Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul educativ „Câştigă-ţi un prieten special”

Joi,

Proiectul educativ „Câştigă-ţi un prieten special”

Proiectul educativ „Câştigă-ţi un prieten special", coordonat de Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea a fost introdus în urma evaluării MECȘ în CAERI (Calendarul Activitatilor Educative Regionale şi Interjudetene) 2015 la poziția 260.

Proiectul s-a derulat în perioada ianuarie - octombrie 2015 şi a cuprins patru Competiţii Regionale Special Olympics, organizate la Oradea cu sprijinul Fundatiei Special Olympics România.
Scopul proiectului a fost dezvoltarea fizică şi mentală a copiilor şi tinerilor cu dizabilităţi intelectuale şi fizice şi promovarea unui stil de viaţă sănătos prin participarea la Competiţiile Sportive Regionale Special Olympics, conform calendarului sportiv avizat de Fundaţia Special Olympics România.
Grupul ţintă căruia s-a adresat proiectul au fost copii şi tinerii cu dizabilităti intelectuale şi fizice (IQ mai mic de 70), cu vârsta cuprinsă între 8-21 ani, din patru judeţe: Bihor, Arad, Sălaj, Satu Mare. Aceştia sunt elevi ai unor şcolile speciale, elevi integraţi sau tineri care frecventează diferite centre de zi, provenind atât din familii cît şi din centre de plasament/plasament familial.
Impactului educativ asupra grupului ţintă porneşte tocmai din deviza Special Olympics: „Vreau să câştig! Dar dacă nu pot câştiga, vreau să fiu brav în încercarea mea!". Premisa acestor competiţii nu este stimularea competitivităţii, ca în cazul sporturilor de performanţă ci tocmai îmbunătăţirea stării de sănătate, dezvoltarea deprinderilor motrice de bază şi a calităţilor motrice, ca urmare a antrenamentelor propuse şi oferirea unor alternative sociale de petrecere a timpului liber, având ca finalitate creşterea stimei de sine și încrederii în forțele proprii, pe termen scurt şi integrarea activă în viaţa socio-profesională şi economică, pe termen lung.
Cele patru competiții incluse în proiect au fost: 26 februarie 2015: Competiția Regională de Tenis de masă Special Olympics; 9 aprilie: Competiția Regională de Fotbal, abilităţi individuale Special Olympics, care a marcat și Săptămâna „Să ştii mai multe, să fii mai bun"; 4 iunie: Competiția Regională de Badminton Special Olympics; 22 octombrie: Competiția Regională de Baschet, abilităţi individuale Special Olympics.
Fiecare competiţie a reunit delegaţii formate în medie din câte 4 elevi cu cerinţe educative speciale și 2 profesori antrenori/coordonatori din școli speciale și integratoare din județele Bihor, Satu Mare, Arad şi Sălaj. Un număr total de 152 elevi din 16 școli și organizații au participat în total la competițiile propuse în cadrul proiectului - județul Bihor: CSEI Nr.1 Oradea, CSEI Cristal Oradea, CSEI Orizont Oradea, CSEI Nr. 1 Popeşti, CSEI Nr. 1 Tileagd, Liceul Tehnologic Ioan Bococi Oradea, Liceul Tehnologic George Barițiu Oradea, Liceul Greco Catolic Iuliu Maniu Oradea, Colegiul Național Mihai Eminescu Oradea, Liceul German Friedrich Schiller Oradea, Asociația Down Oradea România; judeţul Sălaj: CSEI Şimleu Silvaniei, CSEI Şimleu Silvaniei - structura Speranţa Zalău; județul Satu-Mare: CSEI Satu-Mare; județul Arad: Liceul Tehnologic Sava Brancovici Ineu; Lic. Special ,,Sf. Maria,, Arad.
Conform regulamentului CAERI aproximativ 25% dintre elevii participanți la fiecare competiție au fost premiați (pe parcursul primelor trei competiții elevii au obținut 23 medalii de aur, 23 de argint și 28 de bronz.), dar pentru a respecta in același timp și deviza Special Olympics toți elevii participanți au fost recompensaţi cu premii speciale şi medalii, dar și cu mici surprize dulci. Proiectul nu a avut finanțare din partea MECȘ, dar a fost susținut material cu sprijinul: Fundaţiei pentru Integrare prin Sport a Persoanelor cu Handicap (FISPH); Asociaţiei CES-Colaborăm Educăm; Parohiei Sfântul Spiridon Oradea; Selgros Cash & Carry.
Organizatiile partenere: Universitatea din Oradea; Facultatea de Geografie, Turism şi Sport; Departamentul de Educaţie Fizică, Sport şi Kinetoterapie a Universității din Oradea; Direcţia Judeţeană pentru Tineret şi Sport Bihor; Asociaţia CES-Colaborăm Educam Sprijinim, Asociaţia pt. Educaţie, Sănătate, Agricultură, Mediu şi Turism, Oradea România; Liceul cu Program Sportiv „Bihorul", Oradea; Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu", Oradea; Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională, Arad; Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Şimleul Silvaniei și Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Satu Mare au asigurat bunul mers al activităților prin intermediul voluntarilor implicați in organizarea și arbitrajul competițiilor și prin promovarea evenimentelor in cele patru județe implicate.
Joi, 22 octombrie, sala de sport a Liceului cu Program Sportiv „Bihorul", Oradea găzduiește incepând cu ora 10.00 ultima din cele patru competiții: Competiția Regională de Baschet, abilităţi individuale Special Olympics. Participă 40 de elevi din 13 instituții (școli speciale, școli integratoare și organizații) din județele Bihor, Arad și Satu Mare.
Dupa finalizarea competiei, începând cu ora 13.30 reprezentanți ai organizațiilor partenere și ai instituțiilor participante, dar și membri ai comunității locale și mass/media sunt invitați la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea pentru a evalua împreună impactul acestui proiect în rândul beneficiarilor săi, copiii și tinerii cu dizabilități intelectuale și fizice participanți la competițiile Special Olympics în cadrul Conferinţei de diseminare „Cartea de onoare a câştigătorilor Special Olympics 2015"; cu aceasta ocazia vor fi prezentate rezultatele proiectului și se vor înmâna diplome de onoare tuturor școlilor participante pentru rezultatele deosebite obținute de elevii cu cerințe educative speciale la Competițiile Special Olympics.
Coordonatori de proiect
Prof. kinetoterapeut Adrian Omuţ & Anca Duluş
 
Programul zilei de 22 octombrie
10.00-12.30 - Competiția Regională de Baschet, abilităţi individuale Special Olympics (sala de sport a Liceului cu Program Sportiv „Bihorul", Oradea)
12.30-13.30 - Pauza de masă
13.30 -14.30 - Conferinţa de diseminare „Cartea de onoare a câştigătorilor Special Olympics 2015" (sala festivă a Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea)
1. Festivitatea de premiere a participanților la Competiția Regională de Baschet, abilităţi individuale Special Olympics
2. Prezentarea proiectului „Câştigă-ţi un prieten special", inclus in CAERI 2015, a rezultatelor și impactului activităților asupra beneficiarilor
3. Oferirea unor diplome de onoare instituțiilor participante și partenere
4. Concluzii și discuții
Teodora Pantazi

 

 

 

 

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 08:01:15 Ora de vară a Europei de Est