Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul educativ transdisciplinar ,,Să descoperim talente”

Joi, la Biblioteca Județeană

Proiectul educativ transdisciplinar ,,Să descoperim talente”

Pe parcursul întregului an şcolar, 2016-2017, elevii Şcolii Gimnaziale Nr. 11, Oradea, au participat la acest proiect la mai multe activităţi, diferite ca şi conţinut, dar şi ca exprimare artistică.

Motto-ul proiectului îi aparţine lui Karl Maria von Weber: „Muzica este singurul grai pe care îl înţeleg toate popoarele. Este o adevărată limbă universală".
Echipa de proiect este constituită din profesorii: Markovits Margareta, Copil Daniela, Galutz Carmen, Palyi Eva, Şaitoş Alina şi bibliotecar  Lup Mariana.
Dintre obiectivele proiectului amintim: descoperirea copiilor cu aptitudini muzicale şi dramatice, precum şi atragerea copiilor spre activităţi extraşcolare cultural-muzicale care să-i îmbogăţească spiritual şi să-i sensibilizeze. Prin activitatea din 30.03.2017 organizată la Ludoteca Bibliotecii Judeţene „Gheorghe Şincai" ne-am propus şi să-i familiarizăm cu desfăşurarea unui vernisaj. Una din competenţele operaţionale urmărite de această dată a fost aceea ca elevii să analizeze şi să-şi exprime stările sufleteşti declanşate de muzică, pictură, poezie şi fireşte, ca întotdeauna să înţeleagă importanţa artei de calitate în viaţa lor şi rolul acesteia în dezvoltarea lor intelectuală.
Expoziția de pictură și grafică intitulată ,,Mari personalităţi ale lumii" a reunit în jurul coordonatorilor proiectului elevii care au realizat microbiografiile, alături de membri ai cercului de pictură şi elevii din corul şcolii, unii însoţiţi de părinţi. Din partea Bibliotecii Judeţene, doamna prof. dr. Barna Mariana, şef seviciu Comunicarea colecţiilor, a apreciat şi încurajat iniţiativa coordonatorilor proiectului.
Doamna profesor Markovits Margareta a prezentat proiectul, după care a dat cuvântul copiilor. Elevele Zerghe Tabita şi  Turcuş Diana au prezentat tehnicile de realizare (tempera, acril pe pânză sau creion grafic pe carton) ale  celor 30 de portrete ale unor mari personalități ale lumii din domeniul literaturii, muzicii și artelor plastice românești și universale având diferite dimensiuni. Au menţionat faptul că „Dorim ca prin acest proiect să vă  prezentăm o parte dintre elevii talentați ai școlii noastre: Popa Maria, Lucaci Carla şi Turcuș Diana, din clasa a VIII-a C; Lăzău Eric, din clasa a VIII-a D, Mateaș Bianca şi Chelaru Cosmina, a VII-a A Freinet, Agoston Denisa, Popa Diana, Filip Rahela, Popa Denisa, Weisz Nefertiti, Baboș Barbara, Iuga Denisa, a VII-a D, Pălii Mara, Onița Cristian, a VI-a D, Abrudan Carla, Simoc Maria, Durnea Ana-Maria, Galutz Giulia, Filip Denisa, Popa Jasmine, Omuț Patricia din clasa a V-a C şi  Bogdan Alexandra". Doamna profesor de educaţie plastică, Galutz Carmen, a subliniat faptul că „lucrările se remarcă fie prin expresivități plastice ori printr-un decorativism excesiv, amintind de Matisse sau prin grafismul afișelor lui Toulouse - Lautrec, chiar printr-o abordare caricaturală, alteori naivă, dar și printr-un colorit viu și bogat, specific vârstei copiilor".
Datorită Calendarului cultural foarte bogat al lunii martie, printre care s-a numărat Ziua Internaţională a Poeziei şi Ziua Internaţională a Francofoniei, momentele au fost marcate de recitările unor fragmente din poeziile lui Victor Hugo: ,,Când intră copilaşul" - Turcuş Diana şi Lucaci Carla, din clasa a VIII-a C, urmate de ,,Laudă copilului", într-o interpretare de excepţie a elevului Dumbrăvan Beniamin, din clasa a VIII-a D. Momentul artistic a fost încheiat de corul şcolii, dirijat de profesor Copil Daniela care a interpretat ,,Odă bucuriei", de Ludwig van Beethoven şi piese din folclorul românesc. A urmat vizionarea expoziţiei care va rămâne timp de două săptămâni la dispoziţia publicului Ludotecii.
Consilier educativ, prof. Palyi Eva
bibliotecar, Lup Mariana
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul educativ transdisciplinar ,,Să  descoperim talente”.

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 09:05:32 Ora de vară a Europei de Est