Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Deputatul Gheorghe Bogdan - posibilitatea extinderii lucrărilor de reabilitare a DN76

Programul Guvernului în Bihor continuă!

Deputatul Gheorghe Bogdan - posibilitatea extinderii lucrărilor de reabilitare a DN76

Miercuri, 19 iulie 2017, dl. Gheorghe Bogdan, deputat PSD, s-a întâlnit în zona Beiuș, la Drăgănești, pe traseul DN76, cu reprezentanți din conducerea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A. și din Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj-Napoca.

La solicitarea dlui. deputat Gheorghe Bogdan și a dlui. Ovidiu Banda, primarul comunei Drăgănești, specialiștii din compania de resort au analizat, în teren, posibilitatea extinderii lucrărilor de reabilitare a DN76 până la prima casă de la intrarea principală în comună, propunere ce ar însemna, de fapt, o reducere cu 10-15 m a tronsonului respectiv, fără afectarea proprietăților sau a lucrărilor edilitare aflate pe respectiva porțiune.
În urma discuțiilor purtate cu dl. Eugen Cecan, șeful DRDP Cluj-Napoca, dl. deputat a fost informat în legătură cu stadiul lucrărilor de pe DN76. Situația este următoarea:
Tronsonul Oradea - Dealul Bitii a fost împărțit în trei loturi. La începutul săptămânii viitoare va apărea, în sistemul electronic de achiziții publice, licitația pentru execuția primilor 15 km din traseu. Astfel, pe ruta Oradea - Băile Felix se vor realiza poduri, podețe, rigole, ziduri de sprijin și va fi turnat un nou strat de uzură.
Pe tronsonul Ștei - Dealul Bitii, lucrările ce constau în poduri, podețe, rigole betonate și turnarea unui nou strat de uzură peste cel existent urmează să fie finalizate în acest an.
Pe tronsonul Ștei - Vârfurile, în lungime de 33,31 km, lucrările vor continua și în acest an, preconizându-se finalizarea lor în luna noiembrie.
În ceea ce privește lucrările de pe DN76 din intravilanul municipiului Beiuș, care nu fac obiectul proiectului de reabilitare, acestea vor fi reluate săptămâna viitoare din fondurile Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A. Lucrările vor demara cu asfaltarea drumului de la intrarea în Beiuș dinspre Drăgănești și până la ieșirea înspre Pocola, fiind luate în calcul și amenajarea celor două sensuri giratorii din urbe: de la intersecția cu Stâna de Vale, respectiv a girației din centru, din imediata vecinătate a bisericii ortodoxe.
De asemenea, în perioada imediat următoare va fi dat ordinul de începere a lucrărilor pentru proiectul de realizare a variantei ocolitoare Beiuș-Finiș-Tărcaia-Drăgănești-Rieni-Ștei-Lunca, în lungime de 27,23 km și pentru care a fost semnat contractul de lucrări pe 5 octombrie 2016 cu firma Copisa Constructora Pirenaica S.A. ,,Lucrările la centura Beiuș-Ștei beneficiază de fonduri guvernamentale, putând fi demarate în bune condiții încă din acest an. Valoarea lucrărilor se ridică la 257,41 milioane lei fără TVA. Termenul de finalizare a fost estimat pentru 2019". (C.M.)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:39:19 Ora standard a Europei de Est