Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Peste 40 de elevi ai Colegiului Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș, beneficiari de mobilități transnaționale prin Erasmus+

Stagii de practică în Portugalia

Peste 40 de elevi ai Colegiului Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș, beneficiari de mobilități transnaționale prin Erasmus+

Erasmus+ este un program al Uniunii Europene prin intermediul căruia tineri din fiecare colț al Uniunii beneficiază de oportunități pe plan educațional și profesional.

Erasmus + oferă oportunităţi pentru elevii din şcoli profesionale, licee şi şcoli postliceale  de a se forma profesional şi/sau de a dobândi experienţă la locul de muncă, experienţă care să le permită, de asemenea, dezvoltarea  de  noi abilităţi  şi  competenţe  de  comunicare  într-o limbă străină. Stagiile de formare profesională în altă ţară îmbunătăţesc procesul de tranziţie de la educaţie şi formare către piaţa muncii consolidând în acelaşi timp cooperarea europeană în domeniul educaţiei şi formării profesionale.
Prin intermediul acestui program, 42 de elevi ai Colegiului Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș au beneficiat de oportunitatea dezvoltării pe plan profesional prin stagii de practică în Portugalia, în companii și centre de formare specifice calificării lor și au beneficiat de curs de limba engleză pe platforma lingvistică OLS și de vizite culturale în țara parteneră.
Grupul-țintă a fost constituit din elevi aflaţi în formare iniţială din clasa a X-a, din cadrul învătământului profesional - pentru calificările Comerciant-vânzător şi Mecanic maşini şi utilaje în industrie (domeniu nou introdus în proiect), de unde au fost selecţionați 32 de participanţi, iar din învăţământului liceal - calificarea Tehnician în industria alimentară, au fost selecționați 10 participanți.
Mobilitățile s-au derulat pe trei fluxuri pentru a facilita pregătirea elevilor în cadrul unităților de practică și în centru de formare profesională: Fluxul 1: 16 elevi din clasa a X-a învăţământ profesional, calificarea Mecanic maşini şi utilaje în industrie, perioada mobilităţii  26.11.2018 - 14.12.2018 - doi profesori însoțitori și-au desfășurat activitatea în Lisabona la CENTRO DE FORMACAO PROFISSIONAL DAINDUSTRIA METALURGICA E METALOMECANICA; Fluxul 2: 10 elevi din clasa a X-a, învăţământ liceal, calificarea Tehnician în industria alimentară, perioada mobilităţii 11.02.2019 - 1.03.2019 - un profesor însoțitor, și-au desfășurat activitatea în localitatea Montijo la PANDARIA DA ATALAIA și E.LECLERC; Fluxul 3:  16 elevi din clasa X-a învăţământ profesional, calificarea Comerciant-vânzător, perioada mobilităţii 6.05.2019 -24.05.2019 - doi profesori însoțitori, și-au desfășurat activitatea în localitatea Montijo la E.LECLERC.
Prin intermediul acestui proiect, Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" a construit o punte de colaborare cu agenții economici, integrându-și elevii beneficiari ai experiențelor de mobilitate profesională pe piața muncii, într-un mediu distinct, sub incidența unor noi competențe benefice statutului lor profesional. Elevii s-au declarat încântați de experiențele profesionale dobândite, valorificând fiecare nouă deprindere în traseul lor educațional și profesional, susține prof. ec. Claudia-Florina Cighir.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Peste 40 de elevi ai Colegiului Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș, beneficiari  de mobilități  transnaționale prin Erasmus+

Trimite email
miercuri, 8 mai 2024, 02:18:54 Ora de vară a Europei de Est