Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A fost lansată Filiala Bihor/Oradea a Asociației Pedagogilor Creștini

Sâmbătă, la Universitatea din Oradea

A fost lansată Filiala Bihor/Oradea a Asociației Pedagogilor Creștini

Sâmbătă (4 nov. 2017), în Aula Magna a Universității din Oradea, în cadrul Conferinţei Naţionale a Psihologilor Școlari, ediţia a VI-a, a fost lansată Filiala Bihor/Oradea a Asociației Pedagogilor Creștini.

4.,,Ne dorim trăirea împreună a actului educațional"
APC își propune, după cum aveam să aflăm de la însuși inițiatorul și președintele A.P.C. Iași, dl prof. univ. emerit dr. Laurențiu Șoitu, ,,să promoveze educația pentru valorile fundamentale statornicite prin acțiunile comune ale bisericilor creștine și ale școlii, în complementaritatea și unitatea lor".
Asociația Pedagogilor Creștini s-a născut la Iași, în 20 octombrie 2016, cu binecuvântarea celor doi ierarhi ai bisericilor din Iași, înaltpreasfințitul Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, și a preasfințitului Petru Gherghel, episcop romano-catolic de Iași. Nu dorim decât să fim de folos promovării valorilor fundamentale statornicite de școală și biserică. Ne propunem să apărăm valorile perene: sacru, adevăr, bine și frumos. Avem filiale la București, la Bihor, la Bacău, la Cluj-Napoca, la Constanța, în Dolj, la Craiova și la Iași. Vom avea și departamente. Ele nu funcționează încă pentru că așteptăm ca toate să se așeze. Asociația este formată din 24 de membri fondatori, academicieni, universitari, cercetători. Avem membri titulari pe care îi primim în fiecare filială, dar avem și membri de onoare. Ceea ce este specific, avem un consiliu onorific, alcătuit din reprezentanți ai cultelor creștine și din laici, menit să vegheze la stabilitatea și continuitatea activității. Ne dorim trăirea împreună a actului educațional".
Tot din cuvântul președintelui Laurențiu Șoitu aveam să aflăm că ,,nu ne propunem dă ne extindem foarte mult. Ce ar însemna dacă toate cadrele didactice ar intra, ar fi o organizație imposibil de stăpânit, am deveni concurența sindicatelor..."
Am început însemnarea noastră cu vocea nr. 1 a evenimentului, chiar dacă doamna director Florica Orțan, moderatorul manifestării, l-a invitat la microfon pe distinsul președinte al APC Iași după președintele Senatului universitar.
Trebuie să precizăm că toți cei nouă membri ai prezidiului au fost invitați la microfon.
1.Șanse egale pentru toți
În deschidere, am ascultat-o pe doamna director Florica Orțan (director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic). APC Bihor/Oradea se vrea ,,o nouă șansă, generoasă și caldă, o mână întinsă educabilului și de ce nu  Măriei Sale, copilul și tânărul studios. Menirea Filialei (APC B/O) este de a înlătura barierele dintre diferite instituții educative și social-culturale, stimularea colaborării prin proiecte și studii interdisciplinare și interdomeniale (...). Filiala este concepută ca un mediu propice afirmării cultural-științifice și morale, ca o structură capabilă să-i ajute pe copii și tineri, să faciliteze principiul uman și fundamental al asigurării de șanse egale pentru toți copiii".
2. ,,Sprijinim această asociație interdisciplinară"
Pentru început, domnul rector Constantin Bungău a făcut referire la evenimentele anul 2018, 100 de ani România și evenimentele aniversare ale instituției pe care o conducea, a felicitat inițiatorul și fondatorii pentru ideea înființării APC, apelând și la o pildă: ,,Celui care are i se va da și celui care n-are i se va lua", în traducere liberă: celui care are pregătire profesională i se va da, iar cel care nu are, niciodată nu o să aibă ceva. De aceea le spunem copiilor să învețe de mici. Nu se poate, într-adevăr, fără credință să fim pedagogi, nu se poate fără credință să fim oameni care să facem bine".
3. ,,Ne manifestăm deschiderea spre dialog, pentru proiecte comune"
Președintele Senatului universitar, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, care este și președinte al Filialei Bihor a Asociației Părinților pentru Ora de Religie, a vorbit din cea de-a doua postură, declarându-se deschis spre dialog, pentru proiecte comune.
,,Toți părinții ne dorim să dăruim copiilor tot ce este mai bun. Și în consecință, știm că cea mai mare zestre pe care familia, școala și biserica pot să o transmită copiilor este credința în Dumnezeu".
4.,,Ne dorim trăirea împreună a actului educațional"
Ceea ce a declarat președintele A.P.C. Iași, dl prof. univ. emerit dr. Laurențiu Șoitu, ați aflat în deschiderea acestui articol.
5. ,,Suntem în aceeași corabie"
Dl conf. univ. dr. Vasile Timiș, inspector general al MEN, și-a exprimat gândurile în calitate de dascăl, cetățean și membru al bisericii, după cum singur a declarat.
,,Cred că putem să spunem că printr-o experiență religioasă și printr-o pedagogie creștină adecvată, putem schimba lucrurile și acolo unde credem că nu se mai schimbă. Trebuie să înțelegem că suntem cu toții în aceeași corabie: și creștini și profesori și oameni de litere și oameni de matematici. Și când vorbim de corabie, ne gândim la Biserica lui Hristos..."
6. ,,Cine de la cine învață"
Dl prof. univ. dr. Adrian Opre, decanul Facultății de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității BB din Cluj-Napoca, a făcut o mărturisire sinceră: ,,sunt psiholog, acceptat în spațiul pedagogiei" și a ținut să puncteze trei lucruri: 1. Pedagogia științifică a conștientizat nevoia de a se întoarce la albia ei (înăuntrul bisericii) 2. Condiția ca noi să avem pedagogie creștină, psihologie creștină, medicină creștină este una esențială. 3. Punem prea multă sintaxă, prea multă logică, prea mult raționament în mintea copiilor, mult mai timpuriu decât e necesar. Libertatea minții lor e o șansă extraordinară de a reveni la pedagogia autentică. De aceea să fim din ce în ce mai atenți cine de la cine învață".
7. Ce înseamnă să fii tolerant
În cuvântul său, președintele Senatului Universității ,,Emanuel", dl lector univ. dr. Dan Aurelian Botică, s-a referit la virtutea toleranței, în viziunea Europei Occidentale.
,,Ce înseamnă virtutea toleranței în viziunea Europei Occidentale? Că nu există adevăr absolut. Atenție: să nu devenim doar membri ai unei asociații. O asociație este eficientă în măsura în care fiecare membru în locul în care l-a așezat Dumnezeu (...) întruchipează în actul de predare valorile creștine. Ce înseamnă să fii tolerant? (...) să fii atât de sigur de adevărul absolut în care crezi, încât să nu-ți fie frică de ceilalți care cred altfel; (...) încât să fii îngăduitor și respectuos cu cei care cred altfel. Mă rog ca APC să nu fie doar o altă organizație, ci să fie o experiență în care credem cu adevărat și prin care acei elevi și acei studenți vor vedea în viața noastră adevărul pentru că în viața noastră există această persoană".
8. ,,Să oferim caractere, modele de urmat"
După ce a adresat felicitări celor care au deschis filială la Oradea, dl inspector școlar general Alin Florin Novac Iuhas a avansat ideea de a oferi copiilor și tinerilor drept exemple: ,,caractere, modele de urmat, capabile să zidească în sufletele tinerei generații valori precum: cinstea, respectul pentru muncă, deschidere spre cultură și nu în ultimul rând credință în Dumnezeu".
9. Felicitări pentru crearea APC
Secretarul de Stat pentru Culte, dl Victor Opaschi (din Guvernul României) a adresat o scrisoare de felicitare domnului prof. univ. emerit dr. Laurențiu Șoitu pentru crearea Asociației Pedagogilor Creștini, după cum aveam să aflăm de la doamna director Florica Orțan.
10.,,Biruința finală îi aparține lui Hristos"
Ultimul cuvânt l-a avut, sâmbătă, la lansarea Filialei Bihor/Oradea a Asociației Pedagogilor Creștini, preasfințitul părinte episcop Sofronie, care, pentru început, a invocat ,,binecuvântarea lui Dumnezeu peste lucrarea care a început în aceste zile la Oradea (...). O lucrare temerară într-o lume tot mai complicată, o lume care încearcă să uite de Dumnezeu și care se comportă tot mai mult ca și cum Dumnezeu nu ar exista. Dumnezeu există, dincolo de ce cred unii dintre semenii noștri (...), iar biruința finală îi aparține lui Hristos".
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A fost lansată Filiala Bihor/Oradea a Asociației Pedagogilor Creștini.  

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 23:30:29 Ora de vară a Europei de Est