Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Întâlnirea de poveste a bunicilor

Punte între generații

Întâlnirea de poveste a bunicilor

De patru ani, elevii clasei a IV-a A, de la Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna", coordonați de dna. prof. Cristiana Vidican, au demarat, anual, câte o întâlnire de suflet cu bunicii lor.

Totul a pornit de la faptul că am ajuns să ne vedem aproape zilnic, conducându-i pe elevi la prânz spre poartă, unde-i așteptau bunicii lor dragi. Pe de altă parte, nepoții povesteau cum bunicii sunt cei care le fac copilăria minunată, cei cu care își petrec foarte mult timp (până ajung părinții acasă). Și sunt absolut convinsă că acești copii sunt pentru bunici sensul lor în viață, rostul pentru care ignoră orice neajunsuri.

Întâlnirea recentă cu bunicii s-a desfășurat în Săptămâna dedicată Centenarului Oltea. Discuțiile au  pornit de lecția (de istorie) ,,Copilăria de ieri - copilăria de azi". Au fost răscolite amintiri, cu multă emoție și nostalgie, vremuri când majoritatea jucăriilor erau confecționate de ei, pentru că nu se găseau altele. La întrebarea firească Ce însemna Hai la joacă! niciunul din cei prezenți nu ar fi conceput joaca egal statul în casă cu ochii ațintiți asupra unui ecran; joaca de altădată însemna mișcare, bucurie, zgomot, oboseală fizică pentru că alergai cât te țineau picioarele. Ne-am dat seama cât de puțin îi trebuia copilului de odinioară să fie fericit. Făcând o comparație între cele două copilării, am concluzionat că elevii de astăzi aduși și duși cu mașina zi de zi, chiar nu sunt vinovați pentru că nu știu să meargă încolonați unii în spatele celorlalți. Făcându-li-se toate mofturile. Copiii fiind prezenți la întâlnire au ascultat fascinați ce îndatoriri aveau bunicii lor în clasele primare: să aibă grijă de frații mai mici, să se ocupe de animalele de pe lângă casă, să facă de mâncare, să termine treaba din grădină și abia apoi să se ocupe și de lecțiile pentru a doua zi. Bunica Antoniei ne-a mărturisit, spre surprinderea tuturor, care a fost prima mâncare făcută la 6 ani, în timp ce își aștepta părinții să se întoarcă de la câmp. Aceasta era viața la țară. Cu toate acestea, importanța învățăturii nu a fost niciodată diminuată, părinții fiind conștienți că doar așa odraslele lor se pot realiza și își pot depăși condiția. Bunica Anastasiei (doamna Doina) s-a mutat cu familia la Oradea din Săcădat, odată cu începerea școlii. Părinții dumneaei îi doreau o educație aleasă, iar după ore, participa la tot felul de cercuri de teatru, de pictură, de dans la Palatul Copiilor. Toate acestea au ajutat-o să ajungă elevă fruntașă la Liceul ,,E. Gojdu". Coincidență sau nu, bunica Ana, a Iuliei, e tot din Săcădat. Timp de patru ani au fost fericite că au nepoate în aceeași clasă, și s-au revăzut cu mare plăcere. Bunicii au povestit cum au schimbat banii din frunze pe bani adevărați, în urma muncii la cooperativă, atât cât puteau, potrivit vârstei lor. La subiectul de a face bani, elevii mei au povestit cu mândrie cum au confecționat ei mărțișoare și felicitări de 8 Martie pe care le-au vândut, iar din banii câștigați într-un an au ajutat copii dezavantajați, iar în alți ani și-au luat pizza sau înghețată. Copilăria de ieri, de azi, de mâine rămâne tărâmul fermecat unde totul este posibil, unde fiecare cavaler sau prințesă are puteri magice. Finalul întâlnirii nu a ieșit din tiparele celorlalți ani: bunicii și-au răsfățat adorații nepoți cât pentru o petrecere ca de poveste. Noutatea acestei întâlniri a constat în surpriza pe care au primit-o bunicii: poezioare, desene, colaje unele mai frumoase decât altele, iar dăscălița le-a pregătit bunicilor câte o diplomă cu sigla Centenarului.

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 05:39:19 Ora de vară a Europei de Est