Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Invitație la masă

La Șc. ,,Oltea Doamna”, în cadrul proiectului ,,Mănâncă responsabil”,

Invitație la masă

Elevii clasei a VI-a D s-au gândit să le facă o surpriză colegilor mai mici (copiilor din clasa a III-a B): să le pregătească o gustare.

Au lansat invitația și le-au propus prichindeilor să-și stabilească un meniu.
Cei mici și-au ilustrat preferințele. Au desenat sandviciuri umplute cu ingrediente sănătoase și au înveselit lista bunătăților cu fructe și legume personalizate. Mai mult decât atât, s-au străduit să realizeze un cadou pentru cei care-i invitaseră la masă. Dintr-un pepene, o lămâie și o portocală, cu ajutorul unui bucătar, au obținut o albinuță și o floare.
Gustarea pregătită de elevii din clasa a VI-a a fost pe măsura așteptărilor. Nu a lipsit nimic din ceea ce au comandat copiii din clasa a III-a, iar aspectul deosebit al celor pregătite a arătat că deprinderea de a mânca sănătos se poate forma cu ușurință la orice vârstă.
Așadar, vorbim, în fond, de o activitate comună, de un parteneriat între elevii clasei a III-a B (coordonați de prof. Luminița Petca) și elevii clasei a VI-a D (îndrumați de prof . Emil Bondar).
Avalanșa de primăvară
Primăvara a declanșat la ,,Oltea Doamna" o avalanșă de activități eco în cadrul proiectului ,,Mănâncă responsabil", atât la ciclul primar, cât și la cel gimnazial, sub coordonarea prof. Laura Ienei-David și Camelia Guler (profesori coordonatori).
La clasa doamnei profesor Romelia Ciarnău au fost promovate alimente de nota 10 (tocmai astfel și-au intitulat ei activitatea desfășurată în cadrul proiectului). După cum ați putut remarca, elevii doamnei prof. Luminița Petca și cei ai d-lui profesor Emil Bondar au socializat excelent, având-o ca partener și pe doamna bibliotecar Dana Teședan. Într-un alt plan-cadru, i-am remarcat pe gimnaziștii doamnelor profesori Ioana Baba și Mariana Mocan. Și ei și-au propus să mănânce sănătos. ,,Sănătatea nu este totul, dar fără sănătate, totul este nimic", spunea Schopenhauer.
 Dacă dorim să avem ,,O minte sănătoasă într-un corp sănătos", trebuie să alegem cu grijă ce anume este sănătos să mâncăm. Profesorii care au organizat activitățile și-au propus să formeze și să dezvolte la copii un stil de viață sănătos, un comportament corect, referitor la consumul alimentelor sănătoase și să le insufle importanța consumului de fructe și legume. În toate cazurile, partea teoretică, scurtă și concisă, a fost urmată, cu succes de activitatea  practică, pe grupe și ateliere, dar și individual, unde elevii au făcut risipă de imaginație. Ați văzut cum se poate lesne obține dintr-un pepene, o lămâie și o portocală (cu ajutorul unui invitat chef-bucătar Nelu Matei) o albinuță și o floare.
Laura Ienei-David
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Invitație la masă.

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 05:56:13 Ora de vară a Europei de Est