Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Repere practice în stimularea creativităţii”, ediţia a III-a

Conferinţa judeţeană cu participare internațională

,,Repere practice în stimularea creativităţii”, ediţia a III-a

Între 18 şi 20 mai 2018, la Roşia, a avut loc cea de-a treia ediţie a Conferinţei judeţene cu participare internațională „Repere practice în stimularea creativităţii".

La eveniment au participat cadre didactice, studenţi şi elevi de la şcoli din zona Beiuşului și Oradea. În cadrul conferinţei participanţii s-au împărţit pe ateliere de lucru cu diverse teme cum ar fi: Șezătoarea roșiană, Atelier gastronomic,  Ecosisteme din zona Roșia, De la 2D la 3D, Desen în creion dermatograf, etc. Atelierele au fost conduse de profesori şi formatori precum: conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald de la Universitatea din Oradea, dr. Carlton Fitzgerald, Ed. D., de la New England College, SUA, Ungureanu Mihaela, analist  în turism, Agenția de Management al Destinației Bihor, profesorii Veronica Popa, Daniela Ardelean, Cătălin Iagăr, Alina Lazea de la Liceul Vocaţional Pedagogic „Nicolae Bolcaş" Beiuş, la ateliere participând elevi şi studenţi cu rezultate bune. Conferinţa a urmărit identificarea şi dezvoltarea potenţialului creativ, stimularea abilităţilor practice şi a aptitudinilor de comunicare ale participanţilor prin folosirea unor metode interactive.
„Am avut ocazia să petrec ore frumoase cu colegii mei sau cu elevi din alte şcoli, să descopăr tradiţii şi obiceiuri ale zonei şi să experimentez lucruri noi." spune Andreea, elevă în clasa a XI-a participantă la atelierele de desen, gastronomie şi folclor.  
În paralel cu atelierele s-a desfăşurat cursul Basic Life Support, „Dacă aș ști cum să salvez o viață", adresat cadrelor didactice. În cadrul acestuia profesorii au învăţat cum să acorde primul ajutor în situaţii precum: infarctul miocardic, insuficiența respiratorie, traumatisme diverse, răni, intoxicaţii, fracturi, entorse, luxații etc. Cursul face parte din programul Educaţie pentru sănătate, acreditat de Ministerul Educaţiei Naţionale fiind coordonat de dr. Diana Dana Fericel, specialist în prim ajutor.
„Am învăţat câteva tehnici esenţiale de acordare a primului ajutor în situaţii diverse, care pot face diferenţa între viaţă şi moarte. Lucrând cu copiii aceste informaţii şi capacitatea de a le pune în practică sunt extrem de importante deoarece oricând putem fi puşi în faţa unor situaţii limită."  concluzionează prof. coordonator Veronica Popa.
Atelierele s-au desfăşurat sâmbătă, 19 mai 2018, în timp ce cursul de prim ajutor, derulat pe parcursul a trei zile, a constat atât în prezentarea elementelor teoretice cât şi într-o sesiune de activități practice precum: resuscitarea adultului, resuscitarea  la copii, imobilizări fracturi și pansamente, manevra Heimlich, extragerea victimelor din accidente auto.
Activităţile au avut loc în localitatea Lazuri de Roşia, la Pensiunea Dorel Codoban într-un cadru natural de poveste, facilitat de Primăria Roşia.
Prof. coordonator Veronica Popa

Trimite email
miercuri, 15 mai 2024, 09:19:28 Ora de vară a Europei de Est