Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Deschidem, din nou, fereastra spre India (III)

La Școala ,,Oltea Doamna”

Deschidem, din nou, fereastra spre India (III)

A treia activitate din cadrul proiectului internațional ,,De la fereastra noastră" între școlile ,,Oltea Doamna" din Oradea, Școala ,,Șt. O. Iosif" din Brașov și Kulachi Hansraj Model School din New Delhi, India, s-a desfășurat la nivel gimnazial, de această dată, în clasa a V-a A, sub îndrumarea d-nei diriginte Mirela Tanc, a d-nei prof. de limba engleză Otilia Chirilă și a doamnei prof. de educație tehnologică Trip Nicoleta.

Tema acestei întâlniri a fost Salutul și case tradiționale românești. Elevii au realizat, sub îndrumarea doamnei profesor de educație tehnologică Trip Nicoleta, lucrări cu tema ,,Case tradiționale românești". Ei s-au mobilizat exemplar și cu mult entuziasm au creat lucrări care prezintă casele românești din zonele țării: Maramureș, Bihor, Moldova, Oltenia și Dobrogea. În lucrări se evidențiază elementele distinctive ale caselor din fiecare regiune. Unul dintre cele mai importante elemente ale caselor tradiționale românești rămâne, fără îndoială, pridvorul, ,,acel spațiu important din punct de vedere estetic, care ne caracterizează cel mai bine firea" cum spunea arhitecta contemporană Liliana Chiaburu. ,,Pridvorul este un spațiu acoperit, dar deschis, mărginit de stâlpi de lemn, care acoperă, în general, dacă nu toată fațada, măcar partea cea mai mare. Pridvorul face ca zidul casei să nu fie cel mai important în fațadă, ci deschiderea. Deschiderea către lume, către vecini, către prieteni. Am putea spune că pridvorul este un semn al generozității și al  ospitalității. Și este din aceeași familie cu loggia caselor nobiliare, conferă  distincție unei case oricât de mici ar fi ea. Stând în pridvor, omul poate stăpâni lumea: stând mai sus de pământ și cuprinzând cu privirea întreaga perspectivă", explica arhitecta. Acest spațiu are însă și un rol funcțional, la fel de important. ,,Pridvorul se așază în general spre sud și umbrește zidul casei astfel încât în timpul verii în casă este răcoare și lumina nu este crudă, nu bate direct în ferestre, ci este reflectată de toată lemnăria pridvorului. Într-o cameră cu pridvor în față, atmosfera este una deosebit de intimă și plăcută, te simți apărat, simți că poți ieși din casă fără să fii obligat să înfrunți dintr-o dată agresivitatea naturii".
,,Casele tradiționale românești au un arhetip comun care constă în partiția locuirii. Zona de zi, primire, gătit, servirea mesei și dormit dau într-o încăpere centrală numită tindă. Ea separă celelalte spații, fiind unite printr-o galerie exterioară numită prispă. Caracteristic este, pentru toate casele, podul cu destinația specifică de șură cu acoperiș de șiță, șindrilă draniță sau paie. Materialele uzuale pentru construcție sunt cele naturale: lemnul, piatra și chirpiciul". Aceste informații definitorii pentru stilul românesc ne-au fost oferite cu generozitate de arhitect Dan Costa.
Cu talent și dăruire, copiii au realizat și machete ale caselor, foarte apreciate de elevii indieni.
Într-o atmosferă de sărbătoare, elevii au prezentat în direct elevilor din India - coordonați de profesor Rashmi Kathuria,  Sunita Sindhwani, Alka Khetrapal, Malini Bindra și Mameet Sharma, alături de d-na director Sneh Verma și celor din Brașov - coordonați de d-na învățătoare Livia Dobrescu, toate lucrările lor, executate cu multă dăruire.
D-na profesor Mirela Tanc, inițiatoarea și ,,sufletul" acestui proiect, le-a mulțumit d-nei director adjunct, prof. dr. Liliana Bocoi pentru implicare în acest minunat proiect, dar și părinților care îi susțin.
,,Suntem nerăbdători să ne întâlnim partenerii din India"
,,Suntem nerăbdători să ne întâlnim partenerii din India, în aproximativ două săptămâni, când ne vor onora cu vizita lor. Împreună cu părinții, le-am pregătit un program bogat, cu vizite la principalele obiective culturale din oraș și județ, cu ateliere de lucru minuțios organizate, cu  programe artistice diverse și cu multe alte surprize", ne-a mărturisit coordonatorul proiectului, d-na prof. Mirela Tanc.
Felicitări tuturor pentru  munca depusă, pentru momentul minunat creat, pentru legătură peste mări și țări, la aproximativ 7000 de km distanță.
Dacă până acum v-am prezentat două episoade de la clasa d-nei profesor Cristiana Vidican, acum au intrat în direct, cu India și Brașovul, gimnaziștii doamnei profesor Mirela Tanc.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (71 de poze), accesați Galeria foto: Deschidem, din nou, fereastra spre India (III).

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 02:53:30 Ora de vară a Europei de Est