Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Experiență europeană în IT

La Colegiul Național ,,Avram Iancu” Ștei

Experiență europeană în IT

Schimbările ce au loc de la un an la altul la nivelul întregii societăți generează implicit mutații și în educație.

Școala are menirea de a acorda, prin dascălii ei, șanse egale tuturor elevilor, de a-i ajuta să evolueze, să se implice în lumea înconjurătoare. În general, dascălul este chemat să ofere sprijin, să creeze un mediu adecvat și să ofere elevilor suportul moral necesar, pregătind drumul spre performanță. Dorința de autodepășire, de a trăi virtuos și de a ne defini ca identitate îndeamnă la experimente în cele mai diverse domenii. Tehnologia informațională și de comunicare atrage în competiție un mare număr de elevi, dornici de afirmare, de cunoaștere, de perfecționare.
În acest context, profesorii și elevii de la Colegiul Național ,,Avram Iancu" s-au angajat în lansarea proiectului ,,Experiență europeană pe piața muncii pentru competențe îmbunătățite în domeniul IT", pentru perioada 2015-2016, având ca parteneri: Desarrollo Web Granada - Spania și D.S.I. Spain Granada - Spania.
Printre obiectivele proiectului se numără: dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și abilităților practice în domeniul informatic prin exersarea cunoștințelor de programare vizuală în firme specializate în domeniul IT, în scopul accesibilizării accesului pe piața muncii, crearea unor platforme de colaborare cu firme IT din Spania, prin care școala să fie ancorată la realitățile de pe piața muncii europene, să intensifice cunoștințele elevilor despre funcționarea acestor firme și să le faciliteze mobilitatea. Nu în ultimul rând, remedierea capacității de a percepe și de a se adapta altor culturi și grupuri prin exersarea unei limbi străine și contactul direct cu un mediu diferit s-au aflat printre obiectivele profesorilor și elevilor.
Merită remarcat impactul pozitiv al întregii echipe de proiect în formarea și încurajarea talentului elevilor în domeniul IT: dl director, prof. Cristian Andru - responsabil de proiect; dl director-adjunct, prof. Emanuel Coroiu -responsabil financiar; dna prof.Simona Crișan - responsabil cu formarea profesională; dna prof. Cornelia Frai - responsabil cu pregătirea generală, lingvistică, culturală și pedagogică; dna prof. Adela Bara - responsabil cu diseminarea, transferul și valorizarea rezultatelor proiectului; dna prof. Alina Niculae - responsabil cu selecția și baza mobility TOOL.
Urmare a lansării proiectului, în luna septembrie 2016 a avut loc al doilea flux de mobilitate la care au participat 12 elevi: Bora Vlad, XI A; Coldea Marius Daniel, XII A; Popa Raluca Maria, XI A; David Vanessa Iulia, XI A; Tuduce Karina Alexandra, XI A; Peter Cristina Claudia Maria, XI A; Serac Adriana Ioana, XII A; Dobra Ioana Petronela, XII A; Sabău Ionuț Alexandru, XII A; Serac Ioan Andrei, XI A; Bade Șerban, XII A și Blaj Vlad Alexandru, XI A, coordonați de dna Simona Crișan, prof. însoțitor și de dnul Emanuel Coroiu, prof. monitor.
Programul proiectului a oferit o viziune largă asupra perspectivei profesionale și a încurajat interesul elevilor, realizând, în cadrul orelor de lucru la firmele desemnate, site-uri și programări vizuale în C#.
Bucuria și satisfacția participării la o astfel de competiție insuflă energie, ambiție, curaj.
Fie ca munca în domeniul IT să aducă îndemne spre împlinirea tuturor aspirațiilor.
Petronela Heredea
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Experiență europeană în IT.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 16:48:30 Ora de vară a Europei de Est