Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Acțiunea-cheie 229

Proiectul de parteneriat strategic ERASMUS+

Acțiunea-cheie 229

Școala Gimnazială Szacsvay Imre Oradea implementează proiectul de parteneriat strategic ERASMUS+, Acțiunea-cheie 229 pentru susținerea schimbului de bune practici în domeniul școlar, cu titlul Checkmates Chessmates-Fostering student motivation through logic games-1-RO01-KA229-049437_1 (Șah-Mat, parteneri de șah - Stimularea motivației elevilor prin jocuri logice) începând cu data de 15 octombrie 2018.

Proiectul face parte din programul Erasmus Plus și este un parteneriat strategic între școlile a șase țări europene: România, țara coordonatoare, Bulgaria, Ungaria, Lituania, Spania și Polonia. Proiectul are o durată de 24 de luni. Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 145.505 euro și are menirea de a asigura o educație de calitate prin implementarea jocurilor logice în cadrul orelor de curs, dar și în afara acestora. Printre obiectivele proiectului amintim: elaborarea unor metode de predare-învățare care implementează jocurile logice, creșterea utilizării mijloacelor digitale prin implementarea unor activități bazate pe jocurile logice, reducerea conflictelor între elevi, dar și între binomul elev-profesor, profesor-elev. Ne-am propus realizarea acestor obiective prin organizarea de diferite activități bazate pe joc în toate școlile partenere, dar și prin organizarea de sesiuni de formare și învățare pentru elevi și cadrele didactice.  
Prima sesiune de formare pentru cadrele didactice a avut loc în perioada 17-21 decembrie 2018 la Școala Gimnazială Eötvös József din localitatea Diósd, Ungaria. Un număr de trei  participanți din fiecare țară s-au întâlnit aici cu scopul de a-și îmbunătăți cunoștințele cu privire la metoda șahului, dar și a jocurilor logice. Școala gazdă ne-a făcut cunoștință cu multitudinea de jocuri logice pe care cadrele didactice le utilizează cu elevii în timpul și în afara orelor de curs. Toți participanții au luat parte în mod activ la aceste sesiuni de prezentare și formare, pentru ca apoi să le poată implementa în propria lor instituție. Am putut fi martorii disciplinei și perseverenței de care elevii au dat dovadă în timpul activităților de învățare și a concursului de șah,  dar și a impactului pozitiv pe care îl are predarea prin utilizarea metodei Palatul Șahului, metodă care a cucerit majoritatea școlilor din Ungaria și dezvoltată de Polgár Judit, cea mai bună jucătoare feminină de șah din lume în 1989, la doar 12 ani. Participanții la această sesiune de formare pentru profesori, au avut ocazia să experimenteze în direct metoda Palatul Șahului la Școala István Király din Székesfehérvár, unde în cadrul unei lecții deschise, elevilor li s-a predat limba maternă și matematica prin utilizarea acestei metode.
Tot în cadrul acestei întâlniri, participanții celor șase țări au votat Logo-ul câștigător al proiectului, realizat de un elev de clasa a șasea din Polonia.
La finalul sesiunii, participanții s-au întors acasă cu sacul arhiplin de informații, pe care urmează să le disemineze tuturor participanților la educație în școlile de unde provin, astfel că la finalul proiectului să ne putem mândri cu o diversitate de metode și materiale bazate pe jocurile logice, metode care vin în sprijinul elevilor noștri și prin care putem îmbunătăți calitatea actului de predare-învățare.
Sele Tunde
Găsiți mai multe poze (33 de poze) în Galeria foto: Acțiunea-cheie 229

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 08:46:22 Ora de vară a Europei de Est