Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Împreună... pentru un internet mai bun!”

„Ziua Siguranţei pe Internet”

„Împreună... pentru un internet mai bun!”

Pe 11 februarie 2014, la Şcoala Internaţională Agora din Oradea a fost marcată „Ziua Siguranţei pe Internet" în cadrul activităţii „Micuţul netăţean", activitate coordonată de către eleva Ioana Dziţac.

Cu ocazia acelui eveniment elevii prezenţi au testat un preprint în limba română al materialelor didactice care aveau să apară în decursul anului 2014 în format bilingv (română-engleză); este vorba despre cartea informativă de colorat şi jocul anexat acesteia, Hai să colorăm, să învăţăm şi să ne jucăm! Educaţie netăţenească timpurie / Let's colour, learn and play!  Early netizen education, apărută sub sigla Editurii Universităţii din Oradea, ale căror autoare sunt elevele Dziţac Domnica Ioana şi Ionescu Cătălina Teodora, traducerea fiind realizată de către d-na lector doctor Andrada Marinău de la Universitatea din Oradea.
„Şi noi ştim să utilizăm corect Internetul!"
Concluzia acelui eveniment a fost exprimată, pe finalul activităţii, clar şi răspicat de către toţi protagoniştii evenimentului, într-un glas: „Şi noi ştim să utilizăm corect Internetul!"
Cunoscută pentru firea ei sociabilă, pentru dorinţa de a fi permanent înconjurată de copii, pentru frumoasele activităţi şi proiecte realizate la nivelul judeţului nostru pentru care a fost şi premiată în Gala Naţională a Voluntarilor 2014, Ioana a început anul 2015 plină de elan, cu un comportament şi o atitudine orientate în sens pozitiv.
Astfel, dintre activităţile de debut ale acestui an, cu ocazia aceluiaşi eveniment, Ziua Siguranţei pe Internet/Safer Internet Day (10 februarie 2015), în luna Siguranţei pe Internet, Ioana, alături de micuţii netăţeni ai şcolii internaţionale, au fost „Împreună... pentru un Internet mai bun!" în cadrul activităţii interactive desfăşurate sub egida „Educaţie netăţenească timpurie/ Early netizen education".
În prima parte a activităţii, Ioana a fost ajutată/asistată de micuţul netăţean Alessandro, participant activ şi la activitatea din anul precedent, care le-a împărţit colegilor lui o foaie ce cuprindea două imagini (o imagine Aşa DA! şi o imagine Aşa NU!) însoţite de informaţii în format bilingv, din cartea amintită anterior; Alessandro a mai completat pe alocuri şi intervenţiile colegilor mai mici. Ioana a afişat o Prezentare PowerPoint care conţinea cele 34 de imagini ale cărţii, urmând ca fiecare netăţean, în momentul în care sesiza că imaginea de pe ecran coincide cu imaginea pe care o are pe bancă, să vină în faţa clasei şi să analizeze, să interpreteze mesajul din respectiva imagine încercând să extragă punctele tari şi punctele slabe ale navigării pe Internet. După diversele păreri exprimate, elevii au învăţat să pronunţe semnificaţia, tipul imaginii şi în limba engleză (de exemplu, Utilizează un antivirus!/Use an antivirus! - DO sau Dependenţa de calculator ... / Computer addiction...- DON'T); apoi au colorat desenele şi au marcat imaginile ca fiind de tip DO sau DON'T.
În partea a doua a evenimentului, micii „netăţeni", împărţiţi pe grupe de vârstă, şi-au testat cunoştinţele însuşite în limba engleză despre utilizarea Internetului, cum altfel decât prin joc? Astfel, unii s-au jucat cu „Didactic Game The Internet Do - Don't", alţii cu jocuri de cuvinte încrucişate, iar alţii cu jocuri de asocieri între imagine-denumirea în limba engleză a imaginii - tipul acesteia (DO sau DON'T).
La finalul activităţii, Ioana i-a felicitat şi i-a premiat, oferindu-le diplome pentru contribuţia adusă la desfăşurarea activităţii interactive „Împreună... pentru un Internet mai bun!", iar cu ajutorul Martinei şi Teodorei, elevii au intrat şi în posesia unor dulciuri.
„Aş dori să spun că este o plăcere deosebită să organizez activităţi împreună cu elevii Şcolii Internaţionale Agora, cu atât mai mult cu cât ei urmează curriculumul internaţional pentru învăţământul primar, pe care personal îl îmbrăţişez. Astăzi (miercuri, 11 februarie -n.n), am reuşit să le transmit informaţii despre tehnologia on-line, despre oportunităţile şi pericolele navigării pe Internet şi am avut deosebita plăcere să constat că este un subiect care-i interesează foarte mult şi totodată să constat că multe dintre aspectele discutate cu un an în urmă şi le-au reamintit. Închei cu mulţumiri pentru colaborare adresate conducerii şcolii internaţionale, cadrelor didactice, consilierului educativ şi lansez invitaţia celor interesaţi de a viziona un montaj audio-video, însoţit de un slide show de poze [1], pe care l-am realizat încercând să captez imagini de la cele două evenimente pe tema siguranţei on-line: Micuţul netăţean şi Împreună... pentru un internet mai bun!", conchide Ioana Dziţac, voluntar al Centrului Europe Direct Oradea.
[1.] Iniţiere în siguranţa on-line - Activităţi interactive la Şcoala Internaţională Agora
(C.M.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Împreună... pentru un internet mai bun!”

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 01:48:28 Ora standard a Europei de Est