Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O altfel de săptămână la Grădinița Nr. 24

În cadrul programului ,,Școala altfel”

O altfel de săptămână la Grădinița Nr. 24

Este cunoscut că educația timpurie în învățământul preșcolar se bazează pe o abordare centrată pe copil, care se bazează pe achizițiile acestuia din lumea naturală și care oferă căi și mijloace adecvate de acumulare și experimentare.

Copiii nu au nevoie de instrucțiuni cu privire la modul de a simți, a vedea și a auzi lumea din jurul lor, de a relaționa și concluziona. Ei învață cel mai bine din investigațiile lor timpurii și experimentele realizate într-o manieră ludică, lejeră, surprinzătoare, în afara sălii de grupa, alături de persoane noi (invitați, musafiri, școlari). Interesul și curiozitatea copiilor pot fi stârnite simplu, prin metode nesofisticate, iar rezultatele vor fi pe măsură.
Aceste aspecte au constituit dezideratele care au stat la baza alegerii și planificării activităților din cadrul programului ,,Școala altfel" din grădinița noastră - Grădinița Nr. 24.
Colectivul de profesori (Bercea Măriuța, Șerban Cristina - grupa mare, Jarca Anca, Ferche Alina - grupa mijlocie și Trif Rodica, Bercea Anamaria - grupa mica) a dorit ca în aceste zile copiii să fie capabili: să-și formeze noi concepții și idei pe baza propriei observații/experiențe; să reflecteze și să interpreteze aceste experiențe din diverse perspective; să se implice în totalitate și să fie deschiși pentru noi experiențe; să folosească cele învățate pentru a lua decizii, a rezolva probleme, a face față unor provocări (personale, sociale, de mediu).
Am pus accent deosebit pe activitățile de joc, ca mijloc fundamental de socializare și dobândire de achiziții formative și informative.
Preșcolarii sunt fermecați de lumea fantastică a basmelor și povestirilor. Activitatea ,,Ce ne spun poveștile?" (Trăistuța cu povești - teatru de păpuși, ,,Ridichea uriașă") a oferit copiilor posibilitatea de dezvoltare emoțională, de expunere și comunicare de cunoștințe.
Activitatea ,,Împreună pentru siguranță" a adus, ca de fiecare dată, un grup de persoane dornice de colaborare și împărtășire a realizărilor acestei instituții - Jandarmeria Bihor - care vin cu drag în unitatea noastră și prezintă întotdeauna aspecte noi și valoroase ale muncii acestor profesioniști foarte apreciați, copiii fiind fascinați de prezența lor. Considerăm că astfel dezvoltăm la copii spiritul de respect și încredere în instituțiile statului.
Activitățile integrate ,,Spune-mi ce mănânci, ca să-ți spun cine ești" și ,,Salata de fructe" au oferit posibilitatea de acumulare de noi cunoștințe, au creat o atmosferă de lucru prin colaborare, în care copiii sunt încurajați să se exprime într-o manieră liberă.
Patrula-Eco - activitatea ecologică a reflectat în practică cunoștințele dobândite de copii în cadrul activităților de cunoaștere a mediului, de protejare a naturii, de păstrare și conservare a curățeniei în natură.
Activitățile din cadrul atelierului de creație ,,Hristos a înviat" au avut valențe formative estetice remarcabile, cu atât mai mult cu cât au participat și copiii școlari, de la școala coordonatoare Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir", însoțiți de doamna învățătoare Coșarcă Tatiana. Activitatea s-a finalizat printr-o expoziție.
Ziua de vineri a venit să încununeze săptămâna fructuoasă, prin excursia ,,Să ne cunoaștem județul". Copiii au vizitat stațiunea Băile Felix, au admirat Lacul cu nuferi, au trăit momente de neuitat în mijlocul pădurii, au colectat ierburi, scoarță, crenguțe, s-au bucurat de soare, de cântecul păsărelelor, au organizat împreună cu educatoarea jocuri sportive distractive.
Grădinița, împreună cu părinții și școala, urmărind scopuri și obiective comune, reușește să contureze personalitatea omului în devenire, în cele mai optimiste culori.
Prof. Cristina Șerban
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O altfel de săptămână la Grădinița Nr. 24.

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 07:03:07 Ora de vară a Europei de Est