Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Workshopul internațional ,,Viitorul Ordinii Mondiale: Stabilitate sau Dezordine?”

Invitat special, profesorul John Mearsheimer

Workshopul internațional ,,Viitorul Ordinii Mondiale: Stabilitate sau Dezordine?”

Joi, 25 octombrie 2018, Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene, din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării a Universității din Oradea, va organiza două evenimente în onoarea Profesorului John Mearsheimer, de la Universitatea din Chicago.

Primul eveniment va fi organizat, începând cu ora 10.00, în Aula Magna a Universității din Oradea, când profesorului John Mearsheimer i se va decerna titlul de Doctor Honoris Causa.
Cel de-al doilea eveniment, care se va desfășura între orele 16.00 - 18.00, la Muzeul Memorial Aurel Lazăr, va consta într-un Workshop Internațional - intitulat ,,Viitorul Ordinii Mondiale: Stabilitate sau Dezordine?" organizat de către Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene (Universitatea din Oradea), Universitatea Aston (Marea Britanie) și Centrul pentru Politică Externă și Studii de Securitate - CFPSS (Universitatea din Craiova).
În deschiderea Workshop-ului vor lua cuvântul prof. univ. dr. Ioan Horga (decan al Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării și profesor asociat la Școala doctorală de Relații Internaționale și Studii de Securitate, din cadrul Universității ,,Babeș-Bolyai", Cluj-Napoca) și lect. univ. dr. Florin Păsătoiu (Centrul pentru Politică Externă și Studii de Securitate - CFPSS, Universitatea din Craiova).
Workshop-ul propriu-zis va consta într-o dezbatere dinamică, în care nouă dascăli și cercetători în Relații Internaționale, Științe Politice și Afaceri Internaționale - din Marea Britanie, Rusia, Ungaria și România (Cluj-Napoca, Craiova, Iași și Oradea) (Ekaterina Mikhaylenko, PhD,  Departamentul de Relații Internaționale, Universitatea Federală Ural, Federația Rusă; Cristian Nițoiu, PhD, Universitatea Aston, Marea Britanie; Loredana Maria Simionov, cercetător PhD, Centrul pentru Studii Europene, Universitatea ,,Alexandru Ioan Cuza", Iași; Sorin Dan, PhD, Griffiths School of Management, Universitatea ,,Emanuel", Oradea; Klara Czimre, PhD, Universitatea din Debrecen, Ungaria; Dorin Dolghi, PhD, Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene, Universitatea din Oradea și cadru didactic asociat la Departamentul de Relații Internaționale și Studii de Securitate, Universitatea ,,Babeș-Bolyai", Cluj-Napoca; Ioana Bordeianu, PhD, Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră ,,Avram Iancu", Oradea, și cadru didactic asociat la Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene, Universitatea din Oradea; Ioana Albu, PhD, Departamentul de Științe Politice și Științele Comunicării, Universitatea din Oradea; Ciprian Beniamin Benea, PhD, Facultatea de Științe Economice, Departamentul de Relații Internaționale, Universitatea din Oradea) vor discuta și vor adresa întrebări invitatului special al evenimentului - profesorul John Mearsheimer, cu privire la tema ,,Viitorului Ordinii Mondiale: Stabilitate sau Dezordine?"
,,Viitorul Ordinii Mondiale: Stabilitate sau Dezordine?"
În ultimii doi ani am asistat la o perioadă de stabilitate relativă pe scena internațională. Acest lucru este în contrast cu cei cinci ani anteriori, care au fost marcați de o tulburare și o panică considerabile în ordinea mondială liberală condusă de Occident. Crizele majore au afectat pilonii-cheie ai modelului euro-atlantic și au spulberat infailibilitatea sau supremația percepută a Occidentului. Criza financiară, eșecul Primăverii Arabe din Siria, Libia și Yemen, conflictul din Ucraina și criza migranților din Uniunea Europeană (UE), toate au subliniat vulnerabilitățile liberalismului mondial. Răspunsul Occidentului a fost, în cel mai bun caz, timid, cu actori-cheie - cum ar fi SUA sau UE, care nu și-au îndeplinit angajamentele și ambițiile, ceea ce le-a afectat statutul internațional. Volatilitatea, mai degrabă decât stabilitatea, a fost forța motrice a ordinii mondiale din această perioadă. În schimb, spre deosebire de analizele multor experți, președinția lui Donald Trump a adus un sentiment de stabilitate relativă în ordinea lumii liberale, fără ca noi conflicte exogene să pună în mod semnificativ la încercare modelul Occidental. Cu toate acestea, în fundal, foarte mulți piloni ai ordinii mondiale liberale conduse de Occident (SUA, Marea Britanie și UE) au început să își reformuleze obiectivele de politică externă și să adopte mai multe politici unilaterale, care pun interesele înguste mai presus de normele și valorile universale. Prin urmare, presiunea externă s-ar putea să fi scăzut sau să se fi stabilizat, dar provocarea din cadrul ordinii mondiale liberale a devenit, cu siguranță, mai importantă.
Această perioadă de stabilitate relativă în ordinea mondială s-ar putea dovedi a fi una scurtă și influențată, în primul rând, de caracterul imprevizibil al președinției Trump, liderii mondiali încercând încă să evalueze direcția politicii externe a administrației sale. Condițiile care au dus la tulburarea și panica înainte ca Trump să preia funcția nu s-au transformat ci, mai degrabă, au fost latente. Unul dintre cei mai importanți factori este așa-numitul ,,Nou Război Rece" dintre Vest și Rusia, care a adus tensiuni intense și conflicte potențiale între cei doi foști rivali. Președinția Trump a promis dezghețarea relațiilor cu Moscova dar, în practică, SUA și Europa și-au continuat abordarea fără compromisuri față de Rusia, în timp ce Kremlinul a ales să folosească retorica  unui ,,castel asediat" (întărită prin vizarea și izolarea de către Occident), pentru a-și consolida poziția la nivel intern. În al doilea rând, situația din Orientul Mijlociu pare a fi mai tensionată decât acum cinci ani, dar cele mai multe conflicte care au urmat Primăverii Arabe s-au transformat în conflicte înghețate sau războaie civile care pot dura o perioadă îndelungată. În al treilea rând, China s-a angajat într-o direcție și mai asertivă în politica sa externă, acțiunile sale din Marea Chinei de Sud putând fi văzute drept o provocare îndrăzneață față de prezența SUA în regiune, în timp ce modelul său de guvernare globală câștigă din ce în ce mai mult teren (asupra UE sau SUA), în Africa și Asia Centrală. În cele din urmă, țările BRICs, deși nu sunt, încă, un bloc coerent, și-au dezvoltat planurile de instituționalizare a grupării.
În acest context, acest Workshopul urmărește să evalueze natura evoluțiilor recente ale ordinii mondiale, pe termen scurt și mediu. În timp ce vântul pare să sufle într-o direcție tot mai îndepărtată de ordinea mondială centrată pe Occident, este puțin probabil ca un nou model coerent să apară în deceniul următor. Mai mult, țări precum China sau Rusia nu sunt în întregime revizioniste și, de fapt, sunt extrem de integrate în unele zone din actuala ordine liberală mondială. Este mult mai probabil că ordinea mondială va cunoaște o tranziție din ce în ce mai mare de la concentrarea asupra valorilor și normelor liberale, către o ordine care va pune un accent mai mare pe pragmatism și Realpolitik în relațiile dintre state.
Alina Brihan

 

 

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 00:42:28 Ora de vară a Europei de Est