Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A fost inaugurat un atelier modern la C.T. ,,Alexandru Roman” Aleșd

Marți, în cadrul Programului pilot ,,Atelierele Holcim

A fost inaugurat un atelier modern la C.T. ,,Alexandru Roman” Aleșd

În 2015, Holcim România a inițiat un parteneriat cu două colegii tehnice din Aleșd și Câmpulung pentru derularea și dezvoltarea unui program de susținere a educației vocaționale-tehnice (pentru clasele a XI-a și a XII-a, profil tehnic).

În cadrul acestui program, marți (16 februarie 2016), la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleșd a fost inaugurat un atelier modern. La tăierea panglicii și momentul inaugural au onorat: primarul Zeno Țipțer, directori ai companiei Holcim România: dl director Ignacio Arroyo, dl Păcurar Florin, director al departamentului de management, precum și doamna Mocan Cristina, managerul de proiect din cadrul Centralei Cimentului București; reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor: inspectorul școlar general adjunct, doamna prof. Bogdan Codruța, inspectorul școlar pe discipline tehnice, dl prof. ing. Mieluț Florian, precum și dl inspector școlar Ilea Viorel, cadru didactic al colegiului; contabilul - șef al Primăriei Aleșd, dl Cureu Nicolae, consilieri locali, directorul S.C. Comagro Impex S.R.L., dl Negrean Teodor, președintele Asociației de părinți ,,Prodidactium ,,Alexandru Roman'', dl Ardelean Cristian, foști absolvenți ai colegiului  și angajați ai companiei, conducerea școlii și alți colaboratori.
În alocuțiunea sa, directorul Colegiului, doamna profesor Valeria Vasile, a prezentat ,,etapele dezvoltării învăţământului profesional şi tehnic din cadrul școlii și parteneriatul care a fundamentat dezvoltarea acestui tip de sistem educațional", subliniind obiectivele învăţământului profesional şi tehnic, subsumat dublului rol al educaţiei: economic şi social și importanța parteneriatului cu compania Holcim, care a existat chiar de la înființarea Liceului Industrial Aleșd (în1973), care a  pornit la drum cu două clase în domeniul electric și materiale de construcții. La ora actuală, Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" are 43 de clase, în care învață 1.100 de elevi, de la preșcolarii Grădiniței Holcim și învățământul primar, alternativa educațională Step by Step, la nivelul gimnazial și liceal. Învățământul liceal cuprinde 8 domenii: electric, electronică și automatizări, mecanic, transporturi, CAD, economic, alimentație publică și turism, informatică, învățământ teoretic (matematică-informatică, științe și filologie intensiv engleză). În 2003, a demarat programul Training Center pentru formarea specialiștilor prin învățământul postliceal, formare de tehnicieni în industria cimentului, o specializare nouă introdusă în nomenclatorul general al meseriilor în 2004. În 2008, a pornit Proiectul de dezvoltare și reabilitare a atelierelor, care a însemnat reabilitarea tuturor sălilor de clasă și laboratoarelor, recompartimentarea spațiilor pentru realizarea a 3 ateliere: mecanic, mecanic de lăcătușerie și sudură și atelier electric; reabilitarea laboratorului de tehnica servirii, reabilitarea laboratorului de acționări și automatizări electrice, dotarea și echiparea a 3 laboratoare de informatică, iar corpul nou de clădire arată, vorba doamnei director, ,,ca o școală europeană modernă, în care fiecare sală este dotată cu videoproiector și laptop; avem și 8 table Smart, iar elevii din primar și gimnazial au dulăpioare pentru echipamentul sportiv și auxiliarele curriculare". Una peste alta ,,valoarea proiectului este de 495.642 mii lei, aproximativ 110.000 de euro, valoare obținută din investiții din partea Primăriei Aleșd, venituri extrabugetare ale unității noastre școlare și aproximativ 40 mii de euro - proiectul ,,Atelierele Holcim", promovat de Holcim S.A. Aleșd", a precizat doamna director Valeria Vasile.
