Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O plimbare pe cărările Europei

De Ziua Europei - 9 Mai – la Liceul Teologic Baptist „Emanuel”

O plimbare pe cărările Europei

În fiecare an, primăvară, înainte de anotimpul călătoriilor prin lumea asta mare, călătorim – cu mintea şi cu sufletul – prin colţul acesta de lume care e al nostru.

De ziua Europei facem o plimbare - imaginară - profesori şi elevi, toată şcoala, prin ţările Europei. În fiecare an, alţi elevi descoperă câte-o ţară, câte-un tărâm plin de vestigii, de cuceriri, de frumuseţi.
Anul acesta, ne-am delectat cu ceea ce au mai bun: Franţa, Italia, Germania, Belgia, Olanda, Spania, Marea Britanie, Austria şi Grecia. Eleganţa franceză şi frumuseţea spiritului au avut mereu ecou în sufletul românilor, iar Italia, cu rafinamentele culinare, ale modei, dar şi ale spaţiului cultural, certo, e belllissima! Castelele Germaniei ne-au amintit de lumea basmelor, iar Austria, cu locurile sale seducătoare, îmbie la planuri de vacanţă.
Am aflat că în Grecia e ilegal să nu votezi, că au 3.000 de ore însorite, că morcovii au devenit portocalii în onoarea casei regale a Olandei (Oranje), că ceaiul l-au adus în Europa olandezii, apoi a ajuns în Anglia, că în ţara ciocolatei - Belgia - sunt multe atracţii interesante: muzeul dantelei, al diamantelor, festivalul pisicilor şi al florilor. Şi Anglia, ca o bunică, ne-a servit cu câte-o prăjiturică!
Deliciile culinare ale fiecărei ţări au făcut călătoria noastră şi mai plăcută, aşa că „nota de plată" a călătoriei a fost „achitată" de juriu cu premii pe măsură!
Prof. Dorina Popa, membru al juriului
La cea de-a VII-a ediţie, pe primul loc, Spania şi Franţa
În primul rând, vreau să mulţumesc dnei profesor, Dorina Popa, pentru impresiile deosebit de interesante, împărtăşite nouă, dar şi celorlalţi membri ai juriului acestui concurs: domnul director, prof. Iosif Curta, prof. Eugenia Medan, prof. Rodica Moţiu, prof. Tabita Vede, prof. Andreia Ocoş, prof. Ciprian Fiter.
La cea de-a VII-a ediţie a acestui concurs, am fost onoraţi de prezenţa doamnei Florica Cherecheş, deputat în Parlamentul României pentru Bihor şi Oradea. Doamna deputat a apreciat eforturile depuse de către elevi în realizarea unor standuri cât mai complexe, care să reprezinte unele state membre ale Uniunii Europene. De asemenea, i-a îndemnat să preţuiască valorile naţionale şi europene, să beneficieze de drepturile oferite de cetăţenia europeană, dar să se şi implice în bunul mers al comunităţii locale, în viitor.
Şi de această dată, elevii au dat dovadă de multă creativitate, abilităţi lingvistice,  competenţe digitale, dar şi îndemânare culinară, realizând împreună cu părinţii lor, bucate tradiţionale extrem de apetisante. Pentru efortul depus, au fost răsplătiţi de către juriu cu următoarele premii:
•Premiul I a fost obţinut de către două echipe, la egalitate, clasa a VII-a B (Pop Paula, Puşcaş Sarah, Dume David, Filip Penyacsek, Săvianu Emanuel, Pop David, Ionaş Alexandru, Oana Cifor, Iova Luca), reprezentând Spania şi clasa a VIII-a B, reprezentând Franţa (Marc Bianca, Someşan Abigail, Szabo Amanda, Oniţa Teodora, Horga Emilia, Balogh Luca,  Zerghe Estera, Ban Eduard, Botică Adrian, Gordan Raluca).
•Premiul II a revenit echipei clasei a VII-a A (Pop Sorana, Sârb Iulia, Tăşădan Filip, Ungur Raul, Trifan Octavian, Stan Timotei, Curta Alexia, Popa Josiane), reprezentând Austria, dar şi echipei clasei a V-a B, care a reprezentat Olanda (Ghitea Evelin, Judea Ştefan, Moca Ioana, Popovici Darius, Sfrengeu Casian, Zerghe Ştefan).
•Premiul III a fost obţinut, la egalitate, de către echipa clasei a VI-a B (Voinkov Yana, Sime Patricia, Drenyovszki Sara, Sălăjan Carla, Turcuş Maria, Sârb Maria, Pop Bianca, Berian Clara, Săvianu Natasha), reprezentând Grecia şi echipa clasei a V-a A, reprezentând Belgia (Pantiş Bianca, Găvriluţ Ana, Cozma Ania, Benea Raul, Opreanu Titus, Sava Sebastian, Maier Damaris, Ştiru Răzvan)
•Prima menţiune şi premiu special pentru cea mai bună exprimare în limbă străină, a obţinut echipa clasei a VII-a A (Hadade Anthony, Negrău Mircea, Marton Salome, Foica Emanuela, Burcă Paul, Cioara Naomi, Judea Iulia, Cuciula Beniamin, Balogh Lois), reprezentând Marea Britanie.
Menţiune şi premiu special pentru cele mai bune produse culinare, a obţinut  echipa clasei a VIII-a A (Alexandru Balaszahazi, Ardelean Marcus, Ungur Alexandra, Lacatoş Norbert, Chereji Remus, Dorog Daria, Matei Cezar, Petruşan Darius), reprezentând Italia.
Menţiune şi premiu special pentru costumaţie, a obţinut echipa clasei a VI-a A (Matei Sever, Negruţ Daria, Bohuş Timotei, Boldiş Denis, Popa Mady, Gherle Darius, Lal Eduard, Ghiurău Lucas), reprezentând Germania.
Prof. organizator, Ramona Iştoc
P.S. Pentru mai multe poze (90 de poze), accesaţi Galeria foto: O plimbare pe cărările Europei.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 19:10:29 Ora de vară a Europei de Est