Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Utilizarea Social Media şi a Facebook pentru procesul de învăţământ

Doar pentru profesorii „cuminţi” şi mai ales… „îndrăzneţi”; elevii nu au voie să citească acest articol!!!

Utilizarea Social Media şi a Facebook pentru procesul de învăţământ

Dacă pentru elevii din învăţământul românesc Săptămâna Mare a coincis cu programul „Şcoala altfel - să ştii mai multe, să fii mai bun", pentru un număr de 42 de profesori din învăţământul orădean, zilele de 7 şi 8 aprilie 2015 au coincis cu un dublu program.

Unul îndrumând elevii în diverse activităţi altfel decât cele obişnuite, iar după-amiază fiind, la rândul lor, învăţaţi de conf. univ. dr. Dorin Cristian Coita, sub vizorul preşedintelui Asociaţiei „TopFormalis" Oradea, în persoana conf. univ. dr. Valentin Blândul şi a încă cinci studenţi (Daniel Clintoc, Raul Buboi, Boldan Ionuţ, toţi la Facultatea de Ştiinţe Economice, Blaj George de la Universitatea Agora - Administraţie publică şi Tempelean Adrian de la Facultatea de Inginerie Electrică şi Telecomunicaţii - specializarea Reţele, softuri şi telecomunicaţii).
Alături de conf. univ. dr. Dorin Cristian Coita şi de studenţii invitaţi, am avut încă o prezenţă plăcută, aceea a lect. univ. dr. Adela Popa de la Facultatea de Ştiinţe Economice din Oradea, care ne-a făcut o demonstraţie, alături de colegul dumneaei, a ceea ce înseamnă Hangouts.
Această învăţare aşa-numită de 360o este una din realităţile de învăţare în epoca internetului, având o viteză mare şi fiind din toate părţile, astfel încât fiecare învaţă de la fiecare, beneficiarii Social Media şi Facebook la finalizarea cursului rămânând membri ai aceleiaşi comunităţi de învăţare, o învăţare continuă, beneficiarii nu se decuplează complet de la a învăţa şi în viitor.
Premisa acestui curs a fost aceea că EDUCAŢIA trebuie să integreze Social Media şi Facebook, care sunt instrumente  şi oportunităţi pe care le putem valorifica în procesul de învăţământ.
S-a adus la cunoştinţa cursanţilor că Social Media aste un grup de aplicaţii informatice care rulează pe internet şi cuprinde Facebook, Youtube, Twiter, Google+, Linkedin, Pinterest şi Blogger, aşadar reţele de socializare.
Prin urmare, comunicarea se realizează  între membrii unei reţele, participanţii primind diverse roluri: emiţători-receptori, furnizori-beneficiari, facilitatori, evaluatori - care pot fi de astă dată şi elevi  ce realizează o evaluare a prestaţiei unui profesor, conţinutul afişat sau chiar persoana acestuia, printr-un feedback dat de ei,  ca furnizori.
Între emiţătorii-receptorii prezenţi s-au creat grupuri de comunicare, s-au distribuit mesaje, s-au spus glume, s-au împărtăşit evenimente şi idei (ca exemplu - eu nu cred în nota zece). Pauzele dintre orele de curs au fost presărate cu întrebări din partea „profesorilor" către studenţi şi formator, dar şi cu glume spuse de unul din membrii unui Club de bancuri.
Orele de curs s-au desfăşurat într-unul din cabinetele de informatică ale Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul", cu bunăvoinţa managerului acestei unităţi, d-l prof. dr. Filimon Ruben şi sub supravegherea d-lui profesor de informatică Ovidiu Popa.
Tot în cadrul acestui curs, participanţii au putut să ia la cunoştinţă despre viitorul curs marca „TopFormalis" din 25 - 26 aprilie 2015 de la Stâna de Vale, cu tema Educaţia plastică - Elemente de grafică publicitară în învăţământ, curs ce apare şi pe site-ul Asociaţiei „TopFormalis".
Pentru toate persoanele înscrise în Asociaţia „TopFormalis", precum şi pentru cei care donează 2% din venitul obţinut în contul asociaţiei, preşedintele acesteia face reducere la participarea în cadrul cursurilor pentru membrii cotizanţi.
„Oamenii cuminţi se adaptează mediului. Cei îndrăzneţi adaptează mediul pe măsura lor; prin urmare programul nu se bazează decât pe eforturile celor din urmă".(George Bernard Shaw)
Prof. Maria Serafim

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 23:42:36 Ora de vară a Europei de Est