Dincolo de cifrele care pot ,,speria" pe oricine, din luările de cuvânt, am reușit să ne conturăm imaginea reală a companiei Holcim România și să aflăm că Fabrica de ciment Holcim Aleșd este printre primele trei din lume (din vreo 77), că aici s-au reușit inovări fantastice; să amintim doar de acel ,,hibrid" unic în Europa, despre care vorbea managerul Păcurar Florin, prin care din gazele reziduale, care ieșeau pe coș în văzduh, s-a obținut producerea de energie electrică, 4,1 kilowați pe oră și scăderea efectului de seră, prin scăderea conținutului de CO2. Din cuvântul managerului de proiect, doamna Mocan Cristina, am aflat mesajul partenerului Holcim pentru elevii colegiului și acțiunile educative care vor avea loc în săptămâna ,,Școala altfel". Președintele Asociației de părinți, dl Ardelean Cristian, la 20 de ani de la absolvirea colegiului, este cel mai în măsură să judece și să aprecieze cel mai bine investiția făcută de Holcim în fostul său liceu.  Aprecierile au venit și din partea inspectorului școlar general adjunct, doamna prof. Bogdan Codruța: ,,cum altfel ai putea cataloga un asemenea parteneriat cu investiții de zeci de mii de euro decât exemple de bune practici, care dau elevilor șanse egale de dezvoltare profesională", iar în replică, elevii și dascălii colegiului le răsplătesc, așa după cum aveam să aflăm de la inspectorul școlar de specialitate, dl prof. ing. Mieluț Florian, ,,cu premii și mențiuni, obținute la olimpiadele și concursurile interdisciplinare, în special la profilul electric, dar și la cel mecanic, la etapa națională. Tot domnul inspector a vorbit despre noua calificare (cea de tehnician în industria cimentului) pe care unitatea de învățământ din Aleșd avea să o introducă în nomenclatorul meseriilor din România și despre calitatea corpului profesoral (cadre de cultură tehnică de excepție, care au ajuns să predea și în limba engleză, chiar dacă ele au studiat în limba română).
Nu în ultimul rând, cel dintâi gospodar al urbei, domnul primar Zeno Țipțer, avea să aprecieze la superlativ parteneriatul companiei Holcim cu Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman", în situația în care, chiar domnia sa consideră și tratează învățământul ca pe o prioritate; iar faptele vorbesc: cu fonduri europene, guvernamentale și locale s-au construit în mandatul domniei sale două corpuri noi de clădire (adevărate școli), un corp cu 12 săli de clasă la Liceul Teoretic ,,Constantin Șerban" (din fonduri guvernamentale), iar cel de-al doilea la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman", cu 18 săli de clasă (din bugetul local), pe care doamna director îl califica drept ,,o școală europeană modernă". Cu toate acestea și multe altele, unii ,,nu văd pădurea din cauza copacilor", vorba domnului primar. ,,Legat de ceea ce înseamnă compania Holcim pentru orașul nostru, nu găsesc cuvintele cele mai potrivite pentru a-i lăuda și a le mulțumi. Dumnealor sunt un exemplu excepțional de firmă mare care se implică și sprijină toate activitățile: de învățare, sociale, culturale, de sănătate și sportive. Nu sunt evenimente la care să nu se implice, ajutând administrația locală și comunitatea, chiar și localitățile din jur. Doresc să se afle toate acestea și prin intermediul articolelor de presă", a ținut să sublinieze domnul primar Zeno Țipțer.
La finalul manifestării, desfășurate chiar în noul și modernul atelier de practică, doamna director Valeria Vasile ne-a invitat să vizităm și celelalte ateliere și laboratoare despre care a făcut vorbire în alocuțiunea domniei sale, noul corp de clădire cu cele 18 săli, ,,școala europeană modernă", în care am dat cu ochii și de cei mai mici școlari ai colegiului.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (114 poze), accesați Galeria foto: A fost inaugurat un atelier modern la C.T. ,,Alexandru Roman” Aleșd.

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 02:09:30 Ora de vară a Europei de Est