Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Raportul de activitate al doamnei deputat Cherecheș Florica

Sesiunea februarie-iunie 2017

Raportul de activitate al doamnei deputat Cherecheș Florica

17 declaraţii politice, 30 luări de cuvânt în plenul Camerei Deputaților, 21 întrebări/interpelări adresate miniştrilor, 18 propuneri legislative inițiate sau susținute

Astfel s-ar putea cuantifica activitatea mea de deputat în prima sesiune parlamentară a anului 2017, ca vicepreședinte al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport, și secretar al Grupului de deputați PNL.
Pe lângă astea, activitatea a constat în  participare la conferinţe interne și internaționale, la dezbateri şi grupuri de lucru, întâlniri și audiențe cu cetățeni şi promovarea Oradiei în ţară şi în străinătate. De asemenea, sunt președintele Grupului ecumenic de rugăciune din Parlamentul României, format din aproximativ 30 de deputați și senatori, grup care organizează Micul dejun cu rugăciune al Parlamentului, eveniment de talie internațională, care aduce împreună politicieni și lideri din toate sferele societății, din România și din străinătate.
Declarațiile politice au atins subiecte precum: necesitatea dezvoltării și promovării învățământului profesional în sistem dual, necesitatea orientării școlare în planificarea carierei elevilor, deficitul de forță de muncă, adoptarea unui cadru legislativ favorabil continuării activității ONG-urilor, înlocuirea ambulanțelor uzate fizic și moral, care nu mai salvează vieți ci le pun în pericol, flexibilizarea Codului muncii, și adaptarea lui la condițiile din realitatea mediului economic, sprijinirea femeilor aflate în criză de sarcină, nevoia de stabilitate și predictibilitate în toate domeniile, protecția mediului etc.
În urma identificării unor probleme sau a sesizărilor primite la Biroul parlamentar, am formulat întrebări către miniștrii de resort, cu privire la: strategia pentru îmbunătățirea performanțelor elevilor români la testele internaționale, organizarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de directori în învățământul preuniversitar, problemele cu care se confruntă învățământul profesional în sistem dual, respectarea programului de guvernare cu privire la achiziția celor 3.000 de ambulanțe promise în campania electorală, buna funcționare a sistemului de învățământ, generalizarea Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolarii şi elevii din  unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, rezolvarea problemei mirosului neplăcut generat de Ferma de porci din Oradea, acordarea de subvenții de la bugetul de stat ONGurilor care oferă servicii sociale persoanelor vulnerabile din județul Bihor.
Alături de alți colegi parlamentari PNL în această sesiune parlamentară am depus inițiative legislative pe următoarele teme: combaterea ambroziei, neimpozitarea pensiilor din România, revenirea la alegerea primarului în două tururi de scrutin, modificarea Codului penal în privința violenței în familie, înființarea Registrului național pentru doctorate etc.
De asemenea, la Legea bugetului de stat, am depus amendamente prin care am solicitat suplimentarea bugetului pentru generalizarea programului „Masă la şcoală", triplarea numărului de burse pentru învăţământul profesional, din anul școlar 2017-2018, generalizarea programului „Şcoală după școală", suplimentarea numărului de consilieri de orientare școlară în ciclul gimnazial. Am depus, de asemenea, amendamente la Proiectul legii pentru aprobarea OUG 81/2016, Legea învățământului profesional, solicitând obligaţia de acordare a unor beneficii fiscale operatorilor economici care sunt parteneri ai unităţilor de învăţământ, în cadrul învăţământului profesional dual și susținând implicarea agenților economici în selectarea elevilor, profesorilor și directorilor unităților de învățământ profesional în sistem dual.
Am participat la mai multe conferinţe şi evenimente, dintre care amintesc: Marșul pentru viață 2017; Dezbaterea organizată la Parlament de Coaliția pentru Familie; Întâlnire cu reprezentanți ai UNICEF pe tema protecției copilului; Gala voluntarilor în domeniul social; Conferință internațională pe educație la Geneva, în Elveția; Conferința națională pe educație; Delegație la Bratislava cu alți trei membri ai comisiei de învățământ, pentru schimb de experiență; Dezbatere la Parlament pe violența în familie; Recepţia de 4 Iulie oferită de Ambasada SUA la Bucureşti. Am organizat și am participat la câteva întâlniri de lucru cu experți în educație, politici publice și reprezentanți ai mediului de afaceri, în care am discutat despre învățământul profesional dual. Am continuat, de asemenea, demersurile la Ministerul Mediului și al Sănătății, pentru rezolvarea problemei mirosurilor neplăcute generate de Ferma de porci Nutripork.
Pe plan politic, responsabilitățile mele decurg din funcțiile ce le dețin în cadrul PNL și anume: vicepreședinte PNL Oradea, vicepreședinte PNL Bihor și președinte OFL Oradea.
Deputat Cherecheș Florica

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 09:03:26 Ora de vară a Europei de Est