Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Acordul de parteneriat între Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” şi Facultatea de Ştiinţe Economice

Joi, s-a semnat la CT „Mihai Viteazul”

Acordul de parteneriat între Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” şi Facultatea de Ştiinţe Economice

Joi, 12 martie 2015, în sala festivă a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" Oradea a avut loc evenimentul în cadrul căruia s-a semnat Acordul de parteneriat între Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" Oradea şi Facultatea de Ştiinţe Economice din cadru Universității din Oradea, prin reprezentanţii desemnaţi, domnul director, prof. dr. Ruben Filimon şi doamna prodecan, conf. univ. dr. Maria Madela Abrudan.

Cele două instituţii de învăţământ derulează de mai mulţi ani proiecte comune şi dezvoltă relaţii de parteneriat pentru o informare reciprocă şi pentru îmbogăţirea experienţei didactice cu exemple de bune practici, pentru că mulţi dintre absolvenţii colegiului ţin să-şi desăvârşească pregătirea profesională urmând cursurile Facultăţii de Ştiinţe Economice.
Aşadar, obiectivele Acordului de parteneriat urmăresc: cunoaşterea şi comunicarea între părţi, sprijin reciproc, resurse comune, desfăşurarea unor activităţi în comun şi desfăşurarea unor proiecte de parteneriat.
Activitatea de joi a fost organizată de directorul adjunct, d-na prof. ec. Simona Ardelean şi d-na prof. ec. Monica Runcanu, cu sprijinul colegilor şi al elevilor de la două firme de exerciţiu campioane, F.E. „Hanul lui Viteazu" SRL şi  F.E. AsMob SRL.
După prezentarea agendei întâlnirii şi a invitaţilor de către directorul adjunct, d-na prof. ec. Simona Ardelean, au luat cuvântul directorul colegiului, dl prof. dr. Ruben Filimon şi directorul Departamentului de Management-Marketing al Facultăţii de Ştiinţe Economice, dl conf. univ. dr. Dorin-Cristian Coita.
În calitate de gazdă şi de responsabil de proiect de parteneriat, dl director Ruben Filimon a mulţumit partenerilor pentru prezenţă şi pentru rodnica activitate comună desfăşurată în 2014 şi nu numai, exprimându-şi speranţa că eforturile vor fi amplificate în 2015, cu rezultate pe măsură, care „să  crească calitatea în domeniul ştiinţelor economice, cel puţin",a conchis dl director Ruben Filimon. În intervenţia sa, dl conf. univ. dr. Dorin-Cristian Coita, iniţiatorul activităţilor comune desfăşurate de cele două instituţii de învăţământ, a ţinut să sublinieze „câteva idei pe care le-am adunat în cursul activităţilor noastre de la Facultatea de Ştiinţe Economice de promovare şi comunicare instituţională. Aşadar, la Facultatea de Ştiinţe Economice vrem să avem cât mai multe ocazii să intrăm în contact cu studenţii, cu elevii de liceu şi cu profesorii din liceu, respectiv cu conducerile liceelor, pentru a stabili parteneriate prin care să ne cunoaştem înainte de a ajunge să lucrăm împreună, în calitate de profesori-studenţi, respectiv să facem schimburi de experienţă didactică. Într-o primă fază, am mers în licee să facem prezentarea facultăţii. Într-o fază ulterioară, am invitat reprezentanţii liceelor, profesori şi elevi, să vină în facultate. Am organizat tur de campus, cu vizitarea unor obiective din facultate şi chiar participare la cursuri, respectiv la seminarii, în cadrul săptămânii „Şcoala altfel", precum şi în afara acelui program, când au avut ocazia să vină la noi. Universitatea din Oradea este o cetate de învăţământ şi cunoaştere care aparţine orădenilor, bihorenilor şi în general aparţine comunităţii. Drept urmare, este un spaţiu generos în care ne putem întâlni şi putem desfăşura activităţi comune", a mai spus directorul Departamentului de Management-Marketing. După prezentarea celei de-a treia etape  - activităţi comune, schimb de experienţă, cu preluarea exemplelor de bune practici (de la firmele de exerciţiu) -,  domnia sa a ţinut să prezinte colegii, doamna prodecan, conf. univ. dr. Maria Madela Abrudan, precum şi reprezentanţii  celorlalte trei departamente ale facultăţii: lect. univ. dr. Laurenţiu Droj, de la Departamentul de Finanţe Contabilitate, lect. univ. dr. Dorin Bâc, de la Departamentul de Economie şi conf. univ. Liana Meşter de la Departamentul de Afaceri Internaţionale.
Cerc pedagogic, vizite de studiu, masă rotundă...
Activităţile comune desfăşurate de cele două instituţii în anul şcolar/universitar 2013 - 2014 au fost amintite de doamna director adjunct, prof. ec. Simona Ardelean în cadrul unei prezentări în PowerPoint:
