Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul „Tineri voluntari”

Promovarea voluntariatului în liceele din Oradea

Proiectul „Tineri voluntari”

Asociația Caritas Eparhial Oradea a desfășurat activități de promovare a voluntariatului în liceele din Oradea, în perioada septembrie - noiembrie 2017, în cadrul proiectului „Tineri voluntari" co-finanțat de Consiliul Județean Bihor prin Direcția de Dezvoltare și Implementare Proiecte Bihor.

În România, sectorul ONG oferă tot mai multe posibilități de realizare de activități de voluntariat, însă majoritatea tinerilor nu știu că pot face acest lucru (Conform unui studiu al FDSC, peste 90% din populația activă a României nu s-a implicat niciodată în activități de voluntariat în anul 2016). De aceea, aportul acestui proiect este important, atât pentru asociația noastră, cât și pentru celelalte ONG-uri din Bihor, din orice domeniu ar fi ele, deoarece le oferă tinerilor un prim contact cu lumea voluntariatului. Acesta poate fi o modalitate foarte bună de dezvoltare armonioasă a tinerilor, venind în completarea programei școlare, prin participarea tinerilor la activități de voluntariat.
Asociația și-a propus să le vorbească tinerilor despre avantajele și beneficiile voluntariatului, despre dezvoltarea lor personală și despre faptul că pot dobândi anumite competențe și abilități prin munca voluntară. În fiecare an, generațiile se schimbă, de aceea, acest proiect este extrem de important, pentru a educa noile generații de elevi în ceea ce privește participarea acestora la viața comunității. Un tânăr care a fost voluntar, la un moment dat în viață, va deveni un adult mai bun, mai responsabil și deci, un cetățean de care societatea are nevoie și pe care se poate baza.
În urma seminariilor de promovare a voluntariatului, susținute de către coordonatorul de voluntari al asociației, elevii au aflat ce este voluntariatul, cine poate face voluntariat, când şi cum se poate face voluntariat şi nu în ultimul rând de ce să aleagă tinerii de liceu să facă voluntariat. De asemenea, tinerii au fost informaţi cu privire la oferta de voluntariat a Asociaţiei Caritas Eparhial Oradea: voluntariat la Cantina Socială, la Centrul de zi pentru copii Gabrielle, Colectele de alimente de Paşti şi de Crăciun, voluntariat ca şi clovn-doctor pentru copiii internaţi la Spitalul Clinic Municipal ,,Dr. Gavril Curteanu" din Oradea, voluntariat pentru acţiunile de fundraising (campania 2%, loteria pentru cauze sociale, Swimathon etc.) şi voluntariat pentru promovarea asociaţiei şi a voluntariatului (târguri ONG etc.).
În medie, dintr-un grup de elevi, în jur de 5-10% aleg să se înscrie la activități de voluntariat. În urma seminariilor de promovare ale Caritas Eparhial Oradea, peste 130 de elevi au ales să încerce să facă voluntariat. Elevii provin de la următoarele licee orădene, cu care Asociația Caritas Eparhial Oradea are acorduri de parteneriat: Liceul Greco - Catolic „Iuliu Maniu", Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu", Colegiul Economic „Partenie Cosma", Liceul de Arte Oradea, Liceul Teoretic „Lucian Blaga", Colegiul Național „Iosif Vulcan", Colegiul Național „Emanuil Gojdu" și Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu".
Elevii de liceu, și nu numai, au avut posibilitatea de a se înscrie și online prin completarea unui formular disponibil la adresa: https://goo.gl/forms/X4WMF3z7ekYJkl5K2. Acest formular va fi deschis tot timpul, chiar și după încheierea proiectului „Tineri voluntari".
Suntem încântați să observăm că în fiecare an, elevii și profesorii sunt tot mai interesați de activitățile de voluntariat ca modalități de dezvoltare personală și de petrecere a timpului liber într-un mod constructiv. Asociația Caritas Eparhial Oradea lucrează de peste 10 ani cu voluntari, iar pentru munca lor este neprețuită. Multe din activitățile pe care le desfășurăm (noi, și alte ONG-uri) sunt posibile datorită voluntarilor.
Cristina Todorean,
coordonator de proiect

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 06:21:58 Ora de vară a Europei de Est