Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Să învățăm limbi jucându-ne!”

Tabără de vară la Şcoala Gimnazială ,,Szacsvay Imre”

,,Să învățăm limbi jucându-ne!”

Joi, 31 august 2017, directorul Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre" din Oradea, doamna profesor Pásztor Gabriella, ne-a invitat, în ultima zi de tabără, să vedem cum se poate învăța o limbă prin joc...

Doamna director Pásztor Gabriella, directorul adjunct, doamna prof. Tăut Eliza, și doamna prof. Tunyogi Katalin, responsabilul de proiect, au inițiat și au derulat în această vară, în cursul ultimelor două săptămâni ale lunii august, un proiect inedit, constând în două serii de tabără de câte trei zile fiecare pentru copiii școlii dispuși să învețe ceva nou prin intermediul jocurilor.
În prima serie (de săptămâna trecută), circa 120 de copii din clasele I-VII, organizați în șase grupe, pe centre de interes, după alternativa step by step (existentă în școală: nouă clase, la ciclul primar), au descoperit științele prin jocuri diverse, experiențe și experimente. În această săptămână, în cea de-a doua serie, desfășurată marți, miercuri și joi, alți 80 de copii au făcut cunoștință și cu alte limbi, tot prin intermediul jocului. La centrul de limba maternă (limba maghiară), alcătuiau cuvinte cu literele scrise pe jetoane, la centrul de limba română învățau cuvinte noi cu ajutorul ghicitorilor, la celelalte patru centre au făcut cunoștință, tot prin intermediul jocurilor și al imaginilor, cu limbile engleză, germană, franceză și daneză.  Dimineața, la ora 9.00, programul zilei începea cu înviorarea, la ora 10.30, urma momentul de mișcare pe ritm de dans, un flash mob, care se încheia cu o gustare sănătoasă: marți - pâine cu pateu, miercuri - pâine cu zacuscă, iar ieri (joi) - pâine cu unt și miere de albine, precum și un supliment de prune. Programul zilei a continuat până la ora 13.00, cu alte jocuri și cu o altă repriză de dans, prin rotirea grupelor pe la cele șase centre de interes.
Ceasul solar
O atracție aparte în curtea școlii o constituie ceasul solar pe care doamna director și l-a dorit foarte mult (ceas pe care nu îl vom mai găsi în altă școală din Oradea și județ) și pe care a reușit să-l facă anul trecut, în luna august 2016, cu concursul doamnei profesor Nicoleta Pazmany, președintele Astroclubului Meridian 0, al doamnei director adjunct, profesor Tăut Eliza și al unui student, după o săptămână de muncă susținută.
Când e soare, ceasul solar îl ajută pe copil, cu ajutorul umbrei sale, să identifice (descopere) ora solară și punctele cardinale, orizontul, ora de vară și ora de iarnă la Oradea și București; mai mult, doamna Eliza susține că ,,tot cu ajutorul ceasului solar se pot face calcule între localități, aflarea distanței longitudinale între două capitale în timp ce soarele străbate acea distanță".
Iată deci, un exemplu de bune practici în vacanța de vară: o tabără de trei zile pentru copii, în care cadrele didactice, în mod voluntar, oferă copiilor câteva ore de petrecere plăcută a timpului în aer liber, învățând ceva nou prin joc și mișcare, prin activități atractive, fără calculator, televizor, telefon și catalog...
Felicităm conducerea școlii pentru inițiativă, pe inițiatorii proiectului și pe truditorii voluntari, cadrele didactice care au coordonat cele șase centre, înviorarea și momentele de dans: Pasztor Gabriella (director și prof. de franceză), Tunyogi Katalin (responsabil de proiect), Tăut Eliza (director adjunct), Szekely Anna și Kun Ildiko (lb. română), Zahu Valeria și Alfoldi Andrea (lb. germană), Toth Anamaria (lb. engleză), Nyitrai - Tunyogi Reka și Szabo Terez (lb. daneză), Kovacs Eniko (limba engleză), Vincze Melinda (lb. maghiară și lb. română), Kiss Tunde (educație muzicală), Bica Tunde, Vanca Daniel și Tar Eva (educație fizică și fitness).
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (78 de poze), accesați Galeria foto: ,,Să învățăm limbi jucându-ne!”  

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 14:40:24 Ora de vară a Europei de Est