Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Extraterestru” pentru o zi

Învățarea prin joc

„Extraterestru” pentru o zi

Miercuri, 20 decembrie 2006, circa o sută de elevi de la Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir” din Oradea au trăit o experiență inedită, devenind „extratereștri” pentru o zi.

 Prof. Dorina Szatmari - bursă Space Academy


 

Dna Dorina Szatmari, profesor de matematică la Școala „Dimitrie Cantemir”, este primul (și singurul) profesor bihorean care a beneficiat, în 2006, de o bursă Space Academy, pe care Compania Honeywell o acordă celor mai buni profesori de matematică și fizică (din gimnaziu) din întreaga lume (pentru mai multe detalii, citiți art. „Bursele Space Academy”… publicat pe site-ul nostru: www.informatiadevest.ro, secțiunea Reportaj.).

Astfel că în vară, prof. Dorina Szatmari a câștigat o experiență inedită participând la 40 de ore de cursuri, laboratoare și antrenamente de teren, având ocazia de a lua parte la antrenamentele astronauților, inclusiv la simulǎrile de înaltǎ performanțǎ a avioanelor cu reacție, la scenariile bazate pe misiuni spațiale, la antrenamente de supraviețuire terestrǎ și acvaticǎ și la un program de zbor dinamic de ultimǎ generație, activități organizate la U.S. Space & Rocket Center în Huntsville, Alabama. 


Șapte activități, în trei săli 
 
Vă puteți imagina cu cât entuziasm au primit elevii proiectul  inițiat de dna profesoară de a deveni „extratereștri pentru o zi”.
În cadrul celor șapte activități organizate în trei săli de clasă, sub îndrumarea unor profesori, coordonați de prof. Dorina Szatmari, elevii celor trei clase (a V-a A și B, și a VI-a B) au fost puși în situații-problemă, învățând prin descoperire, prin efort propriu, și într-un mod plăcut, prin intermediul jocului, un bagaj însemnat de cunoștințe.
În cabinetul de matematică, elevii clasei a VI-a B (îndrumați de prof. Valeria Surdu și Amelia Boroș) confecționau embleme și mascote (ei având în față câteva modele de embleme în „stil american”, proiectate cu videoproiectorul).
Nu putem să nu remarcăm faptul că în sală exista și o expoziție cu vânzare, cuprinzând lumânări confecționate de copii din Centrul Down din Oradea, aceasta fiind o modalitate prin care elevii de la „Dimitrie Cantemir” doresc să întindă o mână copiilor din Centrul Down (e pentru a treia oară, în ultimii trei ani, când ei găzduiesc astfel de expoziții cu vânzare).
Pe elevii clasei a V-a A, i-am găsit (împreună cu prof. Viorica Galiș) în cabinetul de română. Ei participau la un concurs. Clasa era împărțită în trei echipe, având în față câte un panou pentru fiecare din cele trei corpuri cerești:  Soare, Lună și Pământ. Pe baza bilețelelor extrase (de forma unor sectoare de cerc), informațiile despre respectivele corpuri se îmbogățeau continuu, erau informații preponderent științifice, dar au fost strecurate și informații din literatură, muzică, pictură și folclor. Elevii mai aveau apoi de rezolvat o problemă scrisă pe tablă, legată de sistemele de numerație (și de astronomie).
În cea de-a treia sală (în cabinetul de geografie), cei din a V-a B (îndrumați de prof. Rodica Galea, Ramona Gafencu și Florica Dobai) erau antrenați în jocuri de cunoaștere a planetelor sistemului solar, de ordonare a lor (descrescător), după mărime, să stabilească o corespondență între corpurile cerești și diferite obiecte (mingi, legume, fructe) de formă sferică, tot în funcție de mărime, să le aranjeze corect pe orbite desfășurate în jurul Soarelui.  Tot aici, copiii au fost puși în situații concrete de a desfășura diferite activități cu degetele legate pentru a înțelege astfel modul cum se descurcă persoanele cu dizabilități. Într-un alt cadru, alții își prezentau creațiile literare (scenariile SF), și desenele (fiecare clasă pregătind desene extrem de sugestive pe această temă a extratereștrilor). 


 
Clasa a VI-a B –„clasa extraterestră”


 
Cam după câte o oră, clasele se roteau, astfel încât fiecare elev să ajungă să treacă prin cele trei săli, și să participe la cele șapte activități organizate. Doar profesorii rămâneau pe loc, ei având rol de observatori. La final, pe baza aprecierilor făcute de observatori, s-au acordat diplome (redactate de prof. Melania Ciomoș, bibliotecara școlii) pentru cel mai reușit costum (de extraterestru), cea mai bună creație SF, cel mai interesant desen, cea mai grozavă mascotă,  cea mai interesantă emblemă…
Clasa a VI-a B a fost catalogată de prof. Dorina Szatmari drept o clasă cu adevărat extraterestră (cea mai deschisă la nou și mai „trăsnită”), mulți dintre elevii clasei fiind și membri ai primului club de astronomie înființat în toamna lui 2006 în această școală, club care își desfășoară activitatea în cadrul astroclubului care funcționează în fiecare vineri în sala multifuncțională din Cetatea Oradea.
În concluzie, elevii s-au mascat (vopsit pe față), s-au costumat adecvat, ca niște marțieni, s-au comportat ca atare și au trăit intens viața unor extratereștri, dându-și aere și importanță, dar, în tot acest timp, prin aceste activități care au îmbrăcat forma unor jocuri, ei și-au însușit cunoștințe noi prin interdisciplinaritate și mai cu seamă prin efort propriu, făcând risipă de imaginație creatoare. Toate acestea ne fac să considerăm proiectul o reușită cu multiple valențe instructiv-educative, iar coordonatorul de proiect (și echipa sa) merită nota maximă (cu felicitări) pentru originalitate.
Ovidiu Dan
 

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 14:47:51 Ora de vară a Europei de Est