Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Cu bani puţini, am încercat să realizăm lucrări spectaculoase”

Stadiul lucrărilor de reparaţii la unităţile de învăţământ

„Cu bani puţini, am încercat să realizăm lucrări spectaculoase”

Miercuri, 9 septembrie 2015, viceprimarul Huszar Istvan şi directorul adjunct al AIO, doamna ing. Tunde Benyovszki, au prezentat în faţa reprezentanţilor presei stadiul reparaţiilor curente şi al investiţiilor în unităţile orădene de învăţământ.

Dacă şi reprezentanţii Primărie se plâng de birocraţie excesivă, ce să mai spună cetăţenii!
„Au apărut noi reguli la licitaţii, iar procedurile durează uneori mai mult decât lucrarea în sine. Se cer prea multe avize, care în anumite cazuri pot ajunge chiar la 20 de avize", spune directorul adjunct, iar dl viceprimar completează punctual: „până să le obţii pe toate, rişti ca unele să expire!
Anul acesta am pus un accent foarte mare pe sport, pe reparaţiile la sălile de sport de la „Gojdu", „Iosif Vulcan", Şcoala Nr. 11, „Blaga", Ady Endre" şi „Ghibu", care au fost reabilitate şi zugrăvite. La Şcoala 11 se va reabilita şi pardoseala. În 2015, pentru lucrările de la unităţile de învăţământ au fost alocaţi 1.819.400 ron, în scădere faţă de 2014 (1.947.230)  şi 2013 (2.266.588)".
La 22 de unităţi de învăţământ s-au făcut şi se fac reparaţii curente: la Creşa Nr. 11, grădiniţele Nr. 10, 27, 28, 34, 45, 53 şi 54, şcolile gimnaziale Nr. 11, „Nicolae Bălcescu", „Oltea Doamna", „Szacsvay Imre", „Ioan Slavici", liceele teoretice „Lucian Blaga" , „Ady Endre", „Onisifor Ghibu" şi „Aurel Lazăr", Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu", Lic. Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu", Liceul Baptist „Emanuel", Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" şi Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul". La nouă dintre ele lucrările vor fi finalizate până la 15 septembrie, iar la restul, până în 30 septembrie (în raport scrie 7 octombrie - n.n.). „Lucrările care vor continua după 15 septembrie nu vor afecta buna desfăşurare a procesului instructiv-educativ, aceste lucrări executându-se la exterior (împrejmuiri, hidroizolaţii, trotuare...)", a precizat directorul adjunct AIO. Licitaţiile au fost făcute iniţial în trei tranşe (loturi), în iunie, iulie şi august, dar va mai exista un lot (al IV-lea), iar lucrările se vor desfăşura în vacanţa de toamnă. Investiţiile presupun reparaţii capitale, dar nu numai şi sume importante alocate pentru consolidări la clădirea Colegiului Naţional „Mihai Eminescu", la faţada Colegiului Tehnic „Traian Vuia", renovarea sălii de sport de la Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu", instalaţii încălzire la grădiniţele 43 şi 12, hotă la Grădiniţa Nr. 28 şi sistem fotovoltaic la Grădiniţa Nr. 56, asfaltarea curţii la Şcoala Gimnazială Nr. 16 şi reparaţie capitală la clădirea principală a Colegiului Naţional „IosifVulcan". Fiind întrebat despre fuziunea dintre colegiile tehnice „Traian Vuia" şi „Andrei Şaguna", dl viceprimar a negat, spunând că nu ştie despre aşa ceva, iar chestiunea ţine doar de Inspectoratul Şcolar.
Grădiniţa Nr. 37 „se evaporă", iar „Şaguna" execută mobilier şcolar la comandă
Şi totuşi, la conferinţa de miercuri, am aflat două noutăţi; o veste rea: faptul că cele patru grupe ale Grădiniţei Nr. 37 (de lângă podul Decebal) vor fi redistribuite: trei vor fi direcţionate spre Grădiniţa 54, iar o grupă spre Grădiniţa Nr. 11 (de pe Menumorut), terenul şi clădirea fiind proprietate privată.
Vestea bună e că la Colegiul Tehnic „Andrei Şaguna", în atelierele de producţie superdotate se execută mobilier şcolar. Până la sfârşitul anului vor fi excutate 200 de bănci şcolare pentru LPS „Bihorul" şi Şcoala Gimnazială „Szacsvay Imre". Doritorii sunt îndemnaţi de dl viceprimar să se adreseze direct Colegiului Tehnic „Andrei Şaguna", să depună comanda  şi modelul pentru proiect. „Dacă la unele şcoli se adună bani pentru mobilierul clasei, ceea ce nu este corect şi normal, noi nu cerem bani părinţilor pentru mobilier şi nu trebuie să se adune bani în numele nostru", a ţinut să sublinieze dl viceprimar.
În Campusul şcolar şi la „Gojdu"
Conferinţa a continuat pe teren, la şantierul din Campusul şcolar de la Colegiul Economic „Partenie Cosma" şi la sala de sport a Colegiului Naţional „Emanuil Gojdu". Dacă în campus nu se intră uşor, după cum ne-a demonstrat portarul, la „Gojdu", noul director (general), doamna profesor Liana Papagiannis, ne-a primit cu multă bucurie, arătându-se încântată de renovarea sălii de sport, domnia sa fiind de specialitate şi realizând ceea ce înseamnă investiţiile făcute; potrivit raportului întocmit de primărie, este vorba despre: „desfacerea totală a tencuielilor exterioare şi interioare, refacerea acestora, aplicarea soluţiilor tehnice pentru diminuarea efectelor umidităţii la faţadă, tratarea zidăriei cu soluţii pentru îndepărtarea sărurilor, reparaţii la elementele componente ale şarpantei, izolarea planşeului de peste sală cu un strat de vată bazaltică cu folie de aluminiu, raşchetarea şi ceruirea pardoselilor din parchet, refacerea planşeului şi a scării interioare, repararea uşii exterioare din lemn (în paranteză fie spus: noi am văzut o uşă nouă, care urmează să fie montată, cea veche - „monument istoric", ca şi clădirea - e bună de expus doar la muzeu), repararea tâmplăriilor metalice exterioare şi dublarea lor cu tâmplărie din lemn stratificat, refacerea în totalitate a instalaţiilor interioare sanitare, de încălzire şi electrice şi execuţia zugrăvelilor cu vopsea silicatică; valoarea lucrărilor fiind de 758.880,00 lei (TVA inclus)".
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Cu bani puţini, am încercat să realizăm lucrări spectaculoase”.

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 13:38:47 Ora de vară a Europei de Est