Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Se lucrează la asfaltarea curților din școlile orădene

Acestea urmând să fie dotate cu porți de handbal și panouri de baschet

Se lucrează la asfaltarea curților din școlile orădene

Primăria Oradea continuă investițiile în unitățile de învățământ, în această perioadă având loc o serie de lucrări de asfaltare de curți și refacere a trotuarelor la numeroase licee, școli și grădinițe din oraș.

Până în prezent au fost finalizate lucrările de asfaltare a curții și refacerea trotuarelor de la Liceul Teoretic German Friedrich Schiller, lucrare în valoare de 135.258,85 lei fără TVA. Au fost, de asemenea, refăcute împrejmuirile clădirii liceului, valoarea execuției fiind de 47.841,86 lei, fără TVA.
Lucrările de asfaltare a curții interioare și refacerea trotuarelor la Liceul Teoretic Onisifor Ghibu au fost de asemenea finalizate, valoarea acestora fiind de 153.798,75 lei fără TVA. La ambele licee lucrările efectuate cuprind montarea unor rigole și guri de scurgere pentru colectarea apelor pluviale, precum și marcarea terenurilor de sport cu marcaje pentru teren handbal și baschet, respectiv dotarea acestora cu două porți de handbal și patru panouri  pentru baschet.
Lucrări similare au avut loc la Școala Gimnazială Dimitrie Cantemir, unde valoarea totală a lucrărilor de asfaltare, modernizare, dotarea cu porți de handbal și panouri de baschet și realizarea marcajelor și a canalizării pluviale a fost de 117.629,90 lei fără TVA.
Lucrările la Școala Gimnazială Lucreția Suciu au constat în asfaltarea curții, execuția de trotuare de acces la corpurile C1 si C2, realizarea marcajelor, montarea a două porți de handbal și două panouri de baschet, realizarea unor guri de scurgere pentru colectarea apelor pluviale, valoarea totală a acestora fiind de 102.999,47 lei fără TVA.
La Grădinița Nr. 25, situată pe Str. Zalăului Nr. 11, lucrările au constat în repararea asfaltului din curte, reparația trotuarelor de acces în grădiniță și ridicarea la cote a căminelor. Valoarea acestor lucrări a fost de 27.645,43 lei fără TVA.
Lucrarea având ca obiectiv asfaltarea curții și refacerea trotuarelor la Liceul Teoretic Aurel Lazăr, în valoare de 43.734,82 lei, fără TVA, a fost contractată, urmând a fi executată în cursul lunii august.
Până la începerea anului școlar 2018-2019, municipalitatea are în vedere executarea  unor lucrări de asfaltare a curților la următoarele unități de învățământ: Școala Gimnazială Avram Iancu, Grădinița Waldorf, Creșa Nr. 11, Școala Gimnazială Szacsvay Imre.
Execuția acestor lucrări a fost, respectiv va fi realizată de către firma S.C. DRUMURI BIHOR S.A., iar în cazul Școlii Gimnaziale Szacsvay executantul va fi firma DUMEXIM SRL.
Intenția este ca în următorii doi ani curțile unităților de învățământ din municipiul Oradea să fie asfaltate și dotate cu porți de handbal și panouri de baschet. În acest sens a fost înaintat către Serviciul Achiziții Publice Caietul de sarcini și Referatul de necesitate în vederea încheierii unui acord-cadru pentru realizarea acestor lucrări cu valabilitate doi ani. Prin aceste investiții municipalitatea urmărește crearea unor condiții mai bune pentru desfășurarea învățământului în municipiul Oradea. (B.P.) 

 

Trimite email
vineri, 24 mai 2024, 06:15:17 Ora de vară a Europei de Est