Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Împreună... pentru un internet mai bun!”

„Ziua Siguranţei pe Internet”

„Împreună... pentru un internet mai bun!”

Pe 11 februarie 2014, la Şcoala Internaţională Agora din Oradea a fost marcată „Ziua Siguranţei pe Internet" în cadrul activităţii „Micuţul netăţean", activitate coordonată de către eleva Ioana Dziţac.

Cu ocazia acelui eveniment elevii prezenţi au testat un preprint în limba română al materialelor didactice care aveau să apară în decursul anului 2014 în format bilingv (română-engleză); este vorba despre cartea informativă de colorat şi jocul anexat acesteia, Hai să colorăm, să învăţăm şi să ne jucăm! Educaţie netăţenească timpurie / Let's colour, learn and play!  Early netizen education, apărută sub sigla Editurii Universităţii din Oradea, ale căror autoare sunt elevele Dziţac Domnica Ioana şi Ionescu Cătălina Teodora, traducerea fiind realizată de către d-na lector doctor Andrada Marinău de la Universitatea din Oradea.
„Şi noi ştim să utilizăm corect Internetul!"
Concluzia acelui eveniment a fost exprimată, pe finalul activităţii, clar şi răspicat de către toţi protagoniştii evenimentului, într-un glas: „Şi noi ştim să utilizăm corect Internetul!"
Cunoscută pentru firea ei sociabilă, pentru dorinţa de a fi permanent înconjurată de copii, pentru frumoasele activităţi şi proiecte realizate la nivelul judeţului nostru pentru care a fost şi premiată în Gala Naţională a Voluntarilor 2014, Ioana a început anul 2015 plină de elan, cu un comportament şi o atitudine orientate în sens pozitiv.
Astfel, dintre activităţile de debut ale acestui an, cu ocazia aceluiaşi eveniment, Ziua Siguranţei pe Internet/Safer Internet Day (10 februarie 2015), în luna Siguranţei pe Internet, Ioana, alături de micuţii netăţeni ai şcolii internaţionale, au fost „Împreună... pentru un Internet mai bun!" în cadrul activităţii interactive desfăşurate sub egida „Educaţie netăţenească timpurie/ Early netizen education".
În prima parte a activităţii, Ioana a fost ajutată/asistată de micuţul netăţean Alessandro, participant activ şi la activitatea din anul precedent, care le-a împărţit colegilor lui o foaie ce cuprindea două imagini (o imagine Aşa DA! şi o imagine Aşa NU!) însoţite de informaţii în format bilingv, din cartea amintită anterior; Alessandro a mai completat pe alocuri şi intervenţiile colegilor mai mici. Ioana a afişat o Prezentare PowerPoint care conţinea cele 34 de imagini ale cărţii, urmând ca fiecare netăţean, în momentul în care sesiza că imaginea de pe ecran coincide cu imaginea pe care o are pe bancă, să vină în faţa clasei şi să analizeze, să interpreteze mesajul din respectiva imagine încercând să extragă punctele tari şi punctele slabe ale navigării pe Internet. După diversele păreri exprimate, elevii au învăţat să pronunţe semnificaţia, tipul imaginii şi în limba engleză (de exemplu, Utilizează un antivirus!/Use an antivirus! - DO sau Dependenţa de calculator ... / Computer addiction...- DON'T); apoi au colorat desenele şi au marcat imaginile ca fiind de tip DO sau DON'T.
În partea a doua a evenimentului, micii „netăţeni", împărţiţi pe grupe de vârstă, şi-au testat cunoştinţele însuşite în limba engleză despre utilizarea Internetului, cum altfel decât prin joc? Astfel, unii s-au jucat cu „Didactic Game The Internet Do - Don't", alţii cu jocuri de cuvinte încrucişate, iar alţii cu jocuri de asocieri între imagine-denumirea în limba engleză a imaginii - tipul acesteia (DO sau DON'T).
La finalul activităţii, Ioana i-a felicitat şi i-a premiat, oferindu-le diplome pentru contribuţia adusă la desfăşurarea activităţii interactive „Împreună... pentru un Internet mai bun!", iar cu ajutorul Martinei şi Teodorei, elevii au intrat şi în posesia unor dulciuri.
„Aş dori să spun că este o plăcere deosebită să organizez activităţi împreună cu elevii Şcolii Internaţionale Agora, cu atât mai mult cu cât ei urmează curriculumul internaţional pentru învăţământul primar, pe care personal îl îmbrăţişez. Astăzi (miercuri, 11 februarie -n.n), am reuşit să le transmit informaţii despre tehnologia on-line, despre oportunităţile şi pericolele navigării pe Internet şi am avut deosebita plăcere să constat că este un subiect care-i interesează foarte mult şi totodată să constat că multe dintre aspectele discutate cu un an în urmă şi le-au reamintit. Închei cu mulţumiri pentru colaborare adresate conducerii şcolii internaţionale, cadrelor didactice, consilierului educativ şi lansez invitaţia celor interesaţi de a viziona un montaj audio-video, însoţit de un slide show de poze [1], pe care l-am realizat încercând să captez imagini de la cele două evenimente pe tema siguranţei on-line: Micuţul netăţean şi Împreună... pentru un internet mai bun!", conchide Ioana Dziţac, voluntar al Centrului Europe Direct Oradea.
[1.] Iniţiere în siguranţa on-line - Activităţi interactive la Şcoala Internaţională Agora
(C.M.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Împreună... pentru un internet mai bun!”

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 18:04:09 Ora de vară a Europei de Est