Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Avansarea la primul grad profesional a promoţiei de agenţi de poliţie de frontieră 2015

Vineri, la Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu”

Avansarea la primul grad profesional a promoţiei de agenţi de poliţie de frontieră 2015

Vineri 17 iulie 2015, la sediul Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" Oradea a fost din nou prilej de sărbătoare şi bucurie cu ocazia festivităţii de avansare la primul grad profesional a „Promoţiei de agenţi de poliţie de frontieră, 17 iulie 2015".

La festivitate au participat reprezentanţi ai conducerii Ministerului Afacerilor Interne şi Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, precum şi oficialităţi judeţene şi municipale:
domnul Ion-Iulius Deloran, subprefectul Judeţului Bihor, domnul Cornel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, domnul Ilie Bolojan, primarul Municipiului Oradea, comisar-şef de poliţie Valentin Minoiu, director general adjunct al Direcţiei Generale Management Resurse Umane, chestor de poliţie dr. Bratan Mihai-Cristinel, directorul Direcţiei de Combatere a Migraţiei Ilegale şi a Infracţionalităţii Transfrontaliere din Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră şi comisar-şef de poliţie Gheţău Valentin, membru al Biroului Executiv Central al Corpului Naţional al Poliţiştilor.
Au mai fost prezenţi şefi şi comandanţi ai structurilor M.A.I. şi M.Ap.N din Garnizoana Oradea, reprezentanţi ai instituţiilor locale cu care şcoala cooperează, reprezentanţi ai mass-media, înalte feţe bisericeşti şi nu în ultimul rând părinţi, rude şi prieteni ai absolvenţilor sosiţi din toate colţurile ţării.
Totodată, la Festivitatea de absolvire au participat şi trei delegaţii ale instituţiilor de învăţământ din străinătate cu care şcoala noastră are relaţii de parteneriat: Şcoala Medie de Ordine Publică Miskolc, Ungaria, şef delegaţie col. Bagi Istvan - director; Şcoala Medie de Ordine Publică Szeged, Ungaria, şef delegaţie lt. col. Revesz Szabolks - director adjunct; Şcoala Medie de Ordine Publică Kosice, Slovacia, şef delegaţie lt. col. Lucya  Vargova - director.
Festivitatea de absolvire a fost condusă de către domnul comisar-şef de poliţie Stanciu Ovidiu - directorul Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" Oradea care a felicitat absolvenţii pentru rezultatele foarte bune obţinute la examenul de absolvire. Aprecierea şi recunoaşterea meritelor actualei promoţii au fost subliniate în cuvântul domniei sale: „Prin strădania voastră continuă, prin comportamentul de zi cu zi, aţi obţinut ceva extrem de preţios: respectul şi admiraţia noastră, ale celor care v-am fost alături".
În mesajul viceprim-ministrului pentru securitate naţională, ministrul afacerilor interne, domnul Gabriel Oprea, prezentat de domnul chestor de poliţie dr. Bratan Mihai-Cristinel, s-au regăsit, de asemenea, cuvinte de apreciere şi încurajare a tinerilor absolvenţi: „Meseria pe care v-aţi ales-o nu este o una uşoară. Veţi participa la misiuni grele pentru supravegherea frontierei de stat, veţi verifica mii de documente de călătorie, veţi depista imigranţi şi contrabandişti. Cu alte cuvinte, veţi lupta la propriu cu infracţionalitatea transfrontalieră, cu tot ceea ce pune în pericol siguranţa şi securitatea românilor şi a tuturor cetăţenilor europeni. Responsabilitatea este imensă şi de aceea vă felicit pentru curajul de a vă asuma un asemenea rol!"
A fost o zi specială pentru absolvenţi, părinţi şi personalul şcolii deoarece după doi ani de studii se pot bucura de rezultatele muncii lor, îşi văd răsplătite eforturile şi sacrificiile pe care le-au făcut în această perioadă. Pentru conducerea şcolii este o mândrie şi totodată un prilej de sărbătoare deoarece putem lua parte la bucuria acestor tineri absolvenţi. Impactul şi emoţia momentului absolvirii şcolii şi al mesajelor transmise de cei care au luat cuvântul a fost simţită atât în rândul absolvenţilor cât şi al părinţilor şi rudelor care au dorit să fie alături de ei la acest eveniment unic din viaţa lor.
În ceea ce priveşte actuala serie de absolvenţi vă informăm că este cea de a 22-a  promoţie de elevi pe care a dat-o şcoala orădeană şi a avut durata de şcolarizare de 2 ani. Toţi cei 57 elevi, 12 fete şi 45 de băieţi, care au susţinut examenul de absolvire în perioada 4 - 16.07.2015, au trecut cu bine acest examen care a constat în susţinerea mai multor probe de evaluare a competenţelor din curriculumul de pregătire asociat standardului de pregătire profesională astfel: proba practică - evaluarea competenţelor de tragere cu armamentul din dotare şi probe la educaţie fizică; proba scrisă - evaluarea competenţelor de specialitate şi pregătire juridică; proba orală - evaluarea competenţelor de specialitate, pregătire juridică, limba engleză şi comunicare profesională.
Comisia examenului de absolvire a fost condusă în acest an de către domnul chestor de poliţie dr. Bratan Mihai-Cristinel, directorul Direcţiei de Combatere a Migraţiei Ilegale şi a Infracţionalităţii Transfrontaliere din cadrul I.G.P.F.
În urma centralizării rezultatelor examenului de absolvire, media generală a promoţiei 17 iulie 2015 este de 8,78. De asemenea, în cadrul festivităţii de absolvire a avut loc acordarea de diplome de merit primilor cinci absolvenţi cu rezultate meritorii în cadrul examenului de absolvire, şeful de promoţie fiind recompensat şi cu înscrierea numelui şi prenumelui pe placa de onoare a instituţiei. Premierea acestora a fost făcută de către domnul comisar-şef de poliţie
Valentin Minoiu, director general adjunct al D.G.M.R.U. din Ministerul Afacerilor Interne, în faţa formaţiei, a rudelor şi a invitaţilor. Primii trei clasaţi au fost în ordine următorii: şef de promoţie agent Iorga Violeta, cu media 9,59; locul 2 - agent Pop Daniel-Cristian, cu media 9,39; locul 3 - agent Ibrian Alina-Lorena, cu media 9,36.
Absolvenţii au fost repartizaţi în ordinea mediilor în cadrul inspectoratelor teritoriale ale Poliţiei de Frontieră la frontiera externă a României ca debutanţi pentru o perioadă de 6 luni.
Comisar de poliţie
Micheş Eugen
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto:

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 11:13:08 Ora de vară a Europei de Est