Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Școala din Apateu nu a arătat niciodată ca în prezent”

În comuna Nojorid funcționează două școli cu personalitate juridică, la Nojorid și Leș

„Școala din Apateu nu a arătat niciodată ca în prezent”

„Am schimbat tot mobilierul vechi din sălile de clasă. Toate sunt paluxate. Sălile de la școala și grădinița din Apateu au fost zugrăvite, după ce, în primăvară, au fost montate geamuri și uși termopan”, ne declară directorul Școlii din Nojorid, prof. Mihai Pop

 Noul director nu dorește să se împăneze cu realizările altora, le recunoaște și le apreciază, iar noi le-am consemnat anterior, dar nici dumnealui nu e nou în școala pe care o „păstorește”, unde lucrează din 1980, ca profesor de istorie.
În cadrul școlii cu personalitate juridică din Nojorid funcționează cele trei școli și grădinițe, din Livada, Apateu și Nojorid, cu 250 de elevi și circa 100 de preșcolari.
În Apateul Nojoridului nu am fost niciodată, în Apateul din Ungaria am ajuns la finele anului școlar trecut. Prin urmare, am insistat să vizităm școala și grădinița din Apateu, care funcționează în același local, situat vizavi de biserică.
Încă de la poartă am fost luați în primire de femeia de serviciu (Domnica Sas) și o vecină de școală, Floare Lup, ambele vorbărețe și bucuroase de oaspeți.
„Numai ce ați ajuns și la noi, în „orașul fără gânduri, uitat de lume”, cum îi spun consătenii noștri, satului Apateu, pe unde nu calcă multă lume și unde nu se întâmplă nimic”. Cu aceste vorbe de duh suntem întâmpinați de femeia de serviciu, iar vecina ne avertizează: „Școala din Apateu nu a arătat niciodată ca în prezent, așa aranjată și zugrăvită, cu termopane ca la oraș. Și eu am învățat în această școală, în anii ’60. Eram deja în clasa a IV-a. Celelalte clase le-am prins în localul căminului cultural, ajuns amu ca vai de el!”
Aveam să aflăm apoi de la domnul director că din această toamnă, la școala cu patru clase simultane și grădinița cu o singură grupă din Apateu au fost repartizate două surioare, Delia și Nicoleta Pop, pe care s-a întâmplat să le cunoaștem la întoarcere la școala de la centru.
Proiecte, la început de drum
„Noi suntem de loc din Păgaia, dar vrem să lucrăm în comuna Nojorid. Chiar am fost la domnul primar și i-am spus că mă mut aici dacă-mi dă loc de casă, așa cum face primarul din Sântandrei, care dă  teren în suprafață de 500 de metri pătrați tinerilor care se căsătoresc. Mi-a promis că o să ridice problema în consiliul local”, ne-a spus Delia, o tânără isteață, cu minte ageră, un spirit practic, întreprinzător. Ea a lucrat la Școala din Tilecuș, iar Nicoleta, la Grădinița din Boianu Mare. Până se vor stabili în comună, vor face naveta cu Dacia personală (condusă de Delia).
Și la școală, Delia visează să înfăptuiască multe. Rămâne să vedem cât o va ține elanul.
Apropo de proiecte, domnul director, Mihai Pop, și-a propus betonarea și asfaltarea curților de la școlile din Nojorid și Livada, și grădiniță cu program prelungit, în ideea că va reuși să construiască încă două săli și o bucătărie, pe lângă localul existent sau, într-o altă variantă, un local nou pentru grădiniță, actuala clădire devenind CDI (centru de documentare și informare).
Ov. Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Școala din Apateu nu a arătat niciodată ca în prezent”.

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 05:12:08 Ora de vară a Europei de Est