Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„M-aş bucura ca profesorii şi elevii... să înveţe de la nemţi cum se pot adapta cerinţelor pieţei în ceea ce priveşte calificarea profesională”

Primarul Ilie Bolojan s-a întâlnit cu reprezentanţi ai sindicatelor din Germania

„M-aş bucura ca profesorii şi elevii... să înveţe de la nemţi cum se pot adapta cerinţelor pieţei în ceea ce priveşte calificarea profesională”

Sindicaliştii de la marea confederaţie sindicală DGB din Germania, landul Baden-Wurttemberg, au făcut ieri, 9 iulie 2015, o vizită de lucru colegilor de la Blocul Naţional Sindical (B.N.S) Bihor, reprezentaţi de preşedintele Nicolae Morgovan.

Cu această ocazie, aceştia au făcut o vizită şi la Primăria Oradea, unde au fost primiţi de primarul Ilie Bolojan.
Confederaţia sindicală DGB din Germania, landul Baden-Wurttemberg reprezintă 350.000 de sindicalişti din această regiune, din diverse domenii de activitate, de la administraţie publică la construcţii de maşini. Colaborarea dintre confederaţia federală germană (D.G.B) şi confederaţia sindicală din România (B.N.S) durează din anul 2008 şi se bazează pe cunoaşterea reciprocă a structurilor, a condiţiilor de muncă şi viaţă, dar şi pe schimburi de experienţă la nivel şcolar.
Confederaţia sindicală DGB din Germania a fost reprezentată în cadrul vizitei de azi de către preşedintele Bernhard Lofffer, iar Blocul Naţional Sindical (B.N.S) Bihor de preşedintele Nicolae Morgovan.
Colaborarea dintre cele două sindicate s-a reflectat şi în practica pe care au făcut-o în Germania, anul trecut, elevii de la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuşi". Aceştia au făcut pregătire în domeniul auto - electricitate mecanică, iar în prezent  sunt angajaţi în companii din  România.
Primarul Ilie Bolojan a mulţumit confederaţiei sindicale DGB pentru vizită, a răspuns tuturor membrilor la întrebările legate de oraşul Oradea şi de problemele cu care municipiul se confruntă şi şi-a arătat deschiderea pentru realizarea pe viitor a unor schimburi de experienţă.
„Unul din obiectivele administraţiei locale este de a atrage investitori străini, companii străine. În acest sens vă cerem ajutorul şi în atragerea companiilor germane interesate să investească în Oradea. În ultimii doi ani de zile a început să se dezvolte şi în Oradea învăţământul profesional, dar din păcate şcolile nu sunt suficient de mobile pentru a pregăti tinerii pentru toate competenţele cerute de companii, din păcate sistemul de învăţământ fiind încă reticent la nou. În acest sens, ne-ar interesa un schimb de experienţă cu unităţile de învăţământ din Germania, care ştiu că au un sistem dual, ce îmbină foarte bine practica cu partea teoretică. Ne-am dori ca un grup format din câţiva directori şi profesori de la şcolile profesionale din Oradea, dar şi reprezentanţi ai companiilor locale care ne solicită forţă de muncă, să facă o vizită în Germania pentru a vedea concret cum reuşesc acolo şcolile profesionale să pregătească tinerii pentru cerinţele pieţei muncii. Din păcate, ceea ce în Germania funcţionaeză în mod natural, încă în România nu funcţionează în mod firesc. M-aş bucura ca profesorii şi elevii care cunosc cerinţele economiei locale, ale companiilor şi fabricilor din Oradea să înveţe de la nemţi cum se pot adapta cerinţelor pieţei în ceea ce priveşte calificarea profesională, iar grupul care va pleca în acest schimb de experienţă să pună în practică ceea ce va vedea în Germania", a spus primarul Ilie Bolojan.
Confederaţia sindicală DGB din Germania s-a arătat foarte deschisă solicitării primarului Ilie Bolojan, urmând să stabilească datele concrete ale acestei vizite de lucru.
În finalul întrevederii, preşedintele confederaţiei sindicale DGB din Germania, dl. Bernhard Lofffer i-a înmânat primarului Ilie Bolojan o diplomă de colaborare. (B.P.)

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 00:28:02 Ora de vară a Europei de Est