Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Nașterea Domnului – Dar de Crăciun”

Ediția a VII-a a Festivalului Creștin Internațional

„Nașterea Domnului – Dar de Crăciun”

Vineri, 12.12.2014, Teatrul „Regina Maria", sala „Arcadia", a găzduit cea de-a VII-a ediție a Festivalului Creștin Internațional „Nașterea Domnului - Dar de Crăciun", organizat de Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea, sub coordonarea directorilor, prof. dr. Angela Marușca și directorul adjunct, prof. Gina Popa, dar și a prof. Adriana Ficuț, Cristina Cristea și Carina Florin.

Crăciunul sau Nașterea Domnului este o sărbătoare deosebită. Oamenii își fac daruri unii altora pentru a-și arăta dragostea lor. Primul Crăciun a fost atunci când Dumnezeu a oferit darul Său omenirii. Acest dar a fost Iisus Hristos, Fiul Său.
Nașterea Domnului reprezintă apogeul sărbătorilor din luna decembrie. Bucuria acestui praznic este manifestată de cei mici și de cei mari prin diferite activități.
Pentru că spiritual Crăciunului există în fiecare dintre noi, mai ales în sufletele copiilor cu CES, aceștia s-au gândit să facă o bucurie tuturor oamenilor și să ofere ca dar de Crăciun acest Festival dedicat lor. Astfel, festivalul dorește să promoveze și să îmbunătățească socializarea și integrarea copiilor cu CES prin artă, care este o modalitate eficientă de recuperare a lor, iar prin activitățile cuprinse în acest proiect (obiceiuri, teatru, desen, muzică, pictură, instrumente ale artterapiei), noi ne propunem să ameliorăm într-o oarecare măsură dizabilitățile elevilor noștri și să demonstrăm că în ciuda deficiențelor de care suferă și ei pot să realizeze „lucruri mari".
Festivalul s-a derulat sub forma unui concurs cu temă religioasă, cu trei secțiuni: decorațiuni (pictură, colaj, obiecte decorative), muzică/dans (cântece, dans, instrumente muzicale), teatru (scenete, teatru de păpuși, confecționare decor, costume).
Pe scena festivalului au urcat 22 de grupuri din diferite județe (11 ca număr) și de la diferite școli implicând 435 de cadre didactice din învățământul special bihorean din țară, dar și alți parteneri de peste hotare din proiectele Comenius derulate de școala noastră, aceștia trimițând activitatea elevilor lor pe DVD-uri.
Colaboratorii prezenți prin câte un reprezentant în juriu au fost de la următoarele instituții: Inspectoratul Școlar Județean Bihor (insp. de specialitate prof. Alina Vese și insp. prof. Daniela Duma), Teatrul „Regina Maria" Oradea (actorul Rin Tripa), Direcția pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Bihor (d-l Crăciun Parasca), Episcopia Ortodoxă a Oradiei (pr. prof. Radu Rus și insp. prof. pr. Florin Negruțiu), Universitatea din Oradea (lect. univ. dr. Karla Peter), Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea (dir. prof. Dan Peter).
La expoziția de podoabe de Crăciun au jurizat următorii profesori: dir. prof. Marcela Todica - Liceul Tehnologic „George Barițiu", dir. prof. Ervin Călinescu - C.S.E.I.  Nr. 1 Tileagd, dir. adj. prof. Mihaela Șumălan - Liceul Tehnologic „Ioan Bococi", dir. prof. Lucia Popa - C.S.E.I.  Nr. 1, dir. prof. Rodica Lezeu - C.S.E.I.  Cristal.
Pe perioada de jurizare a festivalului, scena a fost plină cu obiceiuri de Crăciun, susținute de profesorul Marius Marcu împreună cu elevii instruiți de domnia sa, la  Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea.
Activitățile de pe scenă au reprezentat două dintre lecțiile finale ale inspecției de gradul întâi ale d-lui profesor coordonator, celelalte două fiind susținute la instituția mai sus amintită. Comisia care a evaluat activitatea d-lui profesor Marius Marcu a fost constituită din prof. univ. dr. Florica Orțan, conf. univ. dr. Zorica Pitic și metodist al ISJ Bihor prof. Alina Zaha. 
Beneficiarii direcți ai proiectului sunt elevii cu CES din școlile speciale și integratoare, iar cei indirecți, colegii elevilor integrați, profesorii care pregătesc elevii pentru festival, părinții elevilor participanți, dar și comunitatea.
Prin desfășurarea acestui festival se dorește menținerea unei bune relații de colaborare cu familiile elevilor și cu reprezentanții autorităților locale. De asemenea se dorește creșterea stimei de sine și încrederea în forțele proprii la elevii implicați în festival, ținând cont că unii elevi nu au mai urcat pe scenă niciodată, legarea de prietenii și nu în ultimul rând îmbinarea utilului cu plăcutul, dar și cunoașterea, păstrarea și promovarea tradițiilor și obiceiurilor.
La ieșirea fiecărui grup de pe scenă, Moș Crăciun i-a recompensat cu un mic dar pe fiecare, acest lucru fiind posibil prin generozitatea sponsorilor care an de an îi recompensează cu dulciuri.
Cadrele didactice ale Centrului Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea mulțumesc tuturor colegilor parteneri, iar acum, în prag de Crăciun, le urează tuturor sănătate, sărbători liniștite și bucurii!
Prof. Maria Pașcalău
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Nașterea Domnului – Dar de Crăciun”.

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 03:47:38 Ora de vară a Europei de Est