Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

62 de proiecte care au schimbat fața orașului

Direcția de Proiecte a Primăriei și-a prezentat raportul de activitate

62 de proiecte care au schimbat fața orașului

Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) din cadrul Primăriei Oradea și-a prezentat marți, 9 februarie 2016, raportul de activitate pe anul 2015.

Conferința a fost prilejuită și de închiderea ciclului de finanțare 2007 - 2013, ocazie cu care a fost invitat și dl. Marcel Boloș - secretar de stat în Ministerul Transporturilor, fost director al Direcției de Proiecte din Primăria Oradea și fost director al Agenției de Dezvoltare Nord Vest.
La conferința de presă au participat viceprimarul Mircea Mălan, directorul DMPFI - Marius Moș, dar și toți membrii direcției, implicați în scrierea de proiecte.
,,Cu ocazia încheierii ciclului de finanțare 2007 - 2013, le mulțumesc colegilor Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională din Primăria Oradea, pentru că ei au dus greul acestor proiecte, începând de la conceperea, scrierea cererilor de finanțare, depunerea, iar apoi implementarea proiectelor. Totodată, le mulțumesc tuturor compartimentelor din Primăria Oradea, care s-au implicat pentru bunul mers al lucrurilor. De asemenea, salut prezența d-lui secretar de stat Marcel Boloș, care ne-a sprijinit și ne-a fost alături. Orașul nostru a avut în vedere principiul dezvoltării integrate, iar în această privință au fost atinse toate obiectivele social-economice ale municipiului, începând de la crearea infrastructurii necesare în parcurile industriale, până la modernizarea sistemului sanitar, reabilitarea termică sau dezvoltarea infrastructurii turistice", a spus viceprimarul Mircea Mălan.
Coordonatorul Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională, directorul Marius Moș a spus: ,,Conceptul de management are în spate echipa de management. Ne-am certat, am învățat unii de la alții, ne-am sprijinit,  iar acum, la finalul unor ani de muncă, tragem concluziile, iar rezultatele sunt dintre cele mai pozitive".
În total au fost derulate 62 de proiecte finanțate din fonduri nerambursabile în perioada 2008 - 2015. Valoarea totală a contractelor de finanțare este de 247,6 milioane euro, din care 150,7 milioane euro reprezintă asistența financiară nerambursabilă. În anul 2015 au fost finalizate 21  de proiecte, iar 12 proiecte sunt  în implementare în acest an.
"În timpul derulării acestor proiecte, am reușit să facem anumite economii, care apoi s-au tradus în posibilitatea efectuării unor lucrări suplimentare. Este vorba de cei 1.000.000 de euro la Parcul Industrial, 500.000 de euro la Sinagoga Zion, 200.000 euro la Proiectul Punți Crișene sau cei 700.000 de euro la proiectul privind pista de biciclete", a completat viceprimarul Mircea Mălan.
Marcel Boloș a precizat: ,,Acum, la închiderea ciclului de finanțare, pot să spun că, la vremea respectivă, noi eram inițiatorii portofoliului de proiecte. Atunci, nici noi, nici cei care ne sprijineau nu puteau să prevadă care va fi impactul acestor proiecte. Cartea noastră de vizită privind experiența pe fonduri structurale este extrem de pozitivă și trebuie să păstrăm acest trend.  Pentru următoarea perioadă de finanțare 2014 - 2020 trebuie să ne pregătim cu aceeași tenacitate. Le urez succes foștilor colegi și pentru acest ciclu de finanțare. Fiecare proiect are însemnătatea lui pentru comunitate, dar pentru noi, proiectul reabilitării Cetății Oradea rămâne proiectul de referință, care prin componenta sa culturală va contribui la dezvoltarea turistică a orașului alături de Complexul Nymphaea, pe care îl așteptăm să se deschidă cât mai curând".
Referitor la situarea orașului Oradea după gradul de absorbție la nivel de țară, Marcel Boloș a completat: ,,Institutul de Politici Publice clasează Oradea pe locul II la atragerea de fonduri, însă raportat la numărul de locuitori și la portofoliul de proiecte, cred că Oradea ar merita locul I". (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 23:42:22 Ora de vară a Europei de Est