Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Campionatul Național Școlar de Șah Elisabeta Polihroniade, echipe mixte, ediția a VII-a

Șahiștii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” Oradea au participat la

Campionatul Național Școlar de Șah Elisabeta Polihroniade, echipe mixte, ediția a VII-a

În şcoala noastră, din 2012, şahul a devenit o ramură sportivă şi educativă, ştiind că Uniunea Europeană a elaborat în 2011 o recomandare cu privire la introducerea şahului în şcoli.

Datorită faptului că Szacsvay Imre, revoluţionarul din 1848 al cărui nume şcoala îl poartă, a fost un bun jucător de şah, mai avem acest aspect ,,Nome nest omen"...
Prin urmare, de șapte ani, organizăm concursuri de şah în şcoală, şi participăm la concursurile de şah; astfel am primit invitaţia de a lua parte la Campionatul Naţional Şcolar de Şah Elisabeta Polihroniade, echipe mixte, ediţia a VII-a, Bucureşti, 28-31 iulie 2019.
Echipele de șah din ciclul primar și gimnazial de la Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre" Oradea, care au participat la eveniment, în total 10 elevi și doi profesori, au fost: echipa ciclului primar (Markus Milán  III A, Váradi Kristóf  IV sbs, Csengeri-Bicsak Balázs IV sbs, Laboncz Vivien III sbs și Kulcsár Vilmos  II A), echipa ciclului gimnazial (Coroianu David VII A, Soós Balázs VII B, Soós Balázs VI C, Kulcsár Kamilla VC și Veres Napsugár VII B). Profesorii de educație fizică și sport (Bica Tünde și Tar Éva) care au însoţit participanţii au luat parte la cursuri de perfecţionare în şah. La acest campionat s-au înscris 19 echipe la clasele primare și 20 de echipe la clasele de gimnaziu. Rezultatele obținute de echipele școlii noastre au fost modeste la echipe, dar la individual Coroianu David a obținut locul 11, iar Markus Milán, locul 12. Concursul s-a desfășurat pe o perioadă de patru zile (trei zile a câte două runde, iar ultima zi,o rundă); în paralel s-a desfășurat cursul pentru profesori de obținere a atestatului de predare a șahului în școală.
La festivitatea de deschidere au fost prezenți: Vladimir Danilov, vicepreședintele F.R. Șah,  Alexander Kostiev, președinte I.S.C.U, GM Florin Gheorghiu și Dan Gabar, președintele Fundației GAMBIT Elisabeta Polihroniade. Programul de după runde a fost foarte încărcat prin vizitarea unor obiective turistice: primul obiectiv a fost cel din gară, la sosirea trenului  organizatorii ne-au întâmpinat și condus în sala de asteptare ,,Regală" care a fost deschis special pentru copiii șahiști, de sponsorul campionatului din acest an, CFR Călători; ,,Căruța cu paiațe" - grupul statuar din fața Teatrului Național, care reprezintă personaje cunoscute ale operelor lui I.L. Caragiale; ,,Simfonia Apei" din Piața Unirii, Cofetăria ,,Casa Capșa",  unde am revenit în fiecare zi și care va rămâne cea mai ,,dulce" amintire; Parcul Cișmigiu, unde elevii au experimentat hidrobicicleta; Muzeul Național de Istorie Naturală Grigore Antipa, Istoria și străzile Centrului vechi și Librăriile Cărturești (cărți și suveniruri), precum și Palatul Parlamentului.
Gânduri pentru anul viitor ale elevilor: să se antreneze mai mult pentru a ocupa un loc fruntaș și vizitarea altor obiective turistice.
Școala noastră coordonează un proiect internaţional Erasmus+ pe tema şahului, deci avem mai multe posibilităţi pentru susţinerea şi dezvoltarea acestui minunat sport al minții.
Tar Éva,
profesor de educație fizică și sport
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Campionatul Național Școlar de Șah Elisabeta Polihroniade, echipe mixte, ediția a VII-a.

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 08:22:20 Ora de vară a Europei de Est