Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii din şcoala primară învaţă primele noţiuni despre bani şi economie

În trei programe de educaţie financiară

Elevii din şcoala primară învaţă primele noţiuni despre bani şi economie

*Elevii din ciclul primar îşi însuşesc noţiuni financiare prin jocuri şi activităţi practice
*Consultanţii voluntari din mediul bancar le explică celor mici de unde vin banii şi ce înseamnă un comportament financiar responsabil

Elevii de clasele primare studiază la şcoală opţionale de educaţie financiară, care îi ajută să înţeleagă de timpuriu cum funcţionează banii şi economia. Programele sunt implementate gratuit în şcoli de organizaţia Junior Achievement (JA) România, cu sprijinul Raiffeisen Bank.
Nevoia de educaţie financiară timpurie a devenit evidentă în ultimii ani într-un context economic internaţional marcat de o înţelegere redusă a serviciilor financiare. La nivel european, directivele Comisiei Europene recomandă introducerea educaţiei financiare în şcoli de la cele mai mici niveluri, pentru a educa şi responsabiliza viitorii consumatori. Pentru a contribui la acest obiectiv de educare timpurie a tinerilor, Junior Acheievement şi Raiffeisen Bank au demarat un proiect pilot în 2012 de susţinere a educaţiei financiare la vârste mici.
În acest program educaţional, elevii desfăşoară diverse activităţi şi experienţe din care află ce înseamnă gestionarea banilor, de ce este important să economisească, cum să aibă grijă de bugetul familiei şi alte noţiuni utile, pe care le descoperă lucrând în echipă sau implicându-se în familie şi în comunitate. Pe parcursul activităţilor, elevii au ocazia să primească la clasă vizita unor consultanţi voluntari din mediul bancar, care le explică de unde vin banii şi ce înseamnă un comportament financiar responsabil.
În funcţie de anul de studiu, elevii parcurg unul dintre modulele „Noi înşine" (pentru clasele 0-I), „Familia mea" (clasele I-II) sau „Comunitatea noastră" (clasele II-III). Toate clasele participante primesc gratuit un kit cu materiale educaţionale pentru elevi şi învăţător şi o serie de materiale auxiliare atractive, care îi motivează pe cei mici să fie activi şi să parcurgă lecţiile cu plăcere.
„Orele în care am lucrat la program au fost preferatele copiilor. Nu conta că este luni, a cincea oră. Toţi aşteptau cu nerăbdare să discute, să-şi spună impresiile, să realizeze activităţile practice. Suntem atenţi deja la cheltuielile părinţilor. Nu mai cerem atât de multe jucării, încercăm să păstrăm bănuţii pentru lucruri importante", a spus Georgiana Săndulache, învăţătoare la Şcoala Gimnazială „Nicolae Titulescu" din Călăraşi.
Fiecare modul include şi o componentă educaţională pentru părinţi care, prin intermediul unui chestionar, pot evalua cât de mult ating aspecte legate de administrarea banilor în discuţiile cotidiene cu copiii lor. Părinţii primesc sugestii de întrebări pe care le pot discuta cu cei mici, cum ar fi: „De unde vin banii? Când mergem la cumpărături, e important să avem o limită a cheltuielilor? Cum pot recompensa comportamentul chibzuit al copilului meu?"
Rezultatele de până acum arată că pe măsură ce parcurg activităţi de educaţie financiară, cei mici şi părinţii lor tind să vorbescă din ce în ce mai mult despre finanţele familiei şi despre importanţa comportamentului chibzuit. Evaluarea programului ce s-a derulat în anii şcolari anteriori a arătat că cei mici şi părinţii lor au vorbit de aproape trei ori mai mult despre diverse aspecte ce ţin de finanţele familiei în al doilea an de predare.
Până în 2016, Raiffeisen Bank va susţine încă un program de educaţie financiară din portofoliul Junior Achievement, „Oraşul nostru", care va fi destinat elevilor de clasele III-IV, acoperind astfel complet nevoile de educaţie financiară din ciclul primar.
Programele de educaţie financiara sunt oferite gratuit în şcoli în urma parteneriatului dintre organizaţia JA România şi Raiffeisen Bank, ce a debutat în 2010 cu programul ABCdar bancar dedicat elevilor de liceu. Anual, aproximativ 5.000 de elevi din clasele primare şi de liceu sunt incluşi în astfel de programe de educaţie financiară derulate de JA, cu sprijinul Raiffeisen Bank.
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale JA de educaţie economică, antreprenorială, financiară, etică şi responsabilitate socială şi sănătate şi viaţă activă. 39 de ţări din Europa şi 121 de ţări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate gratuit de peste 250.000 de elevi din 1.400 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi datorită susţinerii financiare din partea comunităţii de afaceri.
Mai multe informaţii, pe www.jaromania.org.
Loredana Poenaru,
coordonator de programe Junior Achievement România

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 11:10:11 Ora de vară a Europei de Est