Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Revista „OviDan” nr. 196 din 16 nov. 2018

Semnal

Revista „OviDan” nr. 196 din 16 nov. 2018

Ediţia cuprinde ştiri şi fotoreportaje din şcoli, de la diferite evenimente din Oradea şi judeţ. Numărul se deschide cu „Întâlnirile franco-române pentru turism", ediția a IX-a, cu tema „Turismul termal și formarea profesională", eveniment organizat de Ambasada Franței din România și Institutul Francez din România, în parteneriat cu Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR), Primăria Municipiului Oradea, Asociația de promovare a turismului din Oradea și regiune (APTOR), cu sprijinul Ministerului Educației Naționale (MEN), Centrului Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT), Inspectoratului Școlar Județean Bihor (ISJ BH), Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea și Camerei Franceze de Comerț și Industrie din România (CCIFR), vineri, 2 noiembrie 2018, la sala de conferințe a Hotel Continental Forum din Oradea.

Luni, 12 noiembrie, în sala mare a Prefecturii Bihor, a avut loc o întâlnire cu academicianul Aurelian Gulea, vicepreședinte al Academiei de Științe a Republicii Moldova. În acest număr, Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleșd are publicate trei articole, unu și unu! Primul, în pag. 4: O investiție de 130.000 lei la C.T. ,,Alexandru Roman", susținută de Holcim România în realizarea unui laborator de informatică nou/modern, cu 35 de posturi pentru era digitalizării. În pagina Universității Agora, două articole: 1. Joi, 8 noiembrie, în cadrul Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră, a avut loc o întâlnire cu notarul public Gelu Vlad Țară. 2.BCR a scris istorie organizând ,,Cea mai mare lecție de Educație Financiară din lume". Tot de la C.T. ,,Alexandru Roman" din Aleșd am publicat despre proiectul Erasmus + (Doamna director Valeria Vasile: ,,Instituția noastră de învățământ dorește să-și adapteze oferta educațională la necesitățile pieței forței de muncă"). Iar cel de-al treilea articol ne vorbește despre un succes de excepție pentru elevii Colegiului Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleșd: locul I la concursul de idei și scenarii pentru elevii de liceu ,,Unirea din perspectiva noastră". Echipa Smurd a C.T. ,,Mihai Viteazul" a participat cu o lecție de prim ajutor la aniversarea a 25 de ani de la înființarea SMURD Oradea, în 12 oct., chiar de Ziua Orașului Oradea. Elevi de la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel", însoțiți de profesorii de geografie și istorie Florin și Ramona Iștoc, au făcut o vizită în unicul oraș întins pe două continente: Istanbul (Turcia) în lumea islamică cu aromă de baklava. Doamna prof. Maria Duma ne-a scris despre un proiect total la care participă, alături de parteneri din 10 țări, intitulat Magia Crăciunului - ,,Christmas cards exchange, 2018". „Curioșii", de la Colegiul Național „Iosif Vulcan" din Oradea, elevii doamnei profesor dr. Maria Donca, s-au împrietenit cu știința în cadrul proiectului „Cu pași mici spre descoperiri mari". Elevii şi profesorii Şcolii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu" din Ştei au participat și în acest an școlar la ,,Let s Do It, Romania!" Iar în 5 octombrie au sărbătorit Ziua Mondială a Educaţiei - Ziua Dascălului. Nelipsită din paginile revistei noastre este doamna profesor Laura Ienei-David, care, în acest număr, ne scrie despre proiectul internațional ,,Prietenie fără frontiere", lansat joi, 8 noiembrie 2018, la Liceul ,,Nicolae Bălcescu" din Gyula, Ungaria. Andrei Popovici, de la Școala Gimnazială ,,Dacia", ne scrie despre programul educațional național ,,Școala altfel", pe care îl consideră cea mai bună și mai trainică experiență de învățare (Cunoașterea prin trăire).
Acestea au fost, printre altele, subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale revistei „OviDan" nr. 196 din 16 nov. 2018, pagini care conţin 58 de poze.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 14:27:15 Ora de vară a Europei de Est