Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

22 de olimpici naționali la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel” din Oradea

Mag Adrian - performerul liceului și al Bihorului la Olimpiada de geografie

22 de olimpici naționali la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel” din Oradea

An de an, elevii Liceului Teologic Baptist ,,Emanuel" din Oradea se situează în topul liceelor bihorene în ceea ce privește promovabilitatea (sută la sută) la examenele naționale (Evaluarea națională și Bacalaureat) și rezultatele la olimpadele și concursurile naționale.

Mag Adrian - performerul liceului și al Bihorului la Olimpiada de geografie
22 de olimpici naționali la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" din Oradea
An de an, elevii Liceului Teologic Baptist ,,Emanuel" din Oradea se situează în topul liceelor bihorene în ceea ce privește promovabilitatea (sută la sută) la examenele naționale (Evaluarea națională și Bacalaureat) și rezultatele la olimpiadele și concursurile naționale.
În anul școlar 2016 - 2017, nu mai puțin de 22 de elevi au obținut premii și mențiuni la olimpiade și concursuri școlare naționale. Performerul liceului și al olimpicilor naționali bihoreni la etapa națională a Olimpiadei de geografie este Mag Adrian, din clasa a XI-a A, după cum avea să sublinieze doamna inspector școlar Elisaveta Roșu, la Gala de premiere. Elevul doamnei profesor Ramona Iștoc a obținut premiul al II-lea pe țară; având un punctaj foarte bun, a fost foarte aproape de cei care au reușit să se califice în lotul României pentru Balcaniadă. ,,Din clasa a IX-a, Adrian este ,,abonat" la locurile I pe județ la Olimpiada de geografie, ne-a spus doamna profesor Ramona Iștoc, dublate de premii speciale la etapa națională în clasele a IX-a și a X-a. Anul acesta, la etapa națională a obținut cel mai mare punctaj dintre olimpicii naționali din Bihor la Olimpiada de geografie, fiind premiat de directorul Direcției Județene pentru Cultură, dl Lucian Silaghi. Pentru clasa a XII-a, cu voința sa de fier, Adrian își dorește să prindă Balcaniada, iar după absolvire, să ajungă să studieze în USA". În gimnaziu, a cochetat și cu olimpiadele de matematică și fizică, dar a fost acaparat pentru totdeauna de geografie.  Vine tare din urmă un alt geograf, Avram Raul, din clasa a IX-a A, care anul acesta, la etapa națională a Olimpiadei de geografie a obținut o mențiune, dar în clasele V-VII, la concursul național de geografie ,,Terra", elevul doamnei profesor Ramona Iștoc s-a situat pe locul I și II. Tiutin Andrada, din a X-a A, eleva domnului profesor Marius Cicortaș, este pasionată de matematică, fiind abonată la Olimpiada de mate din clasa a VI-a; în fiecare an a cucerit premiul I la etapa județeană, obținând participare la națională, mai puțin în clasa a IX-a. În clasele V-X, mai puțin în a IX-a, a obținut mențiuni la concursul interjudețean ,,Grigore Moisil", iar anul acesta, la Zalău, doar diplomă de participare; aceleași rezultate (la indigo) le-a înregistrat și la celălalt concurs interjudețean - ,,Teodor Topan". La Andrada, matematica se combină excelent cu baschetul, pe care îl practică cu mult succes, în cadrul campionatului național. După premiile I și II, în clasele a VIII-a și a IX-a, la concursul ,,Prietenii limbii franceze", Coroiu Eliza, din a X-a A, a obținut în 2017 premiul I la etapa județeană a Olimpiadei de limba franceză calificându-se la etapa națională, sub îndrumarea doamnei profesor Rodica Moțiu. Eliza s-a împrietenit cu limba franceză încă din clasa a VII-a, pe când era eleva doamnei profesor Elena Gălășel (la Șuncuiuș). Eleva doamnei profesor Mihaela Fildan a cochetat și cu româna ajungând la etapa județeană. Pop Robert, din a X-a A, elevul domnului profesor Marius Cicortaș, a fost medaliat cu bronz în a VI-a, a VIII-a și a IX-a, la etapa națională a Olimpiadei de matematică, anul acest are doar diplomă de participare, dar a mai obținut mențiuni la ,,Grigore Moisil" și ,,Argument", precum și premiul III la ,,Teodor