Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Serviciul Public de Ocupare va oferi pachete de măsuri integrate grupurilor vulnerabile și va încuraja mobilitatea forței de muncă

Strategia politicilor de ocupare și cea de reformă

Serviciul Public de Ocupare va oferi pachete de măsuri integrate grupurilor vulnerabile și va încuraja mobilitatea forței de muncă

Strategia politicilor de ocupare și cea de reformă a Serviciului Public de Ocupare (SPO) au fost dezbătute joi, 22 septembrie 2016, de conducerea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă cu reprezentanții structurilor teritoriale, în cadrul unei întâlniri de lucru la care a participat și ministrul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, Dragoș Pîslaru

Ministrul Muncii a transmis că SPO trebuie să pună accent pe oferirea de servicii integrate grupurilor vulnerabile, persoanelor care sunt greu şi foarte greu ocupabile, explicând că acestea trebuie să fie identificate, trebuie să se stabilească problemele lor, în funcție de care să li se ofere servicii de profilare, de acompaniere.
,,Sunt milioane de oameni care au vulnerabilităţi: fie sunt în sărăcie, fie sunt cu dizabilităţi, fie sunt privaţi de diverse posibilităţi de a accede la o viaţă decentă, sunt marginalizaţi şi ieşiţi din circuitul economic", a adăugat ministrul Muncii, subliniind că este rolul SPO să identifice aceste persoane și să găsească soluții pentru integrarea lor pe piața muncii.
Acesta a menționat că trebuie avut în vedere avantajul competitiv al ţării noastre și este nevoie ca structurile de specialitate să se concentreze pe dezvoltarea de competenţe a forței de muncă, eficienţă şi competitivitate, iar un rol important îl vor juca agențiile județene de ocupare a forței de muncă.
Pe de altă parte, ministrul Muncii a arătat că trebuie luate măsuri pentru creșterea mobilității forței de muncă la nivel național având în vedere nevoia diferită de ocupare de la un județ la altul.
,,Este o problemă de cantitate în ceea ce priveşte populaţia activă, în perspectivă ne vom confrunta cu un deficit de forță de muncă și, în același timp, există o problemă de calitate a forţei de muncă, de competenţe. Nu sunt mulţi oameni activi în piața forței de muncă, iar o mare parte nu este pregătită pentru structura economică spre care România tinde", a declarat ministrul Muncii, Dragoș Pîslaru.
În prezent se lucrează la modificarea prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forței de muncă în vederea încurajării mobilității persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă.
Totodată, Marcel-Dumitru Miclău, președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), a pus accentul pe problematica tinerilor, arătând că procentul celor neocupați este în continuare foarte mare și că este nevoie ca ei să beneficieze de sprijin, mai ales că mulți nu sunt pregătiți suficient să intre pe piața forței de muncă.
Proiectele finanțate din fondurile europene vor oferi posibilitatea dezvoltării serviciilor integrate, realizarea parteneriatelor cu mediul academic, ONG-urile, cu instituții de pe plan local pentru a oferi servicii atât pentru tinerii Neets cât și tuturor categoriile vulnerabile.
Întâlnirea de lucru pentru dezbaterea strategiei politicilor de ocupare și cea de reformă a SPO a avut loc la Centru Naţional de Formare Profesională a Personalului Propriu al ANOFM de la Râşnov, județul Brașov.
Békési  Csaba,
director  executiv

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 22:27:05 Ora de vară a Europei de Est