Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

C.T. ,,Mihai Viteazul” a fost reprezentat la Bruxelles de dna prof. Vașadi Adriana

Coordonatorul proiectului internațional ,,Școli - ambasador ale Parlamentului European”,

C.T. ,,Mihai Viteazul” a fost reprezentat la Bruxelles de dna prof. Vașadi Adriana

În perioada 2-3 aprilie 2019, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea a fost reprezentat la Bruxelles - la Parlamentul European, de către doamna profesor Vașadi Adriana, coordonatorul proiectului internațional ,,Școli - ambasador ale Parlamentului European", în cadrul seminarului ,,European Parliament Ambassador School".

Proiectul EPAS dedicat elevilor din învățământul liceal, inițiat de Parlamentul European, se desfășoară începând din 2017, în toate țările membre ale Uniunii Europene. Programul urmărește îmbogățirea cunoștințele despre Europa și democrația parlamentară în rândul tinerilor. Elevii și profesorii sunt familiarizați cu posibilitățile pe care cetățenia europeană le oferă, precum și rolul pe care  Parlamentul European îl are în procesul decizional european.
Anul trecut, C.T. ,,Mihai Viteazul" a obținut titlul de Școală - ambasador a Parlamentului European, ca urmare a derulării a 23 de activități cu un impact deosebit asupra elevilor, dar și asupra comunității. Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" a fost apreciat pentru numărul mare de beneficiari, pentru nenumăratele parteneriate încheiate cu cele mai multe școli și instituții, dar și pentru implicarea autorităților locale în majoritatea activităților. Anul acesta, proiectul continuă cu activități la fel de interesante.
Promovarea imaginii școlii în Parlamentul European
La întâlnirea europeană au participat profesori coordonatori din toate țările membre UE. Seminarul a avut drept scop diseminarea activităților realizate de fiecare școală înscrisă în acest concurs, oferirea unei oportunități pentru un schimb de experiență între țări, crearea unor posibile parteneriate și promovarea imaginii școlii.
În cadrul workshop-urilor, d-na profesor Adriana Vașadi a prezentat Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" ca o ,,școală care face om din tine", potrivit sloganului nostru, subliniind importanța profilurilor studiate aici și rezultatele absolvenților în câmpul muncii, atât la nivel național, cât și la nivel european. De asemenea, a realizat un periplu al activităților susținute în cadrul proiectului, de la gastronomia europeană, Crăciunul în Europa, turismul în Europa până la dezbateri pe teme de actualitate în cadrul Parlamentului. În esență, activitățile au fost extrem de diverse, cuprinzând teme culturale, economice, sportive, artistice și de voluntariat etc. Dintre toate activitățile prezentate în cadrul workshop-urilor, colegii din celelalte țări au ales două activități de-ale noastre pe care le-au menționat pe un panou; astfel că școala noastră a fost felicitată și în Parlamentul European. Cele două activități alese au fost: 1.Egalitatea de șanse - Integrarea socială a persoanelor cu dizabilități de auz, activitate realizată cu sprijinul d-nei Angelica Platon, directorul Asociației surzilor și cu participarea elevilor surzi din școală și a constat în învățarea, prin limbajul semnelor, a valorilor europene și a unor cuvinte de bază care ar ajuta relaționarea cu acești elevi, dar și cu membrii comunității lor (activitate coordonată de Adriana Vașadi).
2.Dezbatere pe tema pungilor de plastic, activitate desfășurată la Prefectura Bihor, cu participarea autorităților ce au expertiza acestui subiect, a elevilor noștri, dar și a studenților de la Protecția Mediului, alături de profesorul  Timar Adrian (activitate coordonată de doamna profesor ambasador senior Monica Runcanu).
,,Mihai Viteazul" - singura școală cu două activități ilustrate pe panoul european
De precizat că în cadrul seminarului, au fost alese pentru prezentare pe panou doar câteva activități din toate proiectele prezentate de țările participante, iar Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" a  fost singura școală care a avut onoarea să aibă prezentate pe panou cele două activități menționate. Însă nici celelalte activități nu au avut o mai mică importanță, de aceea succesul se datorează întregii echipe formate din patru ambasadori seniori, dnele profesor Ardelean Simona, Filip Marinela, Runcanu Monica și Tiutin Rodica, profesorii care au coordonat elevii în activitățile desfășurate pentru cucerirea titlului european, aducând astfel cinste școlii, la concurență cu colegii naționale de prestigiu din țară și din Europa.
Director,
prof. dr. Ruben Filimon
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: C.T. ,,Mihai Viteazul” a fost reprezentat la Bruxelles de dna prof. Vașadi Adriana.

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 21:51:14 Ora de vară a Europei de Est