Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Primăria le recomandă contribuabililor să folosească și mijloacele de plată online a taxelor și impozitelor

Pentru a nu aglomera ghișeele

Primăria le recomandă contribuabililor să folosească și mijloacele de plată online a taxelor și impozitelor

Având în vedere că se apropie data scadentă pentru plata taxelor și impozitelor aferente semestrului I, s-a constatat că în ultimele zile a crescut aglomerația în Piramida de la parterul Primăriei Oradea și inevitabil au crescut timpii de așteptare.

Prin urmare, Primăria Oradea face un apel către toți plătitorii de taxe și impozite de a folosi mijloacele de plată online pentru a evita aglomerația de la ghișee.
Având în vedere că data scadentă pentru plata taxelor și impozitelor aferente semestrului I, dar și pentru a beneficia de bonificație pentru plata integrală a impozitelor pe anul 2019 este 31martie, zi care cade într-o zi nelucrătoare, conform Codului Fiscal, termenul de plată se prelungește până la prima zi lucrătoare, respectiv până la data de 1 aprilie 2019 (inclusiv).
Astfel, pentru a nu aglomera zona ghișeelor din Piramidă, Primăria Oradea reamintește cetățenilor că au la dispoziție pentru plata taxelor și impozitelor mijloacele de plată online, beneficiind astfel de o bonificație de 3% în plus față de plata la ghișee, dar și de posibilitatea de a petrece o zi de distracție la Aquapark Nymphaea în urma tragerilor la sorți care au loc săptămânal până la data de 31 martie 2019.
,,Având în vedere că timpii de așteptare la ghișee sunt destul de mari, mai ales în intervalul orar 10-13, le recomandăm cetățenilor să utilizeze sistemul de plată online, accesibil pe site-ul primăriei www.oradea.ro la secţiunea ,,Plăţi online" sau pe www.ghiseul.ro, dar și plata la unităţile Direcţiei de Poştă și ale C.E.C., conform orarului fiecărei unităţi. În cadrul Centrului de Relații cu Publicul din Primăria Oradea funcționăm cu efectiv de personal complet, programul fiind de luni până joi, între orele 7.30 - 18.00, iar vineri între orele 7.30-15.30", a declarat Eduard Florea, directorul economic al primăriei.   
Contribuabilii care își plătesc integral  impozitele locale, oricând până la data de 31 martie 2019, vor beneficia de bonificații, după cum urmează:
A. În cazul achitării la Primărie - sala ghișeelor, poștă, C.E.C., prin P.O.S. sau prin ordin de plată:
- 5% în cazul impozitului pe clădiri persoane fizice și juridice;
- 5% în cazul impozitului pe teren persoane fizice și juridice;
- 5% în cazul impozitului pe mijloacele de transport persoane fizice și juridice;
B. În cazul achitării online prin intermediul site-urilor www.oradea.ro, www.ghiseul.ro și aplicația „Plata Impozite MobilePay":
- 8% în cazul impozitului pe clădiri persoane fizice și juridice;
- 8% în cazul impozitului pe teren persoane fizice și juridice;
- 8% în cazul impozitului pe mijloacele de transport persoane fizice și juridice.
De săptămâna trecută, contribuabilii orădeni au la dispoziție un automat selfpay pentru efectuarea plății taxelor și impozitelor, pus în funcțiune în Sala Ghișeelor din Primăria Oradea, fiind interconectat prin router GPRS cu banca-partener și cu aplicația de gestiune a impozitelor și taxelor locale.
Contribuabilii pot achita la acest automat un număr de 30 de taxe cu valoare fixă, pentru eliberarea de certificate, avize sau autorizații în următoarele domenii: urbanism, economic, juridic, arhivă, căsătorii, divorț, agricol, patrimoniu și tehnic. Valoarea acestora și numărul taxei corespunzătoare sunt afișate pe panoul informativ expus lângă aparat.
Automatul oferă contribuabilului acces facil şi securizat la informaţii detaliate privind obligativităţile sale de plată, cu respectarea normelor în vigoare privind secretul fiscal. Echipamentul de tip bancomat permite achitarea obligaţiilor fiscale atât prin plată cu card bancar (inclusiv contactless), cât și cu numerar, fără eliberarea de rest.
Automatul selfpay conduce la o economie majoră de timp pentru cetățeni, prin evitarea cozilor care se formează la ghișeele administrației publice. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 18 mai 2024, 14:00:06 Ora de vară a Europei de Est