Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Zece asociații de proprietari vor testa programul informatic pilot

Pentru o administrare transparentă

Zece asociații de proprietari vor testa programul informatic pilot

Viceprimarul Mircea Mălan a prezentat miercuri, 7 decembrie 2016, noutățile privind programul informatic pilot pe care municipalitatea intenţionează să-l implementeze în vederea monitorizării cheltuirii banilor de către asociaţiile de proprietari din Oradea, astfel ca locatarii să aibă posibilitatea de a vedea în orice moment situaţia financiară la zi a asociaţiei din care fac parte.

La conferinţa de presă a participat şi Pavel Varvari de la firma Xisoft, care a realizat programul, precum și Cristian Lucaci, administrator al unei asociații de proprietari din Oradea care utilizează acest soft.
Viceprimarul a arătat că prin acest proiect administrația locală are intenția de a se îmbunătăţi relaţiile dintre orădenii care locuiesc la bloc, conducerea proprie a asociaţiilor de proprietari, Primăria Oradea şi furnizorii de servicii publice, în special Termoficare Oradea, RER, Compania de Apă și Poliţia Locală.
Totodată, viceprimarul a explicat că inițierea proiectului a pornit „de la realitatea pe care o trăiesc, zi de zi, foarte mulţi orădeni", cei care locuiesc într-un condomeniu la bloc sau în una dintre casele colective din zona centrală a oraşului. La majoritatea întâlnirilor pe care viceprimarul Mălan le-a avut cu asociaţiile de proprietari, s-a discutat și despre fenomenul faptelor de delapidare pe care le săvârşesc unii dintre administratorii şi preşedinţii asociaţiilor de proprietari.
Program testat timp de 6 luni la 10 asociaţii
„Am constat că în asociațiile de proprietari există multe probleme și suntem convinși că este nevoie de soluții concrete. Astfel, prin intermediul firmei Xisoft din București, Primăria Oradea implementează și gestionează un program informatic complex, în următoarele 6 luni, un proiect pilot care în prima parte va fi introdus la 10 asociații de proprietari și va viza 1.159 de apartamente. Cele 10 asociații au fost alese în funcție de câteva criterii: sunt din toate zonele orașului, sunt asociații mici și mijlocii, și am încercat să introducem în acest proiect asociații care au avut probleme fie cu delapidarea, fie neînțelegeri între proprietari și conducere. Vrem să vedem cum funcționează în realitatea concretă și să facem diferența între ceea ce este astăzi fără a folosi acest program și ce va fi peste 6 luni, când acest proiect pilot se va încheia", a spus Mircea Mălan.
Totodată, viceprimarul a mai anunţat că se vor organiza întâlniri în toate cartierele oraşului cu orădenii care doresc să participe, cetățeni pe care administrația locală îi aşteaptă să vină cu propuneri şi sugestii de îmbunătăţire.
Reprezentantul firmei Xisoft a făcut instructajul la cele 10 asociații de proprietari participante la proiectul pilot, urmând să se întâlnească cu reprezentanții I.T de la Poliția Locală, RER, Compania de Apă şi Termoficare.
,,Vrem să scoatem la lumină toate situațiile care există pe acest circuit, orădeanul care stă la bloc, asociație, Primărie, furnizor de servicii publice, vrem să înlăturăm o parte importantă din nemulțumirile pe care oamenii care locuiesc la bloc le au, vrem ca orădenii să se implice mai mult în ceea ce îi priveşte pe ei și vrem ca toți cei care suntem implicați să dovedim responsabilitate în gestionarea relațiilor dintre noi", a declarat viceprimarul.
Intenţia municipalităţii este de a achiziționa acest program, după ce el va fi testat, urmând să fie pus gratuit la dispoziția celor 812 asociații de proprietari.
Plata întreţinerii se va putea face şi online
Cu privire la funcționarea programului, dl. Pavel Varvari a menționat că programul, utilizat deja în peste șase mii de asociații de proprietari în România, va oferi o transparenţă totală asupra contabilităţii asociației de proprietari. Programul debitează automat împărţirea cheltuielilor pe fiecare apartament iar facturile pe care le emit furnizorii de servicii publice sunt încărcate automat în acest program, astfel încât locatarul va şti în fiecare moment când s-a emis factura, care este valoarea acestei facturi, care este data scadenţei precum și momentul în care ea se plăteşte.
Legat de acest soft, Cristian Lucaci, reprezentantul asociației de proprietari ARED, s-a declarat foarte mulțumit, menționând că el permite să se trimită o notă de plată locatarului, nota de plată fiind foarte detaliată, iar contravaloarea acesteia poate fi plătită și prin sistem online.
Tot în cadrul acestui program informatic, cetăţenii vor putea face sesizări sau propuneri prin e-mail sau prin SMS. La rândul său, instituţia Primăriei Oradea le va putea transmite mesaje pe telefon sau pe e-mail cu privire la problemele de interes, cum ar fi izolarea termică a blocurilor sau lucrările de reabilitare a sistemului centralizat de termoficare. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 09:37:51 Ora de vară a Europei de Est