Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Azi, sărbătorim 136 de ani de istorie a Băncii Naționale a Romȃniei

Astăzi, duminică, 17 aprilie

Azi, sărbătorim 136 de ani de istorie a Băncii Naționale a Romȃniei

În fiecare an pe data de 17 aprilie este sărbătorită Banca Naţională a României, prilej ce ne dă răgazul de a istorisi momente importante din viaţa acestei ,,Bătrâne Doamne".

Creaţie a unei pleiade de intelectuali, Banca Naţională a României, a adus o revoluţie mentală prin ,,Legea de înfiinţare a unei bănci de scompt şi circulaţiune", fiind cea de-a şaisprezecea bancă centrală din lume.
La scurt timp după înfiinţarea sa, în 17/29 aprilie 1880, ceva inedit se petrecea în teritoriul românesc, tipărirea banilor de hârtie.
Acest moment trebuie înţeles ca un mare act de independenţă, realizat atât prin adoptarea ,,leului" ca monedă naţională în anul 1867, cât şi prin fabricarea banilor la noi în ţară.
Dacă primii lei din aur (moneda de 20 lei), argint (monede de: 1 leu, 2 lei şi 50 bani) şi din bronz (monede de: 1, 2, 5, şi 10 bani) au fost fabricaţi în Regatul Unit al Marii Britanii, la fabricile Watt & Co  şi Heaton din Birmingham, după înfiinţarea Monetăriei statului în 1870, se trece la baterea primelor monede în teritoriul românesc.
Monede mai circulaseră pe teritoriul românesc încă din timpul dacilor, dar banii de hârtie, erau o noutate greu de implementat într-o societate plină de contraste. Încrederea în banii de hârtie a fost dată de posibilitatea schimbării lor la Banca Naţională a României, în monede de aur.
De autoritatea conferită de banca centrală s-au bucurat şi biletele ipotecare, emise de Ministerul de Finanţe, pentru acoperirea datoriilor generate de Războiul de Independenţă, cărora li se  aplicau sigiliul băncii.
Aşadar, Banca Naţională, ca tânără instituţie s-a bucurat de la început de multă credibilitate din partea cetăţenilor, care au manifestat încredere pentru noutătile aduse.
Crearea unei puternice reţele teritoriale a fost una din preocupările băncii centrale. Pentru ca politica monetară să poată fi transmisă în Vechiul Regat au fost deschise 4 sucursale şi 29 de agenţii.
,,Agenţia Oradea Mare"
Unificarea monetară a fost coordonată de către banca centrală prin cele 6 agenţii: Arad, Braşov, Cluj, Sibiu, Oradea Mare şi Timişoara, deschise în Banat şi în Transilvania, după alipirea acestor teritorii în 1918.
Ne bucurăm că ,,Agenţia Oradea Mare" - aşa cum apare în documentele vremii, s-a alăturat ,,Bătrânei Doamne", în toamna anului 1920, la data de 10 noiembrie. Activitatea Agenţiei s-a desfăşurat în acelaşi spaţiu, cu o mică pauză de cinci ani, când funcţionarii au fost mutaţi la Beiuş, între 1940 - 1944 şi la Brad între 1944-1945, până la eliberarea Ardealului. În această perioadă Oradea a fost cedată Ungariei, prin Dictatul de la Viena.
Primele atribuţii ale agenţiilor nou înfiinţate au fost acelea de retragere din circulaţie a coroanelor austro-ungare şi de convertire a lor în lei, unitatea monetară a ţării.
Pătrunderea însemnelor monetare româneşti s-a realizat cu implicarea tuturor celor 70 de subunităţi ale reţelei Băncii Naţionale a României.
Banca Naţională a României a susţinut guvernul în cheltuielile provocate de operaţiunile militare desfăşurate pe teritoriul românesc, dar a contribuit şi la stăvilirea inflaţiei, stabilizarea monetară, organizarea şi reglementarea comerţului de bancă, dar şi la conversiunea datoriilor agricole.
Sub regimul comunist a avut un rol esenţial în reformele monetare din 1947 şi 1952, reluându-şi adevăratele atribuţii de bancă centrală abia după 1990.
În anul 2016 Banca Naţională a României aniversează 136 de ani de istorie a devenirii unei instituţii, prilej cu care în Bucureşti sunt organizate conferinţe şi seminarii pe teme de istorie bancară, expoziţii de emisiuni numismatice. (A.F.)

 

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 05:47:52 Ora de vară a Europei de Est