telekom România.

 Peste 4.000 de elevi de gimnaziu din 43 de școli din 12 județe[i] au participat la o competiție organizată de Junior Achievement, cu susținerea Telekom România.
Competiția a urmărit încurajarea inițiativelor ce au ca obiectiv orientarea profesională și prevenirea abandonului școlar în rândul elevilor, prin utilizarea tehnologiei și a resurselor educaționale disponibile în format digital interactiv.
Profesorii și elevii participanți au parcurs online modulul Junior Achievement (JA), acumulând astfel puncte pentru școala lor, și au realizat și prezentat, în echipe, proiecte practice prin care au identificat soluții pentru prevenirea abandonului școlar în comunitatea din care provin.
Feedback-ul oferit de participanți demonstrează faptul că tehnologia joacă un rol din ce în ce mai important în educație, facilitând accesul la resurse educaționale, contribuind la apropierea școlii de viața reală și la pregătirea tinerilor pentru viitor și piața muncii.
Mă bucur că am avut șansa de a participa la acest proiect, pentru școala noastră fiind un real beneficiu. Vorbind despre educație și cum am putea preveni abandonul școlar, nu doar teoretizând, ci folosind tehnologia, elevii au arătat interes, implicare, motivație" (profesor, Școala Gimnazială Nr. 11, Oradea).
,,Activitățile din cadrul competiției au ajutat elevii să-și descopere competențele necesare unei viitoare profesii și să conștientizeze importanța continuării studiilor pentru viitorul lor" (profesor, Școala Gimnazială Nr. 22, Galați).
,,Participarea la această competiție le-a dezvoltat elevilor abilitatea de a asculta, le-a îmbunătățit capacitatea de comunicare cu părinții și colegii. Resursele existente pe platformă i-au determinat pe elevi să-și pună întrebări: Cu ce mă ajută școala? Ce influență are școala asupra viitorului meu? Realizând proiectele au înțeles că viitorul lor depinde de simple alegeri" (profesor, Școala Gimnazială Nr. 13, Botoșani).
,,A fost un proiect care ne-a schimbat viziunea. Mi-a plăcut și faptul că am muncit pentru a-i ajuta pe acei copii care au vrut să abandoneze școala" (elev, Școala Gimnazială Nr. 13, Botoșani).
,,Această platformă a fost foarte utilă pentru mine, deoarece a avut o abordare unică a multor probleme din educație. Lucrând în echipă, mi-am dezvoltat creativitatea și am aflat mai multe despre abandonul școlar și cum poate fi oprit" (elevă, Școala Gimnazială Nr. 22, Galați).
,,Proiectul mi-a plăcut foarte mult, deoarece am dezbătut cauzele fenomenului de abandon școlar, întâlnit și în clasa noastră. Eu cred că acest proiect o să-i ambiționeze pe mulți adolescenți să-și continue studiile, deoarece vor înțelege cât de mult îi poate ajuta școala" (elev, Școala Gimnazială Gheorghe Brăescu, Calafat).
Cele mai active cinci școli din competiție, prin numărul de elevi implicați - Școala Gimnazială Nr. 11, Oradea, Școala Gimnazială Nr. 22, Galați, Școala Gimnazială Gheorghe Brăescu, Calafat, Colegiul Național Nicolae Grigorescu, Câmpina, Școala Gimnazială Nr. 13, Botoșani - au câștigat echipamente smart classroom în valoare totală de 7.000 euro, care vor fi utilizate pentru dotarea spațiilor de învățare.
De asemenea, cu sprijinul Asociației Ateliere fără Frontiere, au fost acordate premii speciale (donații constând în calculatoare recondiționate în atelierul de inserție socio-profesională reconect) pentru alte cinci școli: Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu", Ștei, Școala Gimnazială Elena Cuza, Iași, Școala Gimnazială Sfântul Grigorie Teologul, Galați, Școala Gimnazială I.A. Bassarabescu, Ploiești, Colegiul Național Pedagogic Ștefan cel Mare, Bacău.
Competiția face parte din proiectul Școala și viitorul meu, implementat de Junior Achievement România cu susținere financiară din partea Telekom România, fiind unul dintre cele trei proiecte câștigătoare în cadrul concursului Teimplici.ro, ediția 2018. Scopul proiectului este de a contribui la prevenirea abandonului școlar, prin utilizarea de mijloace tehnologice moderne ce facilitează accesul a peste 1.000 de elevi din 40 de școli din județele selectate la educație, printr-un program la clasă, learning by doing (conținut digital) și studii de caz despre abandonul școlar.
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate şi viaţă activă şi dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă. 40 de ţări din Europa şi peste 100 de ţări din toată lumea derulează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi și 4.100 de profesori din 1.700 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi prin susţinerea financiară a comunităţii de afaceri din România. Website: www.jaromania.org
Despre Telekom România
Telekom România este un brand dinamic, care oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, personalizate pentru o comunitate vastă de clienți.
Soluțiile noastre deschid o lume infinită de oportunități de a împărtăși cele mai frumoase și emoționante experiențe cu familia, prietenii, colegii și cu cei din jurul nostru. Misiunea noastră este să îmbogățim viețile oamenilor, oferindu-le acestora servicii integrate fixe și mobile, tehnologii de ultimă generație 4G, fibră optică, precum și Internet TV, care aduce utilizatorilor o nouă experiență de divertisment, cu acces la conținut exclusiv și de calitate, pe toate ecranele, și funcționalități interactive avansate. Telekom România este partenerul de încredere al companiilor, pentru care oferim soluții complete de comunicații și IT&C. Rețeaua noastră conectează oameni, mașini și conținut, pentru un viitor mai bun, mai sigur și mai simplu.
Telekom România este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România.
Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicații integrate.
Alice Duțu,
senior Program Manager - Junior Achievement România

[i] Bacău, Bihor, Botoșani, Dâmbovița, Dolj, Galați, Iași, Ilfov, Neamț, Olt, Prahova, Suceava

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 08:06:23 Ora de vară a Europei de Est