Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Cine poate spune dacă auxiliarul e bun?”

,,Am vrea să ne întrebe cineva și pe noi”

,,Cine poate spune dacă auxiliarul e bun?”

An de an, în lunile august și septembrie, obișnuim să ieșim pe teren, prin unitățile de învățământ, să luăm pulsul pregătirilor pentru noul an școlar.

Anul acesta (miercuri, 6 septembrie 2017), am trecut și pe la școala fără nume, dar cu renume, vorba domnului director. Ați ghicit care e? Perfect! Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea.
Ne-am îndreptat glonț către clasa doamnei ,,directoare" Corina Gârba (așa o șicanăm noi, de fiecare dată când o întâlnim, cu apelativul ,,directoare"; ce să-i facem dacă e soția domnului director?! Sala de clasă (a II-a A) e lună, pregătită să-i primească (mâine, joi - 7 septembrie - n.n.) pe cei 32 de învățăcei. Admiram pavoazarea, când zărim un gol... istoric. Aflăm că spațiul cu pricina este destinat caietelor școlarilor. ,,Și așa ghiozdanul lor e prea greu și le deformează coloana", adaugă doamna Corina. Ei, uite că se mai gândește cineva și la coloana vertebrală a copiilor. La cei 30 de ani de apostolat la catedră, doamna Corina știe multe și face multe, totul pentru Măria sa, Elevul! E nițel contrariată de decizia pripită a domnului ministru care a retras auxiliarele fără să știe că ele au fost deja comandate și... împachetate. ,,Ce mi-au zis unii părinți: noi vrem un suport de lucru și pentru vacanță, cât e vara de lungă! Comandăm noi, părinții. Și le-au comandat. Cine poate să-i împiedice pe părinți? Cine poate spune dacă auxiliarul e bun? Eu pot să spun. Noi, dascălii... Noi cunoaștem programa și ne cunoaștem și clasa, pe fiecare copil în parte. Noi putem alege în cunoștință de cauză un auxiliar, mai bine decât echipa de la minister. Când nu lucrezi cu copiii e foarte greu să hotărăști și să alegi. Am vrea să ne întrebe cineva și pe noi! Noi suntem într-o continuă schimbare. Dacă nu te schimbi după elevi și nu te adaptezi vremurilor, nu ai șansă de reușită", conchide interlocutorul nostru.
Dragi copii, psihologul școlii nu este ,,Bau-bau"
Bucurie mare! Nici nu ne terminăm vorbele cu doamna ,,directoare", că se ivește în prag psihologul școlii, doamna Gabriela Chiș. Ne retragem în cabinet și povestim. Aflăm despre relaționarea psihologului cu elevii și părinții acestora. Cât de importantă este atitudinea fiecăruia. ,,În primele săptămâni, consilierul școlar participă la ședințele cu părinții; ne prezentăm și le prezentăm activitatea noastră de consiliere. La fel relaționăm și cu diriginții și învățătorii. Unii mă cheamă să fac activități pentru prevenirea comportamentului agresiv, pentru ameliorarea manifestărilor agresive la clasă; fac activități de orientare spațială, pentru coeziunea grupului, să ne cunoaștem mai bine, să relaționăm pozitiv; la alte clase fac educație pentru sănătate, pentru prevenirea consumului de droguri, precum și orientare școlară și profesională. Copiii vin cu drag la cabinet pentru că au constatat că psihologul nu este ,,Bau-bau". Nu de alta dar unii părinți, ba chiar și unii dascăli îi amenință pe copii cu psihologul: ,,Dacă nu te comporți bine, te duc la psiholog"! Dar, venind cu chiu cu vai la psiholog, ajung să se convingă că, din contră, la psiholog e faină! Desfășurăm activități amuzante, ne relaxăm, ne simțim bine și abia așteaptă să-i mai primesc în cabinet. Colaborarea cu părinții e foarte importantă. În cazurile de agresivitate, de exemplu, e foarte importantă discuția pe care o avem cu părinții pentru stabilirea unor reguli pe care părinții trebuie să le aplice în educația copiilor. Din păcate, părinții nu-și mai găsesc timp să-și petreacă cu copiii lor acasă și de aceea copiii sunt dezorientați, nu au reguli. Și e foarte greu să le respecte la școală, dacă acasă părinții nu le impun (aceste reguli)".
Reclamă Grădiniței Nr. 17
Avându-le alături pe cele două fiice, pe Carla, de 5 ani și jumătate și pe Daria, de 4 ani și 3 luni, și vorbind cu ele și despre ele, doamna Gabriela a ajuns să facă o adevărată reclamă Grădiniței Nr. 17 (grădinița dintre blocuri unde învață și cele două prințese), o grădiniță cu program normal, gratuită și foarte îndrăgită de copii, pentru atitudinea doamnelor educatoare, modul lor flexibil de predare și de relaționare cu copiii celor două grupe. Cu puterea sa de convingere, doamna psiholog ne-a determinat ca la sfârșitul vizitei să poposim la grădinița cu pricina. De la Cabinetul de psihologie am ajuns în sala de clasă a doamnei prof. Nica Veturia, unde se muncea la colțul de istorie și la perdelele de camuflaj. Pe mese, am trecut în revistă manualele clasei a IV-a.
Domnul director lucrează de 34 de ani la orar și încă nu a terminat
Când am intrat în birou, domnul director Mircea Gârba lucra la orar. ,,De 34 de ani lucrez la orar. Mai am puțin și îl termin. Îl termin în fiecare an, înainte să înceapă cursurile. Niciodată nu am întârziat nici măcar o zi. Mai bine zis, acum îl finisez, ca să-i dau dreptate doamnei mele".  De față era doamna ,,directoare" Corina.
Am vorbit cu domnul director despre clase și profesori noi, despre o școală renovată din temelii, cu peste 1.000 de elevi, cu curtea asfaltată și cu o sală de sport funcțională. ,,În sfârșit, încep să mă simt bine, văzând cum toate au înflorit și dau roadele așteptate. Avem un colectiv de dascăli minunați și elevi pe măsura investițiilor făcute de Primărie și de colectivul nostru profesoral", conchide domnul director Mircea Gârba.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Cine poate spune dacă auxiliarul e bun?”    

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 15:17:27 Ora de vară a Europei de Est