Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferinţa Naţională a Psihologilor Școlari, ediţia a VI-a

Vineri și sâmbătă, s-a desfășurat la Universitatea din Oradea,

Conferinţa Naţională a Psihologilor Școlari, ediţia a VI-a

Vineri, 3 noiembrie 2017, în Aula Magna a Universității din Oradea a avut loc deschiderea festivă a Conferinţei Naţionale a Psihologilor Școlari, ediţia a VI-a.

,,Tema propusă de comitetul de organizare (,,Drepturile și nevoile copilului. Provocări adresate familiei și școlii") are un puternic impact psihoeducaţional", după cum avea să precizeze președintele ANPS, doamna conf. univ. dr. Daniela Roman, în cuvântul de deschidere.
În prezidiul manifestării au luat loc, alături de dl rector Constantin Bungău și cancelarul Senatului universitar, Daniel Pașca, invitatul de onoare, prof. univ. emerit dr. Laurențiu Șoitu, de la Universitatea ,,Al. I. Cuza" din Iași, generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, dl prof. Alin Florin Novac Iuhas, distinsul profesor univ. dr. Elena Bonchiș, președinte de onoare, decanul Facultății de Științe Socio-Umane, conf. univ. dr. Karla Barth, directorul Departamentului de Psihologie, conf. univ. dr. Marius Drugaș, precum și directorul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, doamna prof. univ. dr. Florica Orțan.
,,Educația - problema noastră, a tuturor"
În cuvântul său, președintele ANPS, doamna conf. univ. dr. Daniela Roman, a punctat premisele de la care pleacă tema ediției, fiind subliniate provocările la care este supusă educația, devenită problema noastră, a tuturor. Fiind puse în dezbatere criza educației, valoarea și importanța relațiilor interumane, ca ,,o chemare cu convingere la transformare personală și socială prin învățare", iar pentru a obține o eficiență maximă a demersului educațional, ,,predarea și învățarea ar trebui să producă plăcere", a conchis președintele ANPS.
,,Psihologia (...) este datoare să creeze școală de doctorat"
În intervenția sa, dl rector Constantin Bungău s-a referit la anul 1918,privit prin prisma celor trei evenimente care vor fi marcate la Universitatea din Oradea: 55 de ani de învățământ superior modern în actualul campus, 95 de ani de învățământ superior teologic ortodox în limba română la Oradea, precum și 238 de ani de învățământ superior la Oradea. Apoi, dl rector și-a exprimat dorințele și așteptările: ,,să ne menținem în primele 10 universități din țară, ca mărime, ca dimensiune, ca importanță din punct de vedere al specializărilor și în primele 20 din punct de vedere al performanței științifice în diferite clasamente. Psihologia este încă tânără, este datoare să creeze școală de doctorat. Ne dorim să creștem acest număr de școli doctorale la Universitatea din Oradea, de domenii de doctorat pentru a fi mai buni în domeniu".
Cancelarul general al Senatului, Daniel Pașca, a felicitat colegii din Departamentul de Psihologie și pe cei din DPPD pentru  acest schimb de idei, urându-le succes.
Dl prof. univ. emerit dr. Laurențiu Șoitu s-a arătat bucuros să afle de la dl rector despre rădăcinile adânci ale instituției. Domnia sa a făcut trimitere la Sentimentul apartenenței la școală, la familie, la comunitate și la biserică, subiect pe care avea să-l trateze în cadrul sesiunii plenare.
Organizatorii au primit felicitări pentru evenimentul organizat și din partea inspectorului școlar general, dl prof. Alin Florin Novac Iuhas, care a subliniat rolul psihologului în școală.
,,Lucrurile mari nu pot fi făcute decât cu eforturi mari"
Din start, decanul de vârstă, de povățuire și de suflet, inițiatorul Conferinței și al Asociației, doamna prof. univ. dr. Elena Bonchiș, a recunoscut că ,,lucrurile mari nu pot fi făcute decât cu eforturi mari, și nu de unul singur, ci în echipă". Domnia sa a felicitat organizatorii pentru tema aleasă, la care a și făcut referire, arătând că trăind într-o lume a paradoxurilor, oferim copilului cel mai de preț lucru: educația. Făcând apoi trimitere la subiectul pe care l-a pregătit pentru sesiunea plenară, Răbdarea, domnia sa a apelat la o povestioară, încheind cu o altă trimitere la J.J. Rousseau, care ar fi afirmat că ,,Răbdarea este amară, dar roadele ei sunt dulci".
Apelând la amintirile frumoase trăite în cei 10 ani de conferințe, doamna decan Karla Barth a urat succes ediției actuale, iar directorul Departamentului de Psihologie, ,,stâlpul Asociației", conf. univ. dr. Marius Drugaș a trecut în revistă invitații și temele celor șase ediții (fără a se fi putut bucura, măcar o dată de binefacerile apei termale, tămăduitoare  ale piscinei din Perla Bihorului).
,,Între copii, trebuie să fii și tu copil"
Celălalt director, doamna prof. univ. dr. Florica Orțan, în stilu-i caracteristic, ne-a surprins plăcut cu citate, cu vorbe de duh și axiome didactice, inclusiv din marele nostru povestitor care a spus un mare adevăr: că ,,între copii, trebuie să fii și tu copil". Fiecărui copil trebuie să-i fie garantat dreptul la copilărie, la o viață demnă, a mai spus doamna director, evidențiind apoi misiunea nobilă a dascălului de a forma oameni, de a modela caractere.
Continuând ideea și accentuând relația dascăl-elev, moderatorul evenimentului, doamna conf. univ. dr. Daniela Roman a avansat ideea plastico-vizuală potrivit căreia ,,zeci de copii și studenți își aștern visurile lor la picioarele noastre" (ale dascălilor - n.n.), după care a înmânat o plachetă distinsului invitat de la Iași, dl prof. univ. emerit dr. Laurențiu Șoitu, care a replicat cu cuvinte potrivite, semn că a înțeles mesajele antevorbitorilor și bucuros să participe la reuniunea de la Oradea.
,,Să aveți parte de iubire, credință și nădejde!" 
Deschiderea festivă nu se putea încheia decât tot într-o notă optimistă și relaxantă prin intervenția plină de culoare și substanță tare a domnului prof. univ. dr. Vasile Marcu. Din sentimentele-i amestecate, domnia sa a ales o urare potrivită: ,,Să aveți parte de iubire, credință și nădejde!"
Programul zilei a continuat după o pauză, cu sesiunile plenare și workshop-uri, care au continuat și a doua zi (sâmbătă), când a fost lansată Filiala Bihor/ Oradea a Asociației Pedagogilor Creștini.
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (74 de poze), accesați Galeria foto: Conferinţa Naţională a Psihologilor Școlari, ediţia a VI-a.

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 00:17:03 Ora de vară a Europei de Est