Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Masa rotundă ,,Siguranța alimentară din perspectiva politicilor Uniunii Europene”

Vineri, la Facultatea de Protecția Mediului, a avut loc

Masa rotundă ,,Siguranța alimentară din perspectiva politicilor Uniunii Europene”

Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea luptă pentru cucerirea titlului de ,,Școală - ambasador a Parlamentului European" în cadrul celei de-a II-a ediții a Programul educativ ,,Școli - ambasador ale Parlamentului European".

Programul a fost implementat de Parlamentul European, începând din 2017, în toate statele Uniunii Europene, în vederea îmbunătățirii cunoștințelor despre Europa și democrația parlamentară europeană în rândul tinerilor. Astfel, elevii și profesorii sunt familiarizați cu posibilitățile pe care cetățenia europeană le oferă, precum și cu rolul pe care Parlamentul European îl joacă în procesul decizional european.
Activitățile de promovare a valorilor europene și a rolului Parlamentului European în rândul elevilor, părinților și al comunității, sunt îndrumate de cinci ambasadori senior, Vașadi Adriana, în calitate de coordonator EPAS,  Ardelean Simona (director adjunct), Filip Marinela (director adjunct), Runcanu Monica, Tiutin Rodica și încă 15 ambasadori junior, elevi din clasele IX-XI (pregătiți teoretic prin niște module pe teme europene).
Activitățile desfășurate au avut teme diverse, alese cu atenție de către profesorii ambasador, toate temele fiind de actualitate, atât pentru societatea românească, cât și pentru relația cu Uniunea Europeană.
Vineri, cea de-a VIII-a activitate EPAS
Vineri, 26.01.2018, la Facultatea de Protecția Mediului, a avut loc o nouă activitate, de o importanță și actualitate deosebită pentru toți cetățenii: Masa rotundă ,,Siguranța alimentară din perspectiva politicilor Uniunii Europene".
Activitatea a fost coordonată de d-na profesor-ambasador, director adjunct Filip Marinela, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" și a avut ca participanți elevi și profesori din 13 licee: Colegiul Național Mihai Eminescu, Liceul Teoretic Lucian Blaga, Colegiul Economic Partenie Cosma, Colegiul Tehnic Transilvania, Colegiul Tehnic Traian Vuia, Colegiul Tehnic Ioan Ciordaș din Beiuș, Bihor, Liceul Teologic Romano-Catolic Szent Laszlo, Liceul Tehnologic Nr.1, Cadea, Bihor, Liceul Tehnologic Agroindustrial Tamasi Aron, din Borș, Bihor, Liceul Tehnologic Nr.1, Salonta, Bihor, Colegiul Tehnic Alexandru Roman din Aleșd, Bihor, Colegiul Tehnic Unirea din Ștei, Bihor și evident,Colegiul Tehnic Mihai Viteazul, împreună cu ambasadorii senior, ambasadorii junior și alți elevi și profesori. La această masă rotundă au fost invitați: șef lucrări dr. ing. Ruska Laszlo, Facultatea de Protecția Mediului, Departamentul: Ingineria Produselor Alimentare, dr. ing. Hodișan Nicolae, director - Direcția pentru Agricultură Bihor, dr. ing. Chereji Rodica, inspector A.N.S.V.S.A, șef lucrări dr. ing. Bura Giani, director A.N.P.C. Bihor, șef lucrări dr. ing Timar Adrian, director al Departamentului Ingineria Produselor Alimentare, Facultatea de Protecția Mediului, moderator, șef lucrări dr. ing. Ruska Laszlo, șef lucrări dr. ing. Vușcan Adrian, inspector școlar de specialitate Mieluț Florian, al Inspectoratului Școlar Județean Bihor și Banda Lavinia, studentă, anul III CEPA.
Prezența specialiștilor la această masă rotundă a reprezentat o oportunitate pentru toți participanții, deoarece au primit răspunsuri la întrebări importante ce vizează un consum sănătos și un trai civilizat la standarde europene.
Marinela Filip & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Masa rotundă ,,Siguranța alimentară din perspectiva politicilor Uniunii Europene”.

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 17:19:43 Ora de vară a Europei de Est