Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Diana Jabi expune la Muzeul din Jönköping, cu sprijinul ICR Stockholm

În perioada 17 aprilie - 16 mai 2016

Diana Jabi expune la Muzeul din Jönköping, cu sprijinul ICR Stockholm

Institutul Cultural Român de la Stockholm sprijină participarea artistei de origine română Diana Jabi în cadrul expoziţiei „Maps to Collect Cities", care se va desfășura în perioada 17 aprilie - 16 mai 2016 la Muzeul orașului Jönköping din Suedia.

 Expoziţia „Maps to Collect Cities" este iniţiată de Abir Boukhari, artistă activă în domeniul artelor vizuale şi curator, şi îşi propune să prezinte publicului o nouă modalitate de receptare şi de raportare la spaţiul existenţial. Astfel, harta nu mai este doar un document cu funcţie geografică, ci o unealtă care demonstrează forţă şi control. Prin actul personal de a re-interpreta aceste hărţi, artistul ajunge să-şi impună forma particulară de control asupra mediului înconjurător.
Proiectul Dianei Jabi, „Nine Instances of Barcelona", inclus în cadrul expoziţiei de la Muzeul din Jönköping, este o colecţie a spaţiilor în care artista a locuit în perioada 2008-2015, o arhivă vizuală a vieţii acesteia prezentată sub forma unor reinterpretări grafice ale hărţilor care descriu spaţiile respective. Diana Jabi încearcă să deconstruiască realitatea pentru a încerca să evidenţieze modalitatea în care memoria locurilor şi a spaţiilor în care ea a trăit se imprimă asupra identităţii individuale. ,,Nine Instances of Barcelona" este primul proiect individual al artistei prezentat în spaţiul nordic.
Cele două artiste colaborează încă din 2015, dezvoltând împreună diverse proiecte dedicate artelor vizuale în spaţiul nordic.
 Diana Jabi este o artistă vizuală de origine română stabilită în Siria. A absolvit secţia de gravură a Facultăţii de Artă din cadrul Universităţii din Damasc (2004) şi a urmat programul de masterat dedicat cercetării şi producţiei în arta contemporană al Universităţii din Barcelona. A expus la Trienala de artă grafică de la Cairo (2006), la cea de-a noua ediţie a Bienalei internaţionale de artă miniaturală din Canada (2008), dar şi la Taksim Gallery în Istanbul (2008). Instalaţii ale artistei au fost prezentate la Târgul de artă Supermarket de la Stockholm în 2015, la Videoformes festival, Clermont Ferrand (2015), precum şi la Magmart Festival, de la Napoli (2015).
Originară din Siria, Abir Boukhari este curator, co-fondator şi director al Organizaţiei AllArtNow. A urmat mai multe cursuri de specializare în domeniul curatoriei în SUA, Franţa, Olanda şi UK. Abir Boukhari a obţinut rezidenţe artistice în Viena şi Varșovia, în prezent aflându-se în cadrul unei rezidenţe la Centrul IASPIS din Stockholm.
Teodora Cașcarade,
coordonator de proiect

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 04:44:13 Ora de vară a Europei de Est