Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Muzeul Orașului Oradea și identitatea sa vizuală

Setul de elemente grafice

Muzeul Orașului Oradea și identitatea sa vizuală

Muzeul Ora­șului Oradea anunța lansarea identității vizuale ­și setul de elemente grafice care vor fi utilizate în cadrul tuturor acțiunilor de promovare, informare ș­i prezentare.

Identitatea vizuală a fost creată pentru a da valoare, aspect ­și formă unitară Muzeului Oraș­ului Oradea, localizat în Cetatea Oradea, ș­i tuturor secțiilor care s-au lansat sau se vor lansa în anii care urmează.
Odată cu lansarea noii identități, Muzeul Oraș­ului Oradea se aliniază cu instituțiile similare din Europa nu numai ca imagine, ci ­și ca nume. Pentru o comunicare facilă atât în limba română, cât ­și în limba engleză, noua identitate a muzeului are în centrul său acronimul MoO, Museum of Oradea fiind numele sub care vor fi create elementele de comunicare de circulație internațională, la târgurile de turism sau la conferințele muzeale.
Utilizarea acronimului MoO facilitează ­și acțiunile de comunicare pe canalele moderne de promovare de tip digital sau în social media.
Noua identitate a fost realizată cu sprijinul agenției de publicitate Globencer cu implicarea domnului Mihai Cristian Pop ­și a fost coordonată de echipa de management a Muzeului Oraș­ului Oradea.
Identitatea vizuală are ca punct de pornire un set de cercetări care au fost realizate atât în direcția produsului ­și serviciilor oferite de o instituție muzeală, cât ­și în direcția beneficiarilor ș­i administratorilor muzeului. Au fost formulate concluzii de valoare care țin de partea istorică a muzeului ș­i de direcția de viitor a acestuia. Pentru a avea un punct de pornire în construcția elementelor grafice, echipa de creație s-a dus foarte mult înapoi în timp pentru a preleva informații despre istoria oraș­ului Oradea ­și chiar mai departe, informații despre istoria artei la nivel global, arta fiind o primă reflexie în mintea consumatorilor atunci când aud cuvântul muzeu. Imprimarea primelor axe de lucru s-a construit pe spirala lui Fibonacci, cunoscut matematician al Evului Mediu, care sta la baza principalelor opere de artă recunoscute la nivel global. Codul lui Fibonacci este considerat cea mai avansată incursiune în înțelegerea creației lumii în general. Aplicând spirala lui Fibonacci pe cele mai vechi reprezentări ale artefactelor Regelui Ladislau I, considerat întemeietorul oraș­ului Oradea, exact pe locul actualului Muzeu al Ora­șului Oradea, au fost obținute primele simboluri ale noii identități. Continuarea procesului creativ a avut la bază perspectivele instituției atât ca poziționare, cât ­și ca necesitate de aliniere la nivel european. A rezultat o identitate proaspătă ­și modernă, de o simplitate evidentă. Noua identitate este versatilă ș­i maleabilă pe foarte multe direcții actuale sau de viitor. Sub noua imagine, Muzeul Ora­șului Oradea poate dezvolta noi secții independente a căror individualitate să rămână distinctă. Mai mult decât atât, noua identitate vizuală a fost creată pentru a permite evoluția muzeului spre zone creative. Având o imagine modernă ș­i uș­or avangardistă se încadrează perfect în trendul muzeal european ­și mondial.
Noua identitate vizuală a Muzeului Oraș­ului Oradea este în acest moment implementată în Muzeul Istoriei Evreilor din Oradea.
Efectele produse de utilizarea noii identități în cadrul Muzeului Istoriei Evreilor din Oradea l-au poziționat pe acesta, în opinia publică ­și în presa locală ­ș națională, ca un muzeu modern, curat ­și valoros. Fonturile și  modalitatea în care au fost structurate panourile de informare reflectă nu numai noua identitate vizuală, ci ­și setul de elemente grafice care o însoțesc.
MoO - Muzeul Oraș­ului Oradea aduce odată cu noua identitate vizuală ­și o nouă direcție în cadrul muzeului din cetate - MoO Kids, primul muzeu dedicat copiilor din regiunea noastră. MoO Kids este un obiectiv de mare importanță pentru Oradea deoarece are ca ș­i scop desfășurarea unor activități culturale ș­i de educare prin implicarea directă a celor care ne vor asigura ș­ansa unui viitor.  MoO Kids are ș­i un prim partener ­și finanțator în persoana domnului Filip Schwartz, fondator al grupului Otter.
De la panourile de semnalizare până la etichetele exponatelor ­și îmbrăcămintea personalului, noua identitate vine să ofere o imagine unitară cu putere de impact ș­i tracțiune pentru o instituție care trebuie ­și are potențial să se ridice la nivelul instituțiilor similare din Europa. (B.P.)
Aici aveți clipul de lansare a identitățiihttps://www.youtube.com/watch?v=KP08vsJOAGM
În Galeria foto, veți găsi întreg setul de elemente grafice: Muzeul Orașului Oradea și identitatea sa vizuală

Trimite email
sâmbătă, 18 mai 2024, 20:30:42 Ora de vară a Europei de Est