Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Alegerile parlamentare, Ziua Națională și un ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte la Salonta

Pe agenda Conferinței de presă a prefectului Claudiu Adrian Pop

Alegerile parlamentare, Ziua Națională și un ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte la Salonta

În Conferința de presă de miercuri, 23 noiembrie 2016, dl prefect Claudiu Adrian Pop a abordat trei subiecte: 1. Stadiul pregătirii alegerilor parlamentare din data de 11 decembrie 2016 2.Organizarea festivităților de Ziua Naţională a României la 1 Decembrie 2016 3.Înființarea unui ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte la Primăria din Salonta, aşa cum funcţionează la Beiuş, Marghita și Valea lui Mihai.

Perioada electorală a început în data de 12 septembrie, odată cu intrarea în vigoare a HG de stabilire a datei alegerilor.
Prin Ordinul Prefectului nr. 514/13.09.2016 s-a constituit Comisia Tehnică Județeană Bihor
În data de 26 septembrie 2016 s-a constituit  Biroul Electoral de Circumscripție nr. 5 Bihor cu cei trei judecători, s-a completat cu reprezentantul Autorității Electorale Permanente și a fost completat cu reprezentanții partidelor politice;
Sediul Biroului Electoral de Circumscripție Nr. 5 Bihor a fost stabilit prin Ordinul Prefectului nr. 519/20.09.2016 - ca fiind Sala nr. 3 - Prefectura Bihor;
În data de 3 octombrie a avut loc ședința de instruire a primarilor și secretarilor cu privire la atribuțiile și sarcinile care intră în responsabilitatea acestora. Primarii vor tipări listele electorale permanente, până la data de 8.12.2016, liste pe care le vor preda președinților secțiilor de votare în preziua votării 10.12.2016;
La nivelul judeţului Bihor avem un număr de 652 de secții de votare. Prin Hotărârea AEP s-a stabilit numerotarea și delimitarea, precum și sediile secțiilor de votare; au fost aduse la cunoștință publică prin postare pe site-ul Prefecturii; primarii au obligaţia să le afișeze la sediul primăriei și ale secțiilor de votare;
Ștampile: Prin Ordinul Prefectului nr. 520/21.09.2016 au fost aprobate dimensiunile ștampilelor de control ale Biroului Electoral de Circumscripție nr. 5 Bihor și ale birourilor electorale ale celor 652 de secții de votare, fiind confecționate și achiziționate în data de 2 noiembrie, fiind sigilate la sediul Prefecturii;
S-a încheiat Contractul de tipărire a buletinelor de vot în data de 31 octombrie, cu SC Tipografia PRODCOM SRL TG. JIU; prefectul, conform legii, a asigurat întocmirea machetelor celor două tipuri de buletine de vot (Senat și Camera Deputaților), transmiterea acestora la AEP în vederea avizării, precum și comunicarea copiilor machetelor avizate la BEJ Bihor, care le-a afișat la sediul acestuia în data de 9 noiembrie; tipărirea a început în data de 12 noiembrie. Termenul limită (maxim) de tipărire este, potrivit legii, 26 noiembrie.
La nivelul judeţului nostru, se vor tipări un număr de 1.111.746 de buletine de vot, după cum urmează: 555.104 de buletine pentru exercitarea votului pentru fiecare categorie, Senat și Camera Deputaților (504.609 alegători + 10% ); 652 Senat și 652 Camera Deputaților - pentru afișarea a câte un buletin anulat la fiecare secție de votare; 102 buletine Senat și 102 buletine Cameră - pentru afișarea la sediile BEJ Bihor și al primăriilor; 30 de buletine (15 din fiecare tip de buletin) pentru partidele politice;
S-au achiziționat și recepționat în data de 8 noiembrie materialele ce vor fi distribuite în secțiile de votare, în vederea bunei desfășurări a procesului de votare (tuș, tușiere, tipizate, rechizite etc.), pentru asigurarea bunei funcționări a birourilor secțiilor de votare;
A fost identificată și urmează a fi amenajată locația unde vor fi arhivate materialele (buletine anulate și neutilizate, ștampile, buletine de vot etc.) ce au fost utilizate în secțiile de votare și care se vor preda prefectului după încheierea procesului electoral - la sediul Prefecturii; (se vor păstra timp de 3 luni, urmând a fi predate spre topire unei firme specializate) - noutate în legislație.
Președinții și locțiitorii secțiilor de votare sunt desemnați prin tragere la sorți computerizată, de către AEP -în 26 noiembrie 2016, la ora 10 în toată ţara. Până cel târziu în data de 29.11.2016 vor fi completate birourile secțiilor de votare cu reprezentanţii partidelor politice de către BEJ Bihor, iar prin intermediul prefectului se va comunica primarilor componenţa acestora
AEP și BEJ, împreună cu prefectul, Direcția de Statistică, STS, Jandarmi, Poliție etc. vor asigura instruirea acestora în data de 5 decembrie, în două serii, la Casa de Cultură a Sindicatelor;
Distribuirea buletinelor de vot - va avea loc în data de 9 decembrie, pe cinci zone, de către BEJ Bihor, cu sprijinul prefectului, potrivit unui grafic;
Predarea rezultatelor la BEJ și a sacilor cu buletine și a celorlalte materiale - potrivit unui grafic aprobat de BEJ, prefect și Statistică
Noutăţi:
Înregistrarea și filmarea numărării voturilor de către membrii birourilor secțiilor de votare - de către operatorul cu tableta; Securizarea plicurilor în care se vor sigila ștampilele Votat după închiderea secțiilor de votare;
Organizarea festivităților de Ziua Naţională a României
Repetiţia din data de 27 noiembrie 2016, ora 11,30
,,Vă fac cunoscut faptul că la 1 Decembrie, fiind un moment de aniversare naţională este un bun prilej pentru a evidenţia meritele deosebite ale unor personalităţi din diferite domenii. Pe acest considerent am solicitat instituţiilor să nominalizeze cea mai reprezentativă persoană care s-a remarcat în anul 2016 prin activitatea sa, făcând cinste profesiei şi judeţului Bihor".
Un ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte la Salonta
,,În vederea asigurării unei administraţii cât mai eficiente şi mai aproape de cetăţean, vă fac cunoscut faptul că, am depus diligenţele ca, începând cu anul viitor, la Primăria Salonta să funcţioneze un ghişeu mobil al serviciului Paşapoarte, aşa cum funcţionează în Beiuş, Marghita și Valea lui Mihai", a spus, în încheiere, dl prefect Claudiu Adrian Pop.
Claudia Timofte,
director Cancelarie
Prefectura Bihor

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 21:59:25 Ora de vară a Europei de Est