Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O nouă experiență de neuitat, pe tărâm francez și german

Catedra de Istorie-Geografie, din nou, pe baricadele Parisului

O nouă experiență de neuitat, pe tărâm francez și german

,,Lumea este o carte, iar cei care nu călătoresc citesc doar o pagină" (Sf. Augustin)

Pornind de la acest motto, catedra de Istorie-Geografie din cadrul L.T.B. ,,Emanuel", propune în fiecare an elevilor câte una sau chiar două excursii în străinătate, prin care elevii au posibilitatea să descopere tot felul de lucruri noi: oameni, locuri, mentalități, culturi etc.    
Provocarea de a ieşi din zona lor de confort şi din rutină, întâlnirea cu oameni din medii culturale cu totul diferite şi necesitatea de a se descurca într-un spaţiu nou, fără ajutorul părinților, i-au făcut să vadă cu alţi ochi locul lor în această lume.
În cele ce urmează, vă invităm să faceți o călătorie imaginară pe itinerarul Strasbourg-Paris-Disneyland-Reims-Munchen, prin impresiile împărtășite de una dintre elevele participante la excursia organizată în perioada 24 aprilie-1 mai 2018.
Micul Paris
,,Din dorința de a vedea lumea, oamenii se aventurează în marele necunoscut, sperând că vor vedea cât mai multe țări, culturi și obiective turistice. Unul dintre cele mai frumoase orașe europene este Parisul, deoarece ascunde o bogată istorie și dezvăluie diferite stiluri arhitecturale.
În scurta vizită în capitala Franței, am avut oportunitatea să vizităm cele mai cunoscute puncte turistice ale Europei: de la scurta croazieră pe Sena, am ajuns la turnul Eiffel, din care am admirat panoramic Parisul. În următoarea zi, am petrecut câteva ore în palatul de la Versailles, unde privirea mi se izbea de opulența regelui, totul fiind suflat în aur și decorat cu picturi deosebite. Un alt punct important al excursiei l-a constituit muzeul Louvre, unde imaginile văzute sunt greu de descris, totul fiind deosebit. Aici, piesa supremă a reprezentat-o celebra pictură a lui Leonardo da Vinci, Mona Lisa. O altă vizită am făcut-o la Catedrala Notre Dame din Paris, unde am admirat stilul gotic de aproape. Cel mai așteptat obiectiv a fost parcul Disneyland, unde, atât copiii, cât și adulții au intrat pentru o zi în minunata lume a personajelor copilăriei.
De la istorie și cultură la distracție și zâmbete, am avut parte de tot ce ne-am dorit. Ziua care mi-a rămas întipărită în inimă a fost cea petrecută în Disneyland, deoarece îmi place să cred că lumea adulților poate fi asemănată cu lumea copiilor sau că există un punct comun celor două universuri. Nu știu ce mi-a plăcut cel mai mult, dacă parada personajelor, muzica deosebită a copilăriei, jocurile sau focul de artificii au fost preferatele mele, dar știu că ziua a trecut foarte repede, iar eu îmi doream să rămân încă puțin timp pierdută în lumea lui Mickey Mouse.
Totul a fost de vis, o experiență care merită trăită în repetate rânduri și care nu poate ieși cu ușurință din mintea vizitatorilor. Cuvintele nu pot descrie imaginile văzute, Parisul fiind un izvor nesecat de imagini și povești nescrise încă".(Bianca Marc, clasa a XI-a B)
Reporteri: prof. Ramona Iștoc & Bianca Marc
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O nouă experiență de neuitat, pe tărâm francez și german.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 20:57:17 Ora de vară a Europei de Est