Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Valorizarea jocului scenic („Valuing play”)

Parteneriat strategic între şcoli

Valorizarea jocului scenic („Valuing play”)

„Valuing play" (,,Valorizarea jocului scenic") este un parteneriat strategic între şcoli, finanțat în cadrul Programului Erasmus+, KA1 în perioada 2015-2017, prin intermediul ANPCDEFP (www.erasmus+.ro).

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea este partener în acest proiect, alături de alte trei grădinițe și școli din Letonia, Italia și Macedonia. Scopul proiectului este dezvoltarea unor resurse de predare a formelor specifice dramei:  teatru, teatru de păpuşi, teatru de umbre, teatru experienţial la copii de vârstă preşcolară şi şcolară mică.
Ziua Internațională de Conștientizare a Autismului
Ziua de 2 aprilie este Ziua Internațională de Conștientizare a Autismului. Echipa de lucru a parteneriatului strategic ,,Valuing play" și cadrele didactice de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea au invitat membri ai comunității locale și profesionale să celebreze împreună această zi specială miercuri, 6 aprilie 2016, marcând-o prin acțiuni diverse:
Spectacolul de teatru de păpuși ,,Visul magic" oferit în dar de Asociația Culturală TrendArt Oradea, Compania Teatrală Independentă ,,Comoara cu povești" pentru toți elevii școlii și invitații lor, elevi de la alte școli speciale (CSEI Cristal, CSEI Orizont) și organizații (Asociația SOS Autism Bihor, Asociația Down Oradea).
Workshop-uri realizate în cadrul proiectului.
Echipa de proiect de la CSEI Nr. 1 Oradea s-a împărțit în cinci echipe, fiecare abordând o metodă de teatru diferită: teatru de umbre, teatru, joc de rol, teatru de păpuși și teatru experiențial. Astfel că în fiecare miercuri, din sălile școlii transcede bucuria celor mici, în încercarea de a găsi cele mai eficiente modalităţi de valorizare a jocului scenic, în diferitele sale forme, în vederea exprimării emoționale autentice și a dezvoltării personalităţii de la cele mai fragede vârste.
Două dintre echipe: Echipa 1 de Teatru de umbre: Haș Rodica, Bondar Ramona, Poszet Camelia, Iova Luminița, Neț Anda și  Echipa 4 de Teatru de păpuși: Gorgan Lavinia, Colesnicov Valeria, Manole Paula, Ilisie Carmen au așteptat miercuri oaspeți pentru a învăța și munci, pentru a se juca și a se bucura împreună: părinții elevilor; cupluri de părinți-copii/tineri de la Asociația SOS Autism; studenți la psihologie și psihopedagogie specială de la Universitatea din Oradea, ca suport pentru elevii cu CES și...actori.
Munca celor 5 echipe, pe lângă pregătirea unor materiale (filmulețe și descrieri de jocuri și activități) pentru produsele finale ale proiectului,  s-a concretizat în momente de teatru, care vor fi prezentate în luna iunie pe scenă: în cadrul Festivalului ,,Special Kids", care, ajuns anul acesta la ediția a VIII-a, va fi un spectacol caritabil și Caravana ,,Valuing play", și va ajunge prin școli și grădinițe.
Masa rotundă cu tema ,,Perspectiva integrării sociale a persoanelor cu autism"
De la ora 12.30, am organizat Masa rotundă cu tema ,,Perspectiva integrării sociale a persoanelor cu autism", în colaborare cu Asociația CES-Colaborăm Educăm Sprijinim.
Activitatea s-a adresat directorilor de instituții, specialiștilor, părinților și studenților interesați de problematica autismului, care au putut intra în dialog cu vorbitorii cheie prezenți la masa rotundă: d-na dr. Delia Ioana Tegzes, psihiatru, Spitalul Clinic Municipal Dr. Gavril Curteanu Oradea - medic specialist; d-na Simona Zlibuț, președinte al  Asociației SOS Autism Bihor și reprezentant al Asociației de părinți; d-na conf. univ. dr. Karla Barth, director al Departamentului de Științe ale Educației de la Universitatea din Oradea - reprezentant al furnizorului de formare; d-na Ioana Corompaki, terapeut/coordonator Piramid Learning Centre - reprezentant al centrului furnizor de servicii; d-na Ramona Kiss, prof. psihopedagog, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea - reprezentant educație specială; d-na Luminița Oros, profesor de sprijin la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" și Liceul Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu" - reprezentant educație special integrată.
Discuția a fost condusă de Oana Tuduce, prof. psihopedagog la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, specialist cu ani de experiență în problematica autismului.
Lansarea de baloane cu mesaje din finalul manifestării a fost gândită ca formă de evaluare non-formală a zilei.
În paralel cu activitățile menționate și desfășurate la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, în intervalul orar 10.00-12.00, la Universitatea din Oradea a avut loc o acțiune de informare și sensibilizare a studenților de la Catedra de Științe ale Educației privind problematica autismului.
Teodora Pantazi & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Valorizarea jocului scenic („Valuing play”).

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 03:49:33 Ora de vară a Europei de Est