Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii spun NU violenţei!

Ziua Internaţională a Nonviolenţei în şcoală

Elevii spun NU violenţei!

Ziua Internaţională a Nonviolenţei în şcoală (30 ianuarie) a fost sărbătorită şi în şcolile membre ale proiectului de parteneriat educaţional internaţional: „10 Decembrie -Ziua Internaţională a Drepturilor Omului".

Proiectul este inclus în Calendarul ISJ Olt, nr. 8990/13.11.2014. Iniţiatorii şi coordonatorii principali ai proiectului sunt: prof. Iuliana Traşcă - Şcoala Gimnazială „Gh. Popescu" Mărgineni - Slobozia, Scorniceşti, judeţul Olt, prof. Luminiţa Floricel - inspector şcolar al ISJ Olt, prof. Maia Porombrica - Liceul Teoretic „Meşterul Manole" Sălcuţa, Republica Moldova, prof. Iuliana Ciubuc - Colegiul „Ion Kalinderu" Buşteni, judeţul Prahova, prof. Crina Bercovici - Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş, judeţul Bihor şi prof. Daniela Burtoiu - Colegiul Naţional „Al. Odobescu" Piteşti, judeţul Argeş.
La Şcoala Gimnazială „Gh. Popescu", sub îndrumarea prof. Iuliana Traşcă, în săptămâna 26-29 ianuarie 2015, au avut loc acţiuni dedicate evenimentului menţionat. „Scopul acestei zile este promovarea ideii de educare a copiilor în armonie, solidaritate şi respect pentru drepturile omului, nonviolenţă şi pace. Violenţa umană este una din marile probleme ale societăţii contemporane. Exemple de tipuri de violenţă pot fi întâlnite zilnic, atât în spaţiul public şi privat, cât şi în cel public instituţionalizat, de exemplu, în şcoală. Din dorinţa de a se afirma sau impune, copiii şi adolescenţii se manifestă violent, iar de cele mai multe ori anturajul dezvoltă între elevi spiritul competitiv, ce poate fi dus la extreme, apărând conflicte, unele grave. Cadrele didactice au transmis elevilor că Ziua internaţională a nonviolenţei în şcoli este sărbătorită pe 30 ianuarie, însă mesajul ei trebuie să dureze şi să se manifeste în fiecare zi. Totodată, aceştia au mai specificat că toate formele agresiunii în şcoli, de la îmbrânceli şi jigniri, vulgarităţi, intimidări fizice şi verbale, trebuie să dispară, iar toate relaţiile elev-elev, elev-profesor, elev-părinte trebuie să se dezvolte pe bază de armonie şi toleranţă continuă. Având ca grup ţintă elevii claselor gimnaziale, acţiunea a inclus activităţi de expunere a unor noţiuni generale despre violenţă, rularea de filme documentare, jocuri de rol, chestionare şi colaje cu mesaje împotriva violenţei. Printre obiectivele urmărite s-au numărat dezvoltarea sensibilităţii elevului, a capacităţii de comunicare şi de integrare în colectiv şi combaterea violenţei şi agresivităţii". (Iuliana T.)
La Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" activitatea s-a desfăşurat sub coordonarea echipei de proiect formate din profesorii: Dan Ispas, Gabriela Briscan, Florina Brânda, Jemima Feneşi Crina, Mihăieş şi Crina Bercovici. Fiind îndrumaţi de diriginţii lor, elevii din clasele V-XII au participat la activităţi şi concursuri desfăşurate la nivelul colectivelor de elevi sau cu participare individuală. (https://plus.google.com/u/0/photos/110943344085360901089/albums/6110191983983863313). Elevii din clasa a VI-a de la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Pietroasa, îndrumaţi de prof. Popa Gabriela au contribuit şi ei la reuşita activităţii.
Felicitări tuturor!
Nu uitaţi că aveţi dreptul, dar şi obligaţia de a spune „NU violenţei!"
Prof. Iuliana Traşcă
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Elevii spun NU violenţei!

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 04:11:01 Ora de vară a Europei de Est