Cercul pedagogic al profesorilor de specialitate economică din învăţământul preuniversitar, desfăşurat în 4 aprilie 2014, la care au participat reprezentanţi ai Facultăţii de Ştiinţe Economice (prof. univ. dr. Elena Botezat şi conf. univ. dr. Dorin-Cristian Coita); în săptămâna „Şcoala altfel" (7-12.04.2014), elevi ai CT „Mihai Viteazul" au efectuat vizite de studiu la Facultatea de Ştiinţe Economice; în 12.04.2014, studenta Mădălina Topai (din anul III de la Facultatea de Ştiinţe Economice, specializarea Marketing) a monitorizat evenimentul organizat de CT „Mihai Viteazul" „Job Shadow Day, parteneri pentru o zi", iar rezultatele monitorizării (ca studiu de caz) au fost cuprinse în lucrarea sa de licenţă cu tema: „Propuneri privind îmbunătăţirea marketingului evenimentelor". Trebuie subliniat faptul că cea de-a treia ediţie a programului „Job Shadow Day" s-a încheiat cu un rezultat de excepţie pentru reprezentanţii Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul", care în 7 iunie, în cadrul premierii care a avut loc la Palatul Parlamentului, coordonatorii locali Simona-Violeta Ardelean şi Monica Teodora Runcanu au cules laurii victoriei, fiind răsplătiţi cu locul I la categoria „Abilităţi de viaţă" în cadrul competiţiei „O activitate de succes în săptămâna „Şcoala altfel!"
Să mai spunem că la Masa rotundă, organizată în  31 mai 2014, cu tema „Tendinţe în educaţia economică - Management & Marketing", organizată în cadrul celei de-a X-a ediţii a conferinţei EINCO 2014, doamna prof. ec. Simona-Violeta Ardelean, directorul adjunct al colegiului, a prezentat lucrarea „Caracteristicile educaţiei economice româneşti actuale la nivel preuniversitar".
Exemple de bune practici în cadrul firmelor de exerciţiu
Gazdele le-au prezentat apoi partenerilor două dintre cele 12 firme de exerciţiu care fiinţează cu bune rezultate în cadrul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul": F.E. „Hanul lui Viteazu" S.R.L, deţinătoare a locului I la etapa judeţeană şi locul III la regională la competiţia „Business Plan", desfăşurată la Cluj-Napoca; echipa de prezentare a fost alcătuită din prof. coordonator Runcanu Teodora Monica şi reprezentanţi ai clasei a XII-a H: Csiki Norbert, Stoica Maria, Ghergheleş Corina şi Lunkui Alexandru.
Cea de-a doua firmă titrată a colegiului este F.E. AsMob SRL, prima firmă de exerciţiu înfiinţată în judeţul Bihor, coordonată de dl prof. Popa Lucian; firma deţinătoare a numeroase premii internaţionale obţinute la târgurile internaţionale ale firmelor de exerciţiu a fost prezentată de reprezentanţii clasei a XI-a B: Fereczi Hajnalka, Bratu Sebastian, Jurj Mirel, Bozga Andrei, Somogyi Mădălina şi Chilba Denisa.
Prezentarea afacerii Studbiz.net
În replică, reprezentanţii studenţilor Facultăţii de Ştiinţe Economice, participanţi la eveniment, au prezentat din rezultatele lor: Denis Şişca, Mădălina Vereş, Paul Zaha, Andrei Toia de la specializarea ECTS, anul II, Ionuţ Boldan de la Management, anul II, Raul Buboi şi Szabo Jozsef de la Management - anul III, Mădălina Topai de la Managementul organizaţiei - Masterat anul I,  Cristina Szerak, Ioana Vesa, Alina Mureşan şi Anamaria Catona de la Afaceri Internaţionale din anul II, mulţi dintre ei absolvenţi ai acestui liceu.
Raul Marcel Buboi a prezentat afacerea Studbiz.net realizată de o echipă de studenţi din anul III de la specializarea Management, coordonată de el, care a atras investiţii de 1.500 de euro din partea unor oameni de afaceri investitori, afacere prezentată în 15 ianuarie 2015 în faţa oamenilor de afaceri în cadrul evenimentului „Antreprenorii se cunosc din studenţie"; prezentarea a fost urmată de filmul de promovare a Facultăţii de Ştiinţe Economice.
Semnarea Acordului de parteneriat
Fumosul „duel" al liceenilor şi studenţilor în evidenţierea unor exemple de bune practici şi rezultate obţinute, a fost urmat de semnarea Acordului de parteneriat de către doamna prodecan, conf. univ. dr. Maria Madela Abrudan şi dl director, profesor dr. Ruben Filimon. 
Iniţiatorii parteneriatului şi organizatorii evenimentului: director adj. Simona Ardelean şi prof. ec. Monica Runcanu - şef. catedră Turism şi alimentaţie, de la  CT „Mihai Viteazul" Oradea, respectiv conf. univ. dr. Dorin-Cristian Coita, directorul Departamentului de Management-Marketing, precum şi conducerea Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" Oradea (dl director Ruben Filimon şi directorii adjuncţi  Simona Ardelean şi  Mihai Bacoş) ţin să mulţumească şi pe această cale (public) tuturor invitaţilor şi participanţilor (elevi şi studenţi), atât partenerilor universitari, cât şi colegilor (prof. Lucian Popa, Monica Marian, Rodica Tiutin, Florentina Dicu, Otilia Cadar, Diana Sava, Gabriela Sicoe, Dora Negruţiu, Lavinia Balaj, Camelia Szilagy şi Alice Popa).
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (73 de poze), accesaţi Galeria foto: Acordul de parteneriat între Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” şi Facultatea de Ştiinţe Economice.

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 20:02:12 Ora de vară a Europei de Est