Topan". Robert face parte și din echipa de matematică a liceului (alături de Trifan Octavian, Trifan Titus, Tiutin Cristina și Tiutin Andrada, Balaszhazi Alex), echipă coordonată de dl prof. Marius Cicortaș, care a partipat la concursul intenațional de matematică. Așadar, Balaszhazi Alex, din a X-a A, e membru în echipa de matematică a dlui profesor Marius Cicortaș, care a participat la concursul internațional de mate; ocupând locul I la etapa județeană, Alex a participat și la etapa națională a Olimpiadei de matematică, dar și la ,,Grigore Moisil", la ,,Teodor Topan" și la ,,Argument", la ultimele două obținând câte o mențiune. Lui Trifan Octavian, din a IX-a A, doamna profesor Ramona Iștoc i-a făcut o frumoasă reclamă: ,,Octavian a terminat cu 10 pe linie gimnaziul, dar tot cu 10 a luat și Evaluarea națională". Octavian a obținut premiul I pe județ la Olimpiada de lingvistică (profesor Dorina Popa), participând și la etapa națională, la București. Membru în echipa de matematică a dlui prof. Marius Cicortaș, Octa a luat anul acesta premiul I la etapa județeană a Olimpiadei de mate, și a participat la etapa națională de la Timișoara; deține în palmares mențiune la ,,Teodor Topan" și diplome de participare la ,,Argument" și ,,Grigore Moisil". Berghe Sergiu, din a XI-a A, e tare la fizică. După premiul I la etapa județeană și calificare la etapa națională a Olimpiadei de fizică, elevul dlui profesor Sergiu Berian s-a întors cu mențiunea de onoare a Societății Române de Fizică, după diplomele de participare din a clasele a VIII-a și a IX-a. Cel de-al doilea elev al dlui prof. Sergiu Berian care a participat la etapa națională a Olimpiadei de fizică este Trubacs Daniel, din a IX-a A. În clasele V-VIII, Daniel a cochetat cu matematica, cu participări la județeană, iar la Concursul interjudețean de fizică și inventică ,,Iraemus" a obținut premiul I. Sava Sebastian, din a VII-a A și Zaharia Natasha, din a VIII-a B, sunt ,,Călători prin istorie". E un fel de a spune pentru că elevii dnei profesor Ramona Iștoc au participat cu succes la concursul național ,,Călători prin istorie", obținând premii I la etapa județeană și premiul al II-la la națională (la Buzău). Natasha a mai obținut premiul I la română, la concursul organizat de Piticot (profesor Mihaela Fildan), mențiune pe județ la Olimpiada de română și participare la Olimpiada de franceză și mențiune la ,,Prietenii limbii franceze" (prof. Simona Ienciu). Și Simionescu Sara și Gavriluț Ana, din a VII-a A, precum și Munteanu Levi, din a VII-a B, sunt prieteni ai limbii franceze. Elevii dnei profesor Rodica Moțiu au obținut anul acesta câte o mențiune la concursul național ,,Prietenii limbii franceze". Pantiș Beniamin, din a XII-a B, a obținut premiul II la etapa județeană a Olimpiadei de istorie (prof. Florin Iștoc) și a participat la etapa națională de la Buzău. Pantiș Bianca, din a VII-a A, a obținut premiul II la fizică pe județ (prof. Sergiu Berian) și mențiune la națională, la Târgu Jiu. În clasa a VI-a, Bianca a participat la română, ocupând locul I pe județ (prof. Dorina Popa); naționala s-a ținut la Râmnicu Vâlcea. Trifa Iulia, din a V-a B, deține în palmares locul I la Olimpiada de lingvistică, etapa județeană (prof. Alina Burcă) și participare la națională, la București; mențiune la mate, pe județ (prof. Marius Cicortaș) și participare la Olimpiada de română, etapa județeană. Ceilalți cinci olimpici (Vinter Laura, din a X-a A, Zerghe Estera, din a X-a B, Goga Paula, a IX-a B, Torjoc Manuela, din a XI-a B și Grecu Maria, din a XII-a B), sunt câștigători la religie; Laura - loc. I la etapa județeană (prof. Ioan Tamaș) și participare la națională (la Reșița); Estera - mențiune la Concursul național de discipline teologice, cultul baptist (prof. Marius Pop); Paula, Manuela și Maria - participare la Concursul național de discipline teologice, cultul baptist (profesori: Ioan Tămaș și Ciprian Simuț).
Ovidiu Dan

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 15:43:31 Ora de vară a Europei